exclusiv romanesti in Italia
Importatorul și distribuitorul de produse românești pe piața din Italia – Roma..nia, a implementat un pachet de soluții software integrate pentru managementul eficient al afacerii, alcătuit din SeniorERP pentru gestiunea resurselor companiei, SeniorVisualBI pentru analiză și raportare avansată, SeniorSFA pentru automatizarea echipelor mobile și SeniorWMS pentru gestiunea depozitului.
Roma..nia a fost înființată în anul 2006, iar scopul său principal este de a aduce mai aproape produsele din România de cetățenii români stabiliți în Italia. Având o cifră de afaceri de aproximativ 17 milioane de euro înregistrată în anul 2012, compania deține o rețea proprie de distribuție și cel mai mare depozit de alimente românești de pe teritoriul Italiei, cu o suprafață totală de 3000 mp. Tot în 2012, proprietarul firmei, dl. Florin Simon, a fost desemnat cel mai bun afacerist străin din Italia, recompensând astfel eforturile depuse pentru dezvoltarea și creșterea companiei în ciuda crizei economice.
Având în vedere extinderea continuă a activității și implicit creșterea volumului acesteia, managerii au decis să facă următorul pas în evoluția afacerii și anume implementarea unui sistem informatic integrat, care să acopere toate nevoile companiei și să permită atingerea obiectivelor de eficiență stabilite.
"În activitățile întreprinse de compania noastră, important nu este să avem doar un sistem informatic, ci să avem un sistem informatic foarte bun. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care am ales să începem implementarea cu Senior Software, sperând că vom beneficia de o soluție care să se plieze perfect pe nevoile noastre. De asemenea, am dorit un soft care să fie în același timp complex, dar ușor de administrat și operat de către reprezentanții noștri.
Motivele pentru care am ales o soluție românească au fost în primul rând calitatea recunoscută a software-ului dezvoltat în România, iar în al doilea rând o mai bună comunicare pe care o putem avea cu un partener care este capabil să ne înțeleagă mai bine nevoile.", a precizat domnul Florin Simion.
Activitatea companiei presupune pe de o parte recepția mărfurilor importate din România, iar pe de altă parte vânzarea lor prin telefon, de la depozit sau prin intermediul agenților de vânzare, către mai mult de 600 de clienți. Cele aproximativ 3500 de produse din portofoliul Roma..nia sunt livrate atât marilor lanțuri comerciale (IKA) cât și redistribuitorilor români sau italieni, care au magazine pe întreg teritoriul Italiei.
În acest context era necesar un sistem integrat, capabil să susțină întregul flux de lucru al companiei și să ofere în permanență acces la date în timp real și vizibilitate asupra tuturor activităților desfășurate, de la preluarea comenzilor de către agenții de vânzări până la livrarea acestora către clienți. Datorită modului de lucru online, soluția oferită de Senior Software s-a încadrat în cerințele exprimate de managerii companiei, câteva dintre avantajele obținute la scurt timp după implementare fiind:
· Interconectarea tuturor operațiunilor desășurate în cadrul companiei, având în vedere că toate sistemele comunică în timp real și accesează o bază de date comună
· Calculul automat al prețurilor direct pe documente pe baza politicilor comerciale stabilite în sistemul ERP atât în relația cu furnizorii cât și cu clienții
· Delegarea cu ușurință a sarcinilor către reprezentanții de vânzări, prin intermediul soluției SFA destinată automatizării activității de vânzare prin forța mobilă
· Stabilirea și urmărirea traseului pe care fiecare reprezentant de vânzări trebuie să îl realizeze zilnic, tot cu ajutorul aplicației SFA
· Accesul în timp real la datele referitoare la stoc, datorită comunicării sistemului ERP cu WMS – soluție care permite optimizarea stocurilor și organizarea mai eficientă a acestora în cadrul depozitului
· Tot cu ajutorul WMS-ului, compania a obținut vizibilitate ridicată asupra activităților desfășurate de angajații din depozit
Odată eficientizate toate procesele operaționale, managementul avea nevoie și de o solutie performanta de raportare, care să ofere o imagine de ansamblu asupra afacerii și să ajute la facilitarea procesului decizional. În acest sens, Roma..nia a implementat soluția Business Intelligence dezvoltată pe platforma Tableau Software, lider mondial în vizualizarea datelor.
„Anterior utilizam o soluție de statistică cu ajutorul căreia realizăm rapoartele de care aveam nevoie, însă nu se compară cu capacitățile de analiză ale soluției SeniorVisualBI. Un prim aspect extrem de important este accesul la informații în timp real, faptul că te ajută să știi în orice moment unde ești cu plățile, cu vânzările, cu achizițiile. Este o unealtă performantă, extrem de rapidă, care ne ajută să obținem atât rapoarte globale, cât și la nivel de detaliu. Considerăm că este "vârf de lance" în ceea ce privește soluțiile de raportare și analiză existente pe piață la momentul actual.”, a declarat domnul Andrei Vărăreanu, Responsabil Vânzări și Marketing în cadrul companiei Roma..nia.
Roma..nia dispune de o flotă proprie formată din 10 autocamioane de diferite capacități cu ajutorul căreia distribuie pe piața din Italia produse alimentare proaspete din carne, pește și lapte, produse congelate, dulciuri și snacksuri, conserve și condimente, băuturi răcoritoare și alcoolice, toate 100% românești. Din 2009 până în prezent compania și-a triplat cifra de afaceri, numărându-se azi printre liderii pieței de profil din Italia.