Distribuitorul de unelte pentru debitare, frezare, găurire și echipamente de protecție – Timar Distrib – a implementat soluțiile ERP, Business Intelligence, SFA și WMS de la Senior Software pentru a beneficia de un sistem informatic integrat, capabil să susțină creșterea companiei.
Timar Distrib importă și distribuie unelte pentru debitare, frezare și găurire și echipamente de protecție, oferind soluții complete pentru piețele de construcții civile și industriale, producție de tâmplărie PVC, de mobilă și pentru service-uri auto.
În contextul creșterii volumului de activitate și a problemelor întâmpinate în gestionarea afacerii, managerii Timar Distrib au înlocuit sistemele utilizate anterior cu soluția integrată de la Senior Software, alcătuită din SeniorERP, SeniorVisualBI, SeniorSFA și SeniorWMS.
"Am decis că avem nevoie de un sistem ERP în momentul în care compania a început să se extindă din ce în ce mai mult. În plus, ne-am dorit să avem o situație mai clară a tot ceea ce înseamnă aprovizionare, vânzare, marketing, contabilitate. Implementarea softului ERP a avut loc într-un moment potrivit, având în vedere că firma se confrunta cu unele probleme, începând cu partea de contabilitate și terminând cu tot ceea ce înseamnă vânzare. Am ales soluția SeniorERP pentru că era important nu doar să avem un sistem informatic, ci să avem unul foarte bun.", declară domnul Marian Ciungu, Proprietar Timar Distrib
Astfel, reprezentanții de vânzări ai companiei Timar Distrib preiau comenzile direct de la sediul clienților cu ajutorul soluției mobile SFA pe Android. Datorită interfeței extrem de intuitive, SeniorSFA permite crearea rapidă a comenzilor, căutarea produselor în funcție de o varietate mare de criterii, urmărirea istoricului comenzilor, încasarea soldurilor și multe altele. "Odată cu implementarea soluției SeniorSFA ne dorim să creștem performanța în vânzări a agentilor și să avem un control mai eficient al clienților și al stocurilor.", a adăugat domnul Marian Ciungu.
Mai departe toate comenzile de la clienți sunt trimise în mod automat către ERP, iar de aici sunt transmise la depozit, în WMS. În depozit angajații realizează picking-ul, mai exact colectarea mărfurilor comandate de client, iar după efectuarea picking-ului, WMS-ul trimite o confirmare către ERP. Odată cu aceasta sunt actualizate și cantitățile din comandă, astfel încât să poată fi emise documentele ulterioare precum avize, facturi etc. Acest mod de lucru integrat facilitează desfășurarea întregii activități de vânzare, de la preluarea comenzii până la pregătirea și livrarea produselor, contribuind la creșterea productivității angajaților și a satisfacției clienților.
Soluția Business Intelligence este utilizată de către managerii Timar Distrib pentru urmărirea indicatorilor afacerii, precum: vânzări grupate pe agenți, grupe de produse sau zone de vânzare, profitabilitatea pe fiecare produs în parte, repartizarea veniturilor și a cheltuielilor pe centre, evoluția stocurilor, necesarul de aprovizionat șamd. Astfel, conform spuselor domnului Marian Ciungu "Sistemul Business Intelligence ne asigură rapiditate în interpretarea datelor. În plus, ne ajută să ținem o evidență a cheltuielilor și veniturilor la nivel de firmă și la nivel de angajați, și să urmărim cash-flow-ul, aspecte care erau foarte greu de realizat până la implementarea SeniorVisualBI."
Planurile de viitor ale managerilor au în vedere construirea unui brand puternic pe piața românească, prin extinderea constantă a portofoliului de produse și a zonelor de vânzare. "Consider că ne vom atinge obiectivele de creștere și extindere pe piața locală și națională cu ajutorul soluțiilor de la Senior Software.", a adăugat domnul Marian Ciungu.