Compania Human Value International (HVI), una dintre cele mai performante companii de executive search, consultanţă HR, audit organizaţional şi strategii de realocare de personal din Europa de Est, a identificat o serie de solutii pentru reducerea costurilor de personal in perioada de criza financiara.
In vremuri de recesiune, rolul departamentelor de HR a devenit din ce in ce mai important, fiind responsabile de pregatirea oamenilor pentru schimbare si dezvoltarea comunicarii interne. Ele trebuie sa fie proactive, sa ofere suport managementului superior in luarea deciziilor si realizarea planificarii strategice din punct de vedere al personalului companiei. Pentru realizarea acestei planificari este necesara o analiza atenta a datelor financiare, al raportului dintre costuri salariale si beneficii, structurii organizationale formale si informale, percum si a abilitatilor si performantelor angajatilor. Pentru a fi descoperite cele mai bune practici in domeniu este nevoie de banchmarking in pentru deciziile legate de HR.
Reducerea costurilor legate de personal, reprezinta una dintre prioritatile strategiei de criza economica. Una dintre solutiile identificate de HVI in aceasta directie este restructurarea locurilor de munca in sensul de schimbare a sarcinilor din cadrul unui post, pentru a spori satisfactia si eficienta angajatului. Poate fi realizata prin adaugarea de sarcini de natura similara (pe orizontala) sau prin transferarea sarcinilor de la nivelul superior (pe verticala). Restructurarea organizationala este o alta metoda si implica reorganizarea operatiunilor din cadrul firmei. Consta in concentrarea activitatilor de baza si externalizarea celor periferice, de multe ori necesita reducerea fortei de munca. Pentru reducerea costurilor si a timpului de implementare este recomandabila externalizarea acestor doua metode catre o firma de consultanta in HR. De asemenea, angajatii pot sa pensioneze anticipat persoanele care sunt apropiate de aceasta varsta sau sa intrerupa temporar activitatea, daca este necesar. Cele mai putin preferate metode de catre angajati sunt micsorarea salariilor, folosita atunci cand este nevoie de forta de munca dar resursele sunt insuficiente, si disponibilizarea care este ultima solutie care ar putea fi aplicata.
“Pentru a trece bine de aceasta perioada companiile au nevoie de personal competent, o strategie bine pusa la punct si o administrare inteligenta a costurilor. In general, reprezentantii departamentelor de resurse umane detin datele financiare legate de personal, dar mai putin pe cele despre performante si abilitati. Fiecare companie are sistemul sau propriu de evaluare interna, totusi, de multe ori ele nu reusesc sa identifice abilitatile favorabile in perioada de criza. Nu au timpul si expertiza necesare pentru analiza costurilor si identificarea de noi practice. Cunosc o procedura pe care continua sa o aplice indiferent de conditiile din piata. Diligenta de HR oferita de HVI, asigura performanta chiar si in perioada de criza. Prin metode speciale de cercetare sunt identificate persoanele capabile, eficiente si de incredere care reprezinta un atu si pasii strategici pe care compania trebuie sa ii realizeze. Externalizarea serviciilor de resurse umane catre o companie de consultanta reprezinta practic o reducere de cost si o eficientizare a sumei investite in resurse umane.” declara Petra Votisky, Country Manager HVI.
Aceste elemente alcatuiesc o strategie adaptata la vremurile de restriste economica. In acest fel, in anul 2009 Romania poate reprezenta un spatiu oportun de dezvoltare a propiilor afaceri.
{mosloadposition user10}