Joi, 16 octombrie, Agora Media a organizat o nouă ediţie SolePAD la Sibiu. Dedicată companiilor din judeţele Sibiu şi Alba, a treia ediţie SolePAD Sibiu s-a desfăşurat în sala de conferinţe a Hotelului Palace din localitate. În deschiderea conferintei, Marin Crăciun, Subprefectul Judetului Sibiu, prezent pentru a doua oară la SolePAD, a declarat: „Mă bucur că sub cupola acestui eveniment sunt în vizor atât IMM-urile, agentii economici, deci partea privată a economiei, dar si interesul manifestat de institutiile si autoritătile publice, întrucât se pune în discutie banul public, modul cu poti să fii eficient si cum poti într-adevăr să fii perfomant utilizând un sistem informational coerent într-o economie globală, când dinamica si evolutia echipamentelor sunt de notorietate, iar dacă oportunitătile nu sunt exploatate, fără îndoială că eficienta si profitul vor fi zero” .
Valoarea pietei IT&C din România este estimată pentru acest an la 1,37 miliarde de euro. Din totalul cheltuielilor IT&C făcute pe piata locală, aproximativ 20% sunt realizate de IMM-uri. Identificând nevoile specifice ale acestui segment de piată, IBM a realizat un set de solutii „la pachet” pentru IMM-uri, prezentat la SolePAD de Marius Valentin Marcu, Midmarket Sales Manager în cadrul IBM. Toate cele trei solutii din pachet au o componentă hardware si una software, acoperind managementul stocării si protejării datelor, colaborare si comunicare si solutia de portal, dezvoltată specific de IBM România pentru piata locală. Fiecare dintre cele trei solutii poate fi achizitionată prin programele de finantare derulate de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
Mircea Cazan, Preşedinte Director General al Radiocom, si Marian Ionită, Director Dezvoltare, au vorbit în continuare despre introducerea transmisiunilor digitale în România. Serviciul de televiziune digitală terestră (DVB-T) constituie o directivă a Uniunii Europene, România având ca an final de implementare 2012, dată până la care va trebui să înlocuiască complet televiziunea analogică. Comparativ cu televiziunea prin cablu, televiziunea DVB-T este gratuită. Al doilea avantaj este calitatea, mult mai bună decât în cazul televiziunii anologice, singurele dispozitive necesare pentru receptionare fiind un decodor si o antenă. În scurt timp, Sibiul va putea receptiona prin intermediul emitătorului de la Păltinis între opt si zece programe digitale.
Viziunea Dell este de a simplifica IT-ul. Toate produsele companiei sunt sustinute de servicii, livrate în România prin intermediul retelei nationale dezvoltată de Dell în acest an, în urma unei investitii de trei milioane de dolari. Alin Luca, Account Manager în cadrul Dell, a prezentat la SolePAD gama de produse Vostro, notebook-uri si desktop-uri create specific pentru IMM-uri, noua linie de notebook-uri Latitude E-Family, caracterizată prin optiuni avansate de conectivitate si o autonomie de până la 19 ore, gama de servere Dell PowerEdge, precum si solutia Dell Equallogic, recomandată pentru necesitătile de stocare ale IMM-urilor.
Potrivit studiilor Gartner si IDC, costurile de management al dispozitivelor de stocare sunt mai mari decât pretul de achizitie a acestora. În acelasi timp, impactul indirect al timpului de nefunctionare al echipamentelor de stocare asupra afacerii poate fi sever si imprevizibil. Pentru evitarea acestor inconveniente, HP recomandă o serie de solutii de stocare simple, usor de instalat si utilizat, cu majoritatea functiilor de bază automatizate. Pentru IMM-uri, Iosif Popa, HP Enterprise Storage and Servers Presales, a prezentat la SolePAD sistemul de stocare HP All-In-One, ce poate fi instalat în maxim 25 de minute.
În aceeasi zonă tehnică a rămas si Florin Stoean, Partner Manager la Fujitsu Siemens Computers, care a vorbit despre x10sure, cea mai ieftină si eficientă solutie de înaltă disponibilitate, ce poate înlocui cu usurintă aplicatiile traditionale de tip cluster. Componentă a ofertei Dynamic Data Center, x10sure monitorizează serverele si sistemele de stocare, avantajul final constând într-o infrastructură IT structurată si fiabilă, ale cărei beneficii se reflectă direct în protectia afacerii, în consolidare si virtualizare, în integrarea aplicatiilor si, nu în ultimul rând, în productivitate.
Potrivit IDC, costurile anuale legate de documente tipărite reprezintă în medie între 5 si 15% din venitul unei organizatii. În acelasi timp, companiile îsi pot reduce cu 30% cheltuielile legate de mediul de tipărire. Stelian Câmpianu, Executiv al ETA2U, a prezentat la SolePAD oferta concepută de ETA2U si HP pentru a veni în sprijinul companiilor care doresc să beneficieze de această reducere de până la 30%. Solutia TPM (Total Print Management) este de fapt un pachet complet de servicii pentru mediile de procesare a documentelor, ce constă în hardware, consumabile si servicii, livrate de un singur furnizor.
După o scurtă pauză, conferinta a continuat cu prezentarea sustinută de Ionuţ Popescu, SW Solutions Sales Manager în cadrul Sistec, care le-a recomandat participantilor solutia abas ERP, o suită de aplicatii dedicate eficientizării activitătii întreprinderilor mici si mijlocii. Avantajele solutiei, utilizată de peste 2000 de clienti din întreaga lume, derivă din perioada scurtă de implementare, functionalităti multiple în versiunea standard, competenta în domenii diferite – productie, distributie, automotive, testare internatională, compatibilitatea cu platforme Linux, Microsoft si Windows, modulele customizabile si integrarea simplă cu alte aplicatii.
Ofelia Tetel, Associate Manager la Azure Software, a prezentat platforma Siox Business Suite, ce permite trimiterea de mesaje SMS personalizate către o bază de date de clienti. Disponibilă online, solutia SMSînAfaceri.ro are acoperire interantională, nu necesită infrastructură suplimentară, poate gestiona baze de date de dimensiuni mici dar si foarte mari, permite managementul bugetului, prin posibilitatea de aflare a costului fiecărei campanii, suportă un număr nelimitat de utilizatori si este disponibilă în trei variante – Standard, Professional si Enterprise. Câteva exemple de utilizare: oferte speciale, concursuri, invitatii la evenimente, sondaje sau felicitări.
Marian Ichim, Manager de Proiect în cadrul Incodat, a prezentat un set de solutii informatice de inventar si management geografic al activelor pentru administratii locale, IMM-uri si regii autonome. Aplicatia permite reprezentarea informatiilor pe hartă pentru un management spatial, publicarea acestora pe Internet, în Excel, Oracle, SQL Server, MySQL, MS Access, imprimarea în formate diverse, folosirea codurilor de bare pentru introducerea rapidă a datelor, utilizarea pe un PC normal, dar si pe PDA-uri sau Tablet PC-uri.
Initiativa Euga (European Union Grants Advisor) – formată din Microsoft, HP, Banca Transilvania, Romtelecom si în curând Cisco – reprezintă liantul dintre programele de finantare în domeniul IT&C si posibilii beneficiari. Elisabeta Moraru, EUGA Project Manager Microsoft România, a vorbit la Sibiu despre scopul si resursele EUGA, disponibile atât online, prin portalul ResurseIMM.ro, ce contine programele de finantare IT&C existente în prezent în România si în exterior, dar si offline, prin intermediul agentiilor locale, al consultantilor on-site si al celor peste 250 de experti în finantări externe.
Codruţ Cojocaru, Consilier la Centrul Teritorial de Informare Consultantă si Instruire pentru IMM-uri Sibiu din cadrul OTIMMC Târgu Mureş, a prezentat cele mai importante cinci programe nationale cu finantare nerambursabilă derulate prin MIMMCTPL în 2008. Pentru a se încadra în conditiile generale de eligibilitate, similare în mare măsură pentru toate cele cinci programe, întreprinderile mici si mijlocii interesate de acest tip de finantări trebuie să aibă capital integral privat, fără datorii la bugetele locale, o cifră anuală netă de până la 50 milioane de euro si un număr mediu de salariati de până la 249 inclusiv.
În finalul conferintei, Adrian Susac, Consilier la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul MCTI, a prezentat fondurile nerambursabile pentru proiecte IT disponibile prin programul POS CCE 2007-2013, punând accent pe Domeniul 3 – Dezvoltarea e-Economiei al Axei Prioritare 3. Operatiunile 1- implementarea de sisteme informatice integrate si alte aplicatii pentru managementul afacerilor si 2 – dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic ale acestui domeniu sunt încă active, depunerea proiectelor fiind deschisă până la data de 12 decembrie 2008.
SolePAD Sibiu a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Zile şi Nopţi, Magic FM, thecity.ro, acasa.ro, ClubAfaceri.ro, PRwave, Finantare.ro, Comunicatedepresa.ro, PRdirectory şi al publicaţiilor Agora Media – eWeek, Channel Partner, PC Magazine şi Agora News.
Următoarele conferinte SolePAD vor avea loc la Bacău, pe 25 noiembrie, respectiv Iasi, pe 27 noiembrie. Locatia si programul evenimentelor vor fi disponibile în curând la adresa www.solepad.ro
{mosloadposition user10}