În 3 mai a poposit la Sibiu conferința Agenda Digitală pentru Europa 2020, conferință ce face parte din roadshow-ul ce poartă același nume, organizat de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale în parteneriat cu Agora Group.
Emilian Zahan, Director Cabinet MCSI a deschis evenimentul vorbind despre pilonii cheie ai Agendei Digitale: piața digitală unică dinamică, interoperabilitate și standardizare, încredere și securitate, acces rapid și ultrarapid la internet, cercetare și inovare, creșterea gradului de alfabetizare digitală și TIC pentru provocările sociale. Obiectivul general este de a aduce beneficii economice și sociale durabile datorită unei piețe unice digitale bazate pe internetul rapid și ultrarapid și pe aplicațiile interoperabile.
Adrian Stănescu, Consilier MCSI, a prezentat mai pe larg conceptul pieței unice digitale: “Europa se prezintă deocamdată ca un mozaic de pieţe online la nivel naţional, iar europenii nu pot profita de avantajele unei pieţe digitale unice. Tranzacţiile din mediul digital sunt încă prea complexe, iar implementarea normelor diferă de la un stat membru la altul. Consumatorii şi companiile se confruntă deocamdată cu incertitudini considerabile în ceea ce priveşte drepturile lor şi protecţia juridică atunci când fac afaceri online. Direcțiile cheie pe care trebuie să mergem sunt conectivitatea, mentalitatea digitală, încrederea, exploatarea datelor relevante”.
Cătălin Aramă, Președinte, Centrul Național România Digitală, a vorbit în continuare despre Platforma pentru Integrarea Serviciilor E-Guvernare în SEN, care urmărește necesitatea de a crește eficiența, accesul și încrederea în guvernarea electronică, necesitatea implementării Directivei Serviciilor (CE / 123/ 2006) în ceea ce privește Punctul de Contact Unic, de tip electronic și procedurile electronice și necesitatea creșterii performanței administrației publice, prin reducerea barierelor administrative și îmbunătățirea mediului de afaceri, în linie cu Planul Național de Reforme corelat cu Strategia Lisabona, 2005, prin implementarea conceptului de ”one-stop-shop” (OSS) în guvernarea electronică.
Cătălin Chițu, Solutions & Delivery Manager Kapsch România, a spus: „Există trei niveluri de eGuvernare. Publicare sau diseminarea informației, interacțiune cu cetățenii în procesele de eGuvernare și tranzacții implementate în general prin portaluri și site-uri. Plecând de la elementul central Cetățeanul (clientul administrațiilor statului) prin colaborare cu nivelul central și mediul privat se ajunge la generarea unor Inițiative, iar ca răspuns la acestea se vor genera o serie de proiecte. Pentru implementarea acestora în general este nevoie de un integrator de sistem care să păstreze o coordonare unică și să eficientizeze administrarea întregii structuri de parteneri pentru oferirea unei soluții end to end”.
La final, Romulus Maier, Managing Partner Agora Group, a prezentat Alianța Digitală pentru România, fondată pe 21 februarie 2012 cu scopul de a prmova colaborarea interorganizațională pentru incluziunea digitală. Aceasta și-a propus pentru anul curent să creeze o platformă online pentru comunicare între membri – website, forum de discutii, cont în social media, o altă platformă de comunicare cu publicul, selectarea unor activități eligibile care să fie desfășurate anual de către voluntari și membrii, promovarea Campionului Digital – o persoană publică având notorietate care să susțină proiectele de e-Skills, realizarea unui cadru care să permită voluntarilor să participe în acțiuni de e-Skills și utilizarea social media, a instrumentelor de comunicare în cloud pentru a maximiza impactul la scară națională
Agenda Digitală pentru Europa 2020 reprezintă una dintre cele şapte iniţiative-pilot ale Strategiei Europa 2020 dezvoltată de Comisia Europeană.
În Romania, proiectul Agenda Digitală pentru Europa 2020 este dezvoltat de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media: ADSI, Ziare.com, Hit.ro, Business24, PRwave, PRwave Directory, Medialook, IT Trends, Digital Trends, AgoraNews, ARIES, ANIS, Byblos.
Mai multe detalii găsiți la //digitalagenda.ro si //www.agora.ro/conferinta/digital-agenda-romania-sibiu.