Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Solutii concrete stabilite de advertiseri si researcheri

În partea a doua a seminarului “Oportunităţi şi obstacole în colaborarea dintre agenţiile de advertising şi cele de research” care a avut loc aseară la IAA House, oamenii din advertising şi cei din research au propus mai multe direcţii de dezvoltare a punctelor comune celor două industrii, descoperite la întâlnirea de acum o lună:
1. cursuri specializate de research/advertising,
2. standardizearea materialelor de testat
3. Studii sindicalizate 
4. cercetarea exploratorie şi cercetarea în profunzime
Concluziile care au reiesit inurma discutiei au fost urmatoarele:

Generarea unui teritoriu comun de cunoştinţe de bază între advertising şi research este în interesul celor două industrii. Participanţii la seminar au dezbătut subiectul şi au ajuns la concluzia că schimbul de experienţă sau studierea unor cursuri de specialitate în cadrul unei şcoli comune ar aduce multiple beneficii de ambele părţi. Totodată, s-a mai propus identificarea celor mai bune practici, crearea unor standarde / guidelines şi integrarea lor la toate nivelurile,atât în research, cât şi în advertising.

În ceea ce priveşte standardizarea materialelor de testat, participanţii la seminar au propus dezvoltarea de guidelines comune care să fie ulterior aplicate de către toate agenţiile de advertising. Acestea ar trebui să elimine problemele legate de format, astfel încât să se poată izola ideea creativă pentru evaluare. Aceste guidelines vor fi dezvoltate in colaborare SORMA/IAA.

Interesul comun în ceea ce priveşte cercetarea exploratorie şi cercetarea în profunzime este acela de a promova cercetarea exploratorie la client. De multe ori clientul evaluază rezultatul de advertising (spot, campanie, poziţionare etc.) fără a face în prealabil o cercetare exploratorie. Astfel, agenţiile de publicitate sunt puse în situaţia de a fi evaluate pentru concepte/idei mai degrabă intuitive, fără o bază ştiinţifică.

La modul ideal, agenţia de advertising nu ar trebui să accepte brief-uri incomplete (fără datele obăţtinute prin cercetare) şi să fie nevoită să improvizeze la capitolul informaţie. O soluţie este aceea de a obţine rapid informaţii pentru a răspunde brief-ului în timp real cu ajutorul studiilor sindicalizate.

SORMA va alcatui o lista cu toate studiile sindicalizate disponibile in prezent si o va posta pe site-ul SORMA.

Bucuresti, 20.11.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.