Creştere semnificativă a veniturilor şi profitului ● Marja EBIT a segmentului auto în intervalul planificat ● Dublare a livrărilor de automobile electrificate ● Made in Germany: BMW iNEXT va fi produs la Dingolfing ● BMW Group îşi reafirmă previziunile pentru întregul an 2017 ● Krüger: Accent pe profitabilitate şi implementare riguroasă a strategiei NUMBER ONE > NEXT
Bucureşti/München. BMW Group a început anul fiscal 2017 cu un prim trimestru solid şi face progrese excelente în ceea ce priveşte implementarea strategiei NUMBER ONE > NEXT. De exemplu, livrările de automobile electrificate s-au dublat la aproape 20.000 de unităţi în primul trimestru. În plus, BMW Group a anunţat intenţia de a produce BMW iNEXT, următorul său vârf de lance tehnologic, la uzina din Dingolfing din Germania. iNEXT, care va fi prezentat în 2021, va stabili standardele în ceea ce priveşte condusul autonom, electrificarea şi conectivitatea. Decizia subliniază semnificaţia Germaniei ca centru pentru dezvoltarea viitoarelor tehnologii şi modelarea mobilităţii de mâine. Anunţul vine după ce la începutul anului BMW Group anunţa înfinţarea unui centru de competenţă pentru condusul autonom lângă München care este prognozat să ajungă la 2000 de angajaţi, majoritatea experţi software.
BMW Group a înregistrat o creştere semnificativă în primul trimestru în ceea ce priveşte atât veniturile, cât şi profitul net. “Vom continua să ne concentrăm pe implementarea cu rigurozitate a strategiei NUMBER ONE > NEXT şi asigurarea unei profitabilităţi sustenabile ridicate pentru a putea modela mobilitatea viitorului prin utilizarea propriilor resurse. Aşa vom măsura succesul nostru”, a comentat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München.
În primul trimestru, BMW Group a lansat cea mai substanţială ofensivă de modele din istoria, o dată cu lansarea noului BMW Seria 5. Aproximativ 40 de modele noi şi actualizate ale celor trei mărci premium ale BMW Group vor fi aduse în 2017 şi 2018. “Clienţii sunt încântaţi de noul Seria 5 Sedan, aşa cum se poate observa în primirea pe piaţă foarte bună. Ne aşteptăm ca cele trei mărci premium ale BMW Group să stabilească noi recorduri de livrări în 2017, iar compania să rămână principalul constructor de automobile premium”, a mai spus Krüger.
Un accent deosebit se pune pe segmentul premium superior. Prin adăugarea concentrată a unor automobile foarte emoţionale, BMW Group vizează creşteri semnificative ale volumului vânzărilor din acest segment până în 2020. Alături de BMW Seria 7, BMW Group va lansa şi alte modele în acest segment, inclusiv BMW X7.
În primul trimestru s-au înregistrat noi volume de vânzări, venituri şi câştiguri
Livrările din primul trimestru de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au crescut cu 5,3%, la 587.237 de unităţi (2016: 557.605). Toate regiunile majore de vânzări ale companiei au contribuit la această creştere. Datorită performanţelor puternice, veniturile BMW Group pentru perioada ianuarie-martie au fost semnificativ mai mari, totalizând 23,448 de miliarde de euro (2016: 20,853 de miliarde €; +12,4%). Profitul anterior exerciţiului financiar a ajuns la 2,646 miliarde de euro, o creştere de 7,7% faţă de datele corespunzătoare anului anterior – 2,457 miliarde €. Profitul brut al BMW Group (EBT) a fost şi el semnificativ mai mare, 3,005 miliarde de euro (2016: 2,368 miliarde €). Această creştere semnificativă s-a datorat, în mare parte, următoarelor: un efect de evaluare pozitivă de 183 de milioane de euro, cu participarea noilor investitori în serviciul de cartografiere HERE, o creştere a altor rezultate financiare de 122 de milioane de euro şi o contribuţie la profit mai mare din partea joint-venture-ului chinez BMW Brilliance Automotive Ltd. În consecinţă, marja EBT a concernului a urcat la 12,8% (2016: 11,4%) în primul trimestru. Profitul net al BMW Group a crescut cu 31,0%, la 2,149 miliarde de euro (2016: 1,641 miliarde €).
“Rezultatele din primul trimestru reprezintă o bază foarte solidă pentru a ne atinge obiectivele ambiţioase pentru 2017. Având în vedere că BMW Group începe cea mai mare ofensivă de modele din istoria companiei, pe parcursul anului ne aşteptăm la o creştere a costurilor start-up şi de marketing cu privire la noile modele. De asemenea, vom suporta cheltuieli în avans ridicate în legătură cu mobilitatea electrică şi condusul autonom”, a menţionat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. “Creşterea pe termen scurt nu este factorul decisiv pentru noi: rămânem axaţi pe o creştere sustenabilă şi profitabilă.”
Segmentul auto: marjă EBIT în intervalul propus
În primul trimestru, veniturile pentru segmentul auto au crescut cu 10,0%, la 20,692 de miliarde de euro (2016: 18,814 miliarde €). EBIT s-a îmbunătăţit cu 6,1%, la 1,871 miliarde de euro (2016: 1,763 miliarde €). Marja EBIT pentru segmentul auto a ajuns la 9,0% (2016: 9,4%) şi astfel s-a situat în intervalul prestabilit de 8-10%. Pe baza factorilor descrişi anterior, profitul brut a crescut cu 31,4%, la 2,279 miliarde de euro (2016: 1,734 miliarde €).
Automobilele cu tren de rulare electrificat din portofoliul BMW Group au performat foarte bine în primul trimestru, aproape 20.000 de maşini BMW i3, BMW i8 şi hybrid plug-in BMW iPerformance fiind vândute, dublu faţă de datele perioadei similare a anului anterior. “Prin urmare, suntem pe cale de a livra, în premieră, peste 100.000 de automobile electrificate în 2017”, a declarat Krüger. În primul trimestru, automobilele electrificate au reprezentat mai mult de trei procente din livrările de modele BMW Group către clienţi (Q1 2016: 1.7%). Prin lansarea BMW i3 acum aproape patru ani, BMW Group a fost un pionier al mobilităţii electrice şi de atunci a rămas fidel acestei strategii. O dată cu lansarea modelului hybrid plug-in al mărcii MINI, MINI Cooper SE Countryman, BMW Group are nouă modele electrificate în portofoliu. BMW i8 Roadster va urma în cursul anului viitor, iar 2019 va aduce primul MINI integral electric. În 2020, versiune BMW X3 cu propulsie pe baterii va integra mobilitatea electrică în marca principală a concernului. Un an mai târziu, noul BMW iNEXT va ajunge pe şosele. Ca nou vârf de lance tehnologic al BMW Group, acesta va stabili standardele în domeniile ACES orientate spre viitor – Autonomous, Connected, Electrified and Services/Shared.
Livrările de automobile ale mărcii BMW au totalizat 503.445 de unităţi (2016: 478.743; +5,2%), depăşind pragul de o jumătate de milion pentru prima dată în primul trimestru. Creşterea volumului de vânzări a venit din mai multe zone, inclusiv contribuţii bune din partea navei-amiral a BMW Group, BMW Seria 7, şi a modelelor BMW X. Aproape 16.000 de unităţi BMW Seria 7 au fost vândute, 50,2% mai multe faţă de anul trecut. Vânzările BMW X1 au urcat cu 29,5%, la 66.063 de unităţi, în primul trimestru. Similar, BMW X3 (41.742 de unităţi; +7,8%) şi BMW X5 (45.892; +17,7%) au înregistrat şi ele o creştere semnificativă.
Cele 83.059 de unităţi livrate în primele trei luni din 2017 reprezintă un nou record de vânzări pentru primul trimestru şi pentru marca MINI (2016: 78.311 unităţi; +6,1%). Noul MINI Clubman a raportat o creştere semnificativă, cu livrări către clienţi ce au totalizat 14.830 de unităţi (2016: 12.173; +21,8%). Vânzările din primul trimestru ale noului MINI Cabriolet s-au triplat, la 7.705 unităţi (2016: 2.553). Cu livrări de 47.530 de unităţi, MINI Hatch cu trei şi cinci uşi au egalat performanţele lor de anul trecut (2016: 47.396; +0,3%).
După al doilea cel mai bun record anul în 2016, vânzările Rolls-Royce Motor Cars în primul trimestru din 2017 au fost mai mari faţă de anul anterior. Aceasta s-a datorat disponibilităţii complete pe piaţă a modelului Dawn în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2016. În total, 733 de automobile Rolls-Royce Motor Cars au fost livrate clienţilor de pe mapamond (+33,0%). Cererea pentru modelele Rolls-Royce rămâne ridicată în majoritatea regiunilor, performanţă reuşită în ciuda volatilităţii continue a pieţei în industria de lux ca ansamblu. Rolls-Royce continuă să urmărească o creştere sustenabilă pe termen lung.
Tendinţa ascendentă înregistrată de BMW Group în volumului vânzărilor a continuat în Europa, 267.996 de unităţi (2016: 257.120) fiind livrate clienţilor în primele trei luni, o salt de 4,2% faţă de anul precedent. Creştere solidă a fost raportată într-o serie de pieţe, inclusiv Marea Britanie (+6,5%; 63.004), Franţa (+5,4%; 21.943) şi Italia (+6,7%; 21.278).
În primul trimestru, vânzările BMW Group în Asia au crescut cu 9,2%, depăşind pragul de 200.000 de unităţi (200.140; 2016: 183.204). Creştere semnificativă a fost înregistrată şi în China continentală, unde livrările au urcat cu 12,4%, la 142.958 de unităţi. În Japonia, livrările din primul trimestru au totalizat 19.681 de unităţi, o evoluţie de 5,2%.
În regiunea America, vânzările au crescut uşor, cu 2,0%, totalizând 102.238 de unităţi (2016: 100.245), inclusiv 82.169 de unităţi livrate clienţilor din SUA (+0,7%).
Segmentul moto stabileşte un nou record al livrărilor
Începutul anului a fost unul de succes pentru segmentul moto, cu 35.636 de motociclete şi maxiscutere livrate (2016: 33.788) clienţilor în primul trimestru, +5,5% faţă de anul anterior. Veniturile au crescut cu 7,0%, la 623 de milioane de euro (2016: 582 milioane €). Volumele mai mari şi factorii pozitivi din mixul de vânzări au contribuit la o creştere cu 33,0% a profitului anterior exerciţiului financiar al segmentului, la 125 de milioane de euro (2016: 94 milioane €). Influenţată de factorii sezonieri la începutul sezonului moto, marja EBIT a segmentului a ajuns la 20,1% (2016: 16,2%). Profitul brut s-a îmbunătăţit cu 33,0%, la 125 de milioane de euro (2016: 94 milioane €).
Segmentul Financial Services se menţine pe curs
Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în primul trimestru. În total, 465.634 de contracte de finanţare şi leasing noi (2016: 413.372) au fost încheiate cu clienţii în perioada ianuarie-martie, o creştere de 12,6%. Incluzând contractele cu dealerii, 5.214.729 de contracte de finanţare şi leasing erau valabile la finalul primului trimestru (31 martie 2016: 4.786.441), cu 8,9% mai multe decât cu un an înainte. În primul trimestru, veniturile segmentului au crescut cu 16,8%, la 7,046 miliarde de euro (2016: 6,032 miliarde €), în timp ce profitul brut a fost mai mare cu 4,4%, totalizând 595 de milioane de euro (2016: 570 milioane €).
Forţă de muncă mai mare
Dimensiunea forţei de muncă a BMW Group a crescut cu 3,0% faţă de anul trecut, cuprinzând acum 126.317 angajaţi (2016: 122.692) în întreaga lume. BMW Group a angajat continuu experţi şi specialişti IT calificaţi în domenii orientate spre viitor precum digitalizarea şi condusul autonom.
BMW Group îşi reafirmă obiectivele pentru anul fiscal 2017
Grupul BMW este încrezător în atingerea ţintelor proiectate pentru anul financiar curent, în mare parte datorită mărcilor sale puternice, portofoliului atractiv de produse şi aşteptărilor că pieţele auto internaţionale îşi continuă tendinţa generală ascendentă. Acești factori favorabili contrastează cu nivelurile ridicate de cheltuieli anticipate pentru noile tehnologii, cu concurența acerbă şi cu creşterea cheltuielilor cu personalul. Se preconizează că mediul politic şi economic global va rămâne volatil.
BMW Group îşi reafirmă obiectivele pentru întregul an. “În 2017, prognozăm creşteri uşoare şi, prin urmare, noi cifre-record, pentru volumul vânzărilor segmentului auto şi profitul brut”, a declarat Krüger. Cu cele trei mărci premium, BMW Group este convins că va rămâne şi în 2017 cel mai important producător mondial de vehicule premium în 2017.
Veniturile segmentului auto sunt de aşteptat să crească uşor şi ele pe parcursul anului, pe fondul unor volume mai mari de vânzări. Se estimează că, în 2017, marja EBIT pentru segmentul auto va rămâne în intervalul vizat de 8-10%.
Prognozele pentru anul în curs se bazează pe ipoteza că, la nivel mondial, condiţiile economice şi politice nu se vor schimba în mod semnificativ.
BMW Group – privire de ansamblu | Trimestrul I 2017 | Trimestrul I 2016 | Evoluţie (%) |
Volum de vânzări | |||
Automobile (unităţi) | 587.237 | 557.605 | 5,3 |
Din care BMW (unităţi) |
503.445 | 478.743 | 5,2 |
MINI (unităţi) | 83.059 | 78.311 | 6,1 |
Rolls-Royce (unităţi) | 733 | 551 | 33,0 |
Volum vânzări motociclete (unităţi) | 35.636 | 33.788 | 5,5 |
Forţă de muncă 1 | 126.317 | 122.692 | 3,0 |
Marjă EBIT segment auto (%) | 9,0 | 9,4 | -0,4 puncte % |
Marjă EBIT segment moto (%) | 20,1 | 16,2 | +3,9 puncte % |
Marjă EBT BMW Group (%) | 12,8 | 11,4 | +1,4 puncte % |
Venituri (miliarde €) | 23,448 | 20,853 | 12,4 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
20,692 | 18,814 | 10,0 |
Motociclete (milioane €) | 623 | 582 | 7,0 |
Financial Services (miliarde €) | 7,046 | 6,032 | 16,8 |
Alte entităţi (milioane €) | 2 | 1 | – |
Eliminări (miliarde €) | -4,915 | -4,576 | -7,4 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €) | 2,646 | 2,457 | 7,7 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
1,871 | 1,763 | 6,1 |
Motociclete (milioane €) | 125 | 94 | 33,0 |
Financial Services (milioane €) | 604 | 591 | 2,2 |
Alte entităţi (milioane €) | 4 | 11 | -63,6 |
Eliminări (milioane €) | 42 | -2 | – |
Profit brut (EBT / miliarde €) | 3,005 | 2,368 | 26,9 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
2,279 | 1,734 | 31,4 |
Motociclete (milioane €) | 125 | 94 | 33,0 |
Financial Services (milioane €) | 595 | 570 | 4,4 |
Alte entităţi (milioane €) | -4 | -2 | – |
Eliminări (milioane €) | 10 | -28 | – |
Impozit pe profit (miliarde €) | -856 | -727 | -17,7 |
Profit net (miliarde €) | 2,149 | 1,641 | 31,0 |
Venituri per acţiune 2 (€) | 3.26/3.26 | 2.48/2.48 | 31,5/31,5 |
¹ Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
² Venituri per acţiune ordinară/preferenţială