Softlead, cea mai relevantă platformă de tip B2B din România, care ajută companiile să aleagă aplicația software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, indică principalele caracteristici ale modului în care companiile caută soluții IT. Astfel, 69.7% dintre vizitatorii Softlead accesează platforma în mod organic, prin cuvinte-cheie relevante căutate pe Google.
Traficul organic crește șansele generării lead-urilor valide
Diferența dintre un vizitator care ajunge pe Softlead.ro căutând “aplicații software ERP” sau un vizitator care accesează un banner cu un call to action atractiv este aceea că primul este condus de propria intenție (nevoie), în timp ce al doilea poate fi atras de mesaj sau de curiozitatea de a descoperi o informație utilă, dar nu neapărat și necesară pentru acel moment. De asemenea, subiectul digitalizării este unul extrem de complex și poate fi considerat uniform reprezentativ pentru orice profil de Buyer Persona din orice tip de companie. Cu toate acestea, decizia achiziției software nu este una generală, ci aparține în special nivelelor de top și middle management sau ale responsabililor de proiect, un alt aspect ce poate determina gradul de calificare al unui lead.
SOFTLEAD – pe prima pagină din GOOGLE pentru cele mai importante cuvinte-cheie dedicate aplicațiilor software
Conform unei analize de monitorizare a obiceiurilor de achiziție software prin platforma Softlead, cei mai mulți vizitatori aleg să caute informații despre soluții IT, dar și despre specificul industriei, procese de business sau activități dedicate verticalelor pe care le reprezintă.
Astfel, pentru domenii de activitate precum: construcții, medical, producție, financiar, gestiune, contabilitate, depozitare, Softlead se află pe prima pagină în Google în căutări folosind diferite structuri de cuvinte-cheie dedicate. Această poziționare este extrem de utilă în special în cazul companiilor care au în plan digitalizarea, dar care nu știu cum pot identifica tipul de aplicații software potrivite, căutarea fiind axată doar pe criterii ce vizează industria.
În cazul companiilor cu o maturitate crescută a digitalizării, ce vor să înlocuiască o aplicație software existentă în prezent sau vor să aleagă una integrată despre care s-au informat deja, căutările vor avea în prim plan tipul soluției. Astfel, pentru structuri de tipul software ERP, software e-commerce, software managementul documentelor, software RPA, software resurse umane sau software BPM, platforma Softlead se află pe prima pagină a rezultatelor din Google.
Cum stabilim dacă optimizarea pentru motoarele de căutare este eficientă, chiar și în contextul unui ranking de primă pagină din Google?
Există mai mulți indicatori care pot valida cu succes cât de importantă este poziționarea pe prima pagină din Google în raport cu rata conversiilor. Într-o primă fază, este importantă împărțirea lead-urilor în marketing leads și sales leads. În cazul lead-urilor de marketing, pot fi analizate criterii precum: numărul și tipul de pagini și accesate de un vizitator venit din Google, timpul petrecut pe site, bounce rate-ul, tipul de acțiune pe care l-a făcut în site. În contextul lead-urilor de sales (vânzări), calitatea acestora se măsoară prin gradul de interes al clienților, prin maturitatea digitală, prin deschiderea către planificarea unui demo/ofertării.
Cum ajută poziționarea Softlead companiile IT din România?
Poziționarea ca lider de piață a platformei Softlead în procesul de digitalizare este una ce contribuie în mod activ la creșterea portofoliilor companiilor software. Prin captarea cerințelor de oferte calificate, companiile IT partenere își pot crește în mod semnificativ clienții și proiectele implementate, fără a aloca resurse substanțiale de marketing sau de vânzări.