Softlead, singura platformă de tip marketplace din România care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, a fost inclusă în cel mai nou raport dedicat Digitalizării IMM-urilor din România, ca parte a unei serii de recomandări utile în procesul de achiziție software. Raportul Digitalizarea IMM-urilor din România. O evaluare a nivelului de digitalizare al IMM-urilor din România și recomandări pentru creșterea nivelului de digitalizare a fost întocmit la solicitarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene din România de către serviciile de consultanță ale Băncii Europene de Investiții, cu scopul de a întreprinde un studiu ce are ca rol stimularea creșterii gradului de digitalizare al companiilor locale.
Recomandările se adresează atât mediului de afaceri local, cât și guvernului, fiind incluse referire concrete la beneficiile pe care le oferă o platformă integrată de soluții software enterprise. În prezent, Softlead cuprinde peste 670 de companii software și peste 1300 de aplicații ce răspund celor mai des întâlnite nevoi din piața achizițiilor și implementărilor software.
În contextul descrierii barierelor semnificative apărute în calea unui proces de digitalizare eficient, studiul analizează cadrul de evaluare a decalajului de digitalizare. Fiecare dintre acestea (conștientizarea nevoii de digitalizare, maparea proceselor de business pe tipuri de aplicații software sau module potrivite, alocarea resurselor necesare) sunt menționate atât în raport, dar constituie și baza algoritmului Softlead Digital DNA, singurul instrument care poate indica tipurile de soluții software potrivite unei companii, în acord cu obiectivele de business.
Menționarea Softlead în acest raport este încă o validare a importanței pe care o au atât platforma ce cuprinde peste 1300 de soluții IT, cât și Softlead Digital DNA, care este un instrument tot mai des folosit de companiile din România, aflate în plin proces de identificare a aplicațiilor software potrivite. Deși adopția software este în continuă creștere, este important să înțelegem că apar noi provocări pe care companiile trebuie să le rezolve în contextul unei achiziții software de succes.
Apariția a mii de soluții noi în fiecare zi, modificarea proceselor sau obiectivelor de business, accesul la resurse de finanțare, toate acestea sunt aspecte necunoscute în prima etapă a digitalizării, dar despre care companiile pot afla facil dacă foloses un instrument de auditare software, pe baza propriului ADN Digital, așa cum este Softlead Digital DNA. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.
Raportul Digitalizarea IMM-urilor din România. O evaluare a nivelului de digitalizare al IMM-urilor din România și recomandări pentru creșterea nivelului de digitalizare poate fi descărcat de aici.
Audit de digitalizare pentru aplicarea pe fonduri europene obținut 100% automatizat prin Softlead Digital DNA
În 2024, peste 10.000 de companii din România vor avea nevoie de un studiu de fezabilitate (SFD) în conformitate cu ghidul de finanțare dedicat, dacă își vor dori să acceseze fonduri europene ce includ activități de digitalizare eligibile.
Pentru a face acest proces mai facil, Softlead le oferă consultanților și companiilor private acces la Softlead Digital DNA, singurul instrument care generează automat rapoarte de digitalizare, ce pot fi folosite atât în etapa primară, ca studii de fezbilitate, cât și în scopul auditării (la finalul proiectului de achiziție software).
Cine poate folosi Softlead Digital DNA?
- Consultanții și companiile de consultanță în scrierea proiectelor pentru obținerea fondurilor europene
- Administratorii de granturi
- Companiile private (responabilili de digitalizare, persoane din top și middle management, Project Manageri).
Ce primesc companiile în raportul de digitalizare?
În primul rând, fiecare raport de digitalizare este 100% personalizat în funcție de ADN-ul companiei – beneficiar. Mai exact, rezultatele studiului de fezabilitate în digitalizare și auditarea au la bază informații despre companie (cifră de afaceri, coduri CAEN, număr de angajați, specificul industriei definit prin procese și activități dedicate domeniului de activitate al fiecărei organizații).
De asemenea, echipa Softlead în crearea soluției Softlead Digital DN experiența de digitalizare a peste 15.000 de companii din România, ceea ce înseamnă o validare a importanței și utilității instrumentului.
Astfel, fiecare raport de digitalizare conține:
- Modelarea proceselor organizațioanale din fiecare companie
- Acces la o galerie de peste 3500 de procese și activități de business desprinse din cele mai importante 20 de industrii de activitate din România
- Grad de digitalizare curent (măsurarea nivelului de maturitate digitală)
- Comparație cu media industriei
- Recomandări de aplicații software și de furnizori IT potriviți (prin Softlead, companiile au acces la peste 1100 de aplicații software și la peste 635 de companii IT care oferă servicii și produse software de top)
- Acces la un instrument 100% digitalizat, ce poate fi folosit în mod facil și prietenos de orice persoană din companie care participă activ la procesul de digitalizare
- Acces la oferte IT personalizate, ce au în vedere atât îndeplinirea obiectivelor de business, cât și respectarea indicatorilor solicitați prin proiect.