- Volumul de tichetele Cadou Pass emise de Sodexo cu ocazia zilei de 8 martie a crescut cu 45%
- De Paște, Sodexo estimează că va emite cu 25% mai multe tichete Cadou Pass\
- Tichetele cadou în cuantum de 150 lei oferite angajaților sau/și copiilor minori ai acestora acordate cu anumite ocazii și sărbători religioase indiferent de cult, menționate în Codul Fiscal, sunt neimpozabile și sunt scutite de contribuții sociale obligatorii
Sodexo România, lider pe piața tichetelor de masă, a tichetelor cadou și a soluțiilor de incentivare, va emite cu 25% mai multe tichete cadou Cadou Pass în intervalul ianuarie – aprilie 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea vine și pe fondul schimbărilor aduse de noul Cod Fiscal la impozitarea acestui beneficiu.
Începând cu ianuarie 2016, tichetele cadou acordate de către companii sunt scutite de impozit pe venit. Astfel, tichetele cadou în cuantum de 150 de lei/ ocazie acordate cu următoarele ocazii: 8 martie, 1 iunie, Paște și Crăciun, precum și sărbători ale altor culte religioase sunt neimpozabile și sunt scutite de contribuții sociale (C.A.S., contribuții, concedii și indemnizații, contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, fondul de sănătate, fondul de șomaj, fondul de asigurare accidente). Anterior, tichetelor cadou li se aplica impozitul pe venit de 16%.
Volumul de tichetele Cadou Pass emise anul acesta de Sodexo cu ocazia zilei de 8 martie a crescut cu 45%, față de anul trecut. De Paște, Sodexo estimează că va emite cu 25% mai multe tichete Cadou Pass, pe care angajatorii le vor oferi angajaților lor până la finalul lunii aprilie.
„Îmbunătățirile aduse de noul Cod Fiscal impozitării tichetelor cadou, prin scutirea sumei acordate, în limita de 150 lei/ persoană/ eveniment, de la plata impozitului pe venit, au făcut acest beneficiu extrasalarial mai atractiv. Tot mai mulți angajatori, companii mari și IMM-uri, sunt motivați, să acorde tichete cadou angajaților lor. Tichetele Cadou Pass le permit beneficiarilor să își aleagă cadoul pe care și-l doresc, dintr-o largă varietate de produse și servicii”, declară Codruța PÎȘĂ, Public Affairs Director, Sodexo România.
În prezent, Sodexo este emitentul de tichete cadou cu cea mai mare rețea națională, de peste 67.000 de unități, în care acestea pot fi utilizate.
„Ne așteptăm ca avansul înregistrat de Sodexo de la începutul anului în emiterea de tichete cadou, pe fondul cererii mari din partea companiilor client, să se mențină și chiar să crească pe parcursul anului. Mulți dintre partenerii Sodexo și-au manifestat intenția de a acorda angajaților tichete cadou și în viitor”, declară Balint Bessenyey, CEO Sodexo România.
Fig. 1 – Eficientizarea bugetelor
În prezent, plafonul prevăzut prin lege stabilește valoarea maximă a tichetelor cadou oferite de companii la 150 de lei per eveniment. Cele mai multe companii care își recompensează angajații cu tichetele Cadou Pass emise de Sodexo oferă valoarea maximă deductibilă.