- Starcom România prezintă ediția lunii martie a topului Social Media Stars Index;
- Andra Măruță, Inna și Smiley au avut cele mai urmărite conturi din social media în luna martie, în România;
- Oana Cuzino și Chef Sorin Bontea, pentru prima dată în top.
Starcom România a realizat Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi online din sfera de divertisment din România, în luna martie.
George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager, a declarat: „În prima lună de primăvară, fanii creatorilor de conținut sunt mai puțin prezenți pe rețelele sociale față de lunile de iarnă, de aici și engagement-ul total mai scăzut. Aici observăm două trenduri: conturile de Facebook au o creștere de 5%, în timp ce în cazul Instagram și Youtube, căderea este abruptă: -15%, respectiv -10%.”
Andra Măruță, locul 1 în topul celor mai urmărite conturi din social media în luna martie
Andra ocupă primul loc în topul general din luna martie, după lansarea piesei în colaborare cu 3SE, care are peste 21 de milioane de vizualizări pe Youtube.
Totodată, artista a obținut engagement și în urma postărilor privind ziua de naștere a unuia dintre copiii săi: 168.000 de like-uri și aproximativ 50.000 de comentarii.
Locul 2 în clasamentul general al lunii martie este ocupat de INNA
Inna, artistul cu cele mai mari comunități de fani, ocupă locul doi în top. Performanța este dată, în principal, de contul său de Instagram.
Smiley, locul 1 pe Facebook
Cu o comunitate puternică pe Facebook, Smiley ocupă locul întâi în acest top. Contul său adună aproape 1,5 milioane de reacții și peste 150.000 de comentarii, iar în luna martie, principalul motiv de engagement a fost nașterea copilului său, artistul fiind felicitat de fani.
Adelina Pestrițu, locul 1 pe Instagram
Adelina Pestrițu revine în topul general, pe locul patru și se remarcă prin performanța contului de Instagram, unde ocupă primul loc. Conținutul promovat suscită interes în rândul urmăritorilor, postările sale având peste 150.000 de comentarii.
Oana Cuzino, pentru prima dată în top
Oana Cuzino este prezentă pentru prima dată în top, după ce contul său de Facebook a urcat pe locul patru în clasamentul general. Continutul său adună nu mai putin de 247.000 de mii de distribuiri. În același timp, frecvența mare de postare, de peste 31 de postări pe zi, ajută contul să ramână în atenția urmăritorilor.
Chef Sorin Bontea, o altă noutate
Chef Sorin Bontea apare, de asemenea, pentru prima dată în top și ocupă locul 19. Popularitatea sa este sporită de difuzarea în prime time a emisiunii Chefi la Cuțite.
Social Media Stars Index – Categoria Muzică
Andra ocupă locul întâi și în topul celor mai căutați artiști, la o diferență mică față de Smiley.
Social Media Stars Social Media Stars Index – Categoria Fashion & Beauty
La categoria Fashion & Beauty, primul loc este ocupat și în luna martie de Adelina Pestrițu. Pe locul doi se află Irina Deaconescu, iar locul trei îi aparține Andreei Raicu.
Social Media Stars Index – Categoria TV Stars
Starul TV numărul 1 continuă să fie Dorian Popa, urmat de Andreea Mantea, care urcă pe locul doi și Cătălin Măruță, pe locul trei.
Social Media Stars Index – Categoria Entertainment
Mircea Bravo se menține în top, la categoria Entertainment, având în vedere că și în luna septembrie 2020 a fost tot pe locul 1. În schimb, Selly urcă pe locul doi, iar locul trei este ocupat de BiBi Official.
Social Media Stars Index – Categoria Gaming
Gamerii sunt preferații românilor pe Youtube, aceștia ocupând trei din primele cinci locuri pe platformă. Gamer-ul lunii martie rămâne Maxinfinite, cu aproape 8 milioane de vizualizări. Pe locul doi se clasează IHATEPINK, iar pe trei, Andrei Obret.
Social Media Stars Index – Categoria Cooking
La categoria Cooking, Chef Sorin Bontea ocupă locul întâi. Pe locul doi, la o diferență mică, se clasează Gina Bradea, iar pe locul trei, Chef Florin Dumitrescu.
Despre metodologie
Prezența fiecărei persoane pe platformele de socializare a fost punctată după două criterii: anvergura canalului/paginii și engagementul fanilor. Pentru o reprezentare echilibrată a celor trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportând fiecare dimensiune la maximul platformei.
În anvergura canalului au fost luate în calcul numărul de fani/followeri/subscriberi dar și numărul de mențiuni de către fani (în cazul Facebook) și numărul de vizualizări pentru fiecare clip (în cazul Youtube). Indexul de volum pe platforma a rezultat în urma însumării celor doua dimensiuni.
Pentru calculul engagement-ului unui cont a fost calculată mai întâi care este ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de aprecieri la nivel de piață. Pentru fiecare cont a fost multiplicat numărul de distribuiri și comentarii cu indexul mediu al pieței, însumate rezultatele cu numărul de aprecieri al contului, obținându-se astfel un număr de puncte de engagement pentru fiecare cont. Indexul de engagement a fost calculat raportând numărul de puncte al fiecărui cont la numărul maxim de puncte per platformă.
Ierarhizarea conturilor pe fiercare platformă a fost făcuta însumând indexul de engagement cu cel de anvergură și raportându-l la maximul numărului de puncte al platformei respective. În acest mod, indexul fiecărei platforme a avut o pondere de 1/3 în indexul final.
Calculul indexului total a fost realizat prin însumarea indecșilor pentru fiecare platformă unde persoana este prezentă.