Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Smiley s-a întâlnit cu copiii din comuna Dofteana

Smiley in vizita la Dofteana

Andrei Tiberiu Maria – Smiley, Ambasador Național pentru UNICEF în România, a vizitat miercuri, 11 octombrie 2017, comuna Dofteana, una dintre cele 45 de comunități din județul Bacău parte a proiectul pilot UNICEF Servicii Comunitare pentru Copii. Smiley s-a întâlnit cu copiii de la Școala Gimnazială Scarlat Longhin Dofteana, cu cadrele didactice, cu autoritățile locale și cu echipa comunitară formată din doi asistenți sociali, un asistent medical comunitar, un consilier școlar și un mediator școlar.

Copiii i-au pregătit lui Smiley o surpriză, un flashmob pe melodia sa “Oarecare”, și l-au întâmpinat cu cântece și multă bucurie în fiecare grupă de grădiniță și clasă. Ambasadorul Național pentru UNICEF în România a vizitat și două familii sprijinite prin intermediul proiectul pilot Servicii Comunitare pentru Copii pentru a vedea munca UNICEF la nivel local.

„De multe ori, oamenii care au schimbat lumea au venit din medii defavorizate, de la sat. De aceea, este foarte important ca toți copiii să meargă la școală și să primească tot sprijinul necesar pentru a-și împlini visele”, a declarat Smiley, Ambasador Național pentru UNICEF în România.

Comuna Dofteana este una dintre cele 45 de comunități în care UNICEF testează Servicii Comunitare pentru Copii și a fost printre primele care au dorit să facă parte din această inițiativă. Comuna cuprinde șapte sate, cu o populație de aproximativ 11.000 de locuitori în 4000 de gospodării.

„Aproximativ 2000 de gospodării au fost recenzate, iar 700 de copii au fost identificați cu diferite vulnerabilități dintre care 390 la risc de sărăcie. Ei au beneficiat de sprijin și acces la servicii de protecție, de sănătate și educație cu ajutorul echipei comunitare”, a declarat primarul Ioan Bujor.

„În urma implementării proiectului, Școala Gimnazială Scarlat Longhin Dofteana a reușit să reducă numărul de absențe și în anul școlar trecut a avut 0 abandon școlar”, a spus Ana Nicoleta Irimia, directorul școlii.

Smiley in vizita la Dofteana

UNICEF în România, împreună cu Guvernul României și parteneri, a lansat în anul 2014 proiectul pilot Incluziune socială prin furnizarea de servicii integrate la nivelul comunității – Servicii Comunitare pentru Copii cu finanțare prin Norway Grants și din resurse UNICEF. Începând cu 2017, proiectul pilot continuă cu finanțare de la Fundația Botnar și din fonduri proprii UNICEF. Premisa a fost legată de faptul că implementarea acestui proiect pilot ce asigură intervenție timpurie, de calitate, la nivelul comunității, poate să reducă pe termen scurt și mediu costurile din sectorul social, de sănătate și de educație.

Rezultatele evaluării independente demonstrează că serviciile comunitare pentru copii aduc rezultate concrete pentru zeci de mii de copii și familiile lor, dar și pentru comunitățile în care trăiesc, iar lecțiile învățate pot sprijini extinderea serviciilor integrate pentru toți cei patru milioane de copii din România și pentru familiile lor.

Proiectul model Servicii Comunitare pentru Copii include mai multe componente: Pachetul Minim de Servicii, Pachetul Educație Incluzivă de Calitate și campanii de informare, conștientizare și educare pentru copii și părinți deopotrivă. La nivel național, partenerii activi în dezvoltarea și implementarea modelului sunt: Ministerul Muncii și Justiției Sociale şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Ministerul Fondurilor Europene. De asemenea, contribuie organizații neguvernamentale și mediul academic în multe etape de pregătire sau implementare a diverselor activități. Proiectul pilot este realizat în parteneriat cu instituții județene incluzând Consiliul Județean, Direcția de Asistență Socială și Protecție a Copilului, Direcția Județeană de Sănătate Publică, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, Inspectoratul Școlar Județean, precum și 38 de autorități publice locale și 45 de structuri școlare.

În urma evaluării externe a proiectului pilot, 57 asistenți sociali, 36 asistenți medicali comunitari, șapte mediatori sanitari, 36 consilieri școlari, 27 mediatori școlari au identificat 19.000 de copii ca fiind vulnerabili și au livrat pro-activ servicii, 93% din copiii care nu fuseseră înregistrați în sistemul de asigurare medicală sunt acum înscriși pe lista unui medic de familie, iar 100% dintre copiii aflați în risc de separare de familie locuiesc în continuare alături de familiile lor.

Totodată, școlile și grădinițele au acum o mai mare capacitate de a oferi educație incluzivă de calitate unui număr de peste 22.000 elevi. 1.400 de cadre didactice și-au dezvoltat competențele în materie de disciplinare pozitivă a copilului, promovând astfel un mediu școlar prietenos, educația interculturală, prevenirea violenței și incluziunea copiilor cu nevoi educaționale speciale. 11.000 de copii au beneficiat de activități organizate în școli prin granturi, iar numărul celor aflați în risc de abandon școlar a scăzut cu 27%. De asemenea, 5.000 de părinți au beneficiat de cursuri de educație parentală și pentru sănătate.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.