Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

SMEs How To a adus IMM-urilor si antreprenorilor solutii practice de crestere si dezvoltare

Business Review

a afacerii

Evenimentul, organizat de Business Review, a avut loc pe 28 Mai, la Impact Hub, Bucuresti.

Principalele provocari cu care se confrunta proprietarii de afaceri mici si mijlocii, strategii de marketing si branding pentru IMM-uri, tehnologii folosite pentru eficientizarea activitatii si dezvoltarea afacerii, fonduri europene si programe de finantare pentru IMM-uri, au fost cateva din temele discutate la SMEs How To, ce a avut loc pe 28 Mai, la Impact Hub, Bucuresti.

18 speakeri au discutat in cadrul evenimentului despre secretele succesului lor, despre ce inseamna antreprenoriatul de succes, despre cum au pus bazele afacerii, despre principalele directii de dezvoltare si parghiile disponibile in Romania si in strainatate pentru crearea unei afaceri de succes.

Despre importanta intelegerii tehnologiei ca metoda de eficientizare a afacerii si de control al costurilor, avantajele lor competitive, despre care sunt tehnologiile pe care le au antreprenorii la indemana astazi si la ce nivel sunt folosite acestea in Europa, au vorbit Marius Andronache, Manager, ICT & Cloud, Enterprise Business Unit, Vodafone Romania si Alina Georgescu, Sales Director, YMENS.

Un alt subiect intens dezbatut a fost cel legat de programele de finantare nationale si europene disponibile pentru IMM-uri, in cadrul panelului dedicat optiunilor de finantare, unde au luat cuvantul: Mihai Sfintescu, Partner, 3TS Capital Partners, Dragos Rosca, Chairman and Shareholder, Delta Asset Invest, More Outsourcing, RBL, Marcin Wojcicki, Business Development Manager, BVB, Bucharest Stock Exchange, Marius Bostan, Fouder and Senior Partner at VMB Partners SA, President and Founder Member FNTM, Ramona Ivan, Director, External Relations and Structural Funds Branch, CEC Bank si Raluca Nan, Senior Project Specialist, EBRD Small Business Support (SBS) Romania.

Din partea Bursei de Valori Bucuresti, Marcin Wojcicki a vorbit despre piata AeRO, care a fost creata special din nevoia de a furniza antreprenorilor o alternativa de finantare pentru dezvoltare si care este segmentul dedicat listarii companiilor la inceput de drum, pentru finantarea proiectelor, pentru sporirea vizibilitatii si dezvoltarea afacerii.

Multiple activitati, initiative si proiecte menite sa sprijine antreprenorii romani, sa dezvolte un mediu economic si social propice dezvoltarii acestora, si a unei culturi menageriale moderne, odata cu dezvoltarea intregii economii romanesti, au fost detaliate in cadrul evenimentului. Multe dintre acestea se regasesc in calendarul FNTM (Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri) si RBL (Romanian Business Leaders). „Fereastra de oportunitati este evidenta, lucrurile par ca se stabilizeaza si cred ca mediul politic tine cont si de mediul de afaceri”, a declarat Marius Bostan in cadrul conferintei. Privirea optimista asupra segmentului IMM-urilor si asupra antreprenorilor de astazi a fost impartasita de toti vorbitorii din cadrul panelului de discutii. „Din punct de vedere macro-economic, in sfarsit ne asteptam la un an mai bun” a spus Mihai Sfintescu.

Despre spirit antreprenorial, despre ce inseamna sa cresti o afacere de la zero, despre retete de crestere si dezvoltare, metode de invatare si cativa pasi importanti de urmat in dezvoltarea unei afaceri pe plan national si international, au vorbit Sergiu Negut, Owner SVP Consult, Associate Partner Frufru, Softelligence Romania, HART Consulting Romania, 2Parale si Vladimir Oane, Director of Product, Hootsuite Media Inc.

„Conducem afacerile noastre cu indarjire. Visam la vremea cand ele vor fi mari si puternice. Intre timp, in fiecare luna platim salarii, platim taxe, platim chirii, platim furnizori. Incercam strategii de dezvoltare si mai ales amanam. Vom cuceri lumea luna viitoare, nu luna asta. Sau anul viitor, sau peste 5 ani. Dar ce fel de lume vom cuceri? Lumea de maine nu seamana cu lumea de azi, si cu cat intelegem asta mai repede cu atat va fi mai usor sa construim afaceri puternice, atragatoare pentru Business Angels, pentru VC, pentru banci, pentru angajati, pentru presa”, a constituit unul din mesajele principale transmise de Sergiu Negut.

Cu solutii la principalele provocarile actuale si cu aspecte legale si de taxare de interes pentru IMM-uri au venit in sprijinul celor prezenti in sala Luisiana Dobrinescu, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA si Ana Maria Andronic, Partener la Biris Goran SPARL.

Cu incurajari la creativitate si atentie pe solutii de marketing si branding adaptate pietei, economiei si consumatorului de astazi, dar si despre importanta autenticitatii in comunicare, indiferent de mediu si canale, au venit Andrei Cohn, Creative Director & Managing Partner, CohnandJansen JWT si Andrei Rosca, General Manager, Spada.

Despre resurse umane, importanta dezvoltarii si formarii permanente si despre alegerea strategica a partenerilor si a colegilor intr-o afacere la inceput de drum, au vorbit Andrei Gosu, General Manager, ASCENDIS, Adela Jansen, HR Executive Director, BRD si Dorina Surugiu, Managing Director, Maastricht School of Management Romania.

„Cred ca un antreprenor bun trebuie sa fie interesat si sa stie despre tot ce tine de munca, legislatie, promovare, etc.”, a mentionat Andrei Gosu. In egala masura, Andrei sfatuieste antreprenorii sa isi urmeze intuitia in procesul de luare a deciziilor in aceasta directie.

Evenimentul s-a incheiat de asemenea intr-un ton optimist, sub cuvantul fondatorului Regina Maria, Wargha Enayati si al lui Mihai Sfintescu, care au pus in lumina principalele valori pe baza carora se incepe o afacere, se creste, se transforma, se vinde, printre care: Incredere, Autenticitate, Sinceritate, Iubire, Unitate.

Evenimentul SMEs How To, organizat de Business Review, aflat deja la a treia editie, a adus informatii proaspete si relevante, studii de caz, solutii practice pentru manageri, antreprenori si investitori. Pentru mai multe detalii privind temele discutate, speakerii prezenti, vizitati pagina dedicata //business-review.eu/br-events/smes-how-to-2015.

Partenerii evenimentului: Vodafone – Partener Principal, Ymens – Partener, Dobrinescu Dobrev SCA – Supporting Partner, cu sprijinul: Romanian Business Leaders, Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri, Impact HUB si EventLink.

Bucuresti, 02.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.