· În 2011, vânzările la nivel mondial au crescut cu 15,3% la 879.200 autovehicule
· Livrările cresc în toate regiunile şi pentru toate gamele de modele
· Cotă de piaţă crescută în toate regiunile de vânzare – Cota de piaţă la nivel mondial: 1,4%
· Capacitatea de producţie se extinde pentru a face faţă creşterilor ulterioare
· Noile modele Citigo şi Rapid au parte de un start promiţător
ŠKODA continuă traseul de succes, înregistrând un nou record de vânzări în anul financiar 2011. Vânzările mărcii au crescut cu 15,3%, la un nou record al tuturor timpurilor, de 879.200 de autovehicule. Livrările către clienţi au crescut în 2011 cu circa 116.000 de unităţi, ceea ce se traduce printr-o creştere la peste 1,4% din cota de piaţă mondială (2010: aproape de 1,3%).
Între ianuarie şi decembrie 2011, ŠKODA a comercializat, la nivel mondial, 879.200 de autovehicule (2010: 762.200). În timp ce piaţa mondială a crescut cu 5,1% (aproape 62 de milioane de autovehicule), ŠKODA a depăşit ritmul industriei de profil, avansând cu 15,3%. Marca a făcut progrese semnificative în China, India şi Rusia. În multe alte pieţe individuale, din Europa, ca şi din restul lumii, ŠKODA a atins un nou record anual.
De asemenea, ŠKODA a reuşit să-şi crească livrările pe toate pieţele din lume. De exemplu, în Europa Centrală şi de Est, livrările au crescut la 231.600 de unităţi (2010: 194.800, +18,9%), iar în regiunea Asia/Pacific la 256.100 de autovehicule (2010: 203.300 +26%) în anul financiar 2011. “În 2011, ŠKODA a vândut mai multe autovehicule ca niciodată,” declară Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru vânzări şi marketing, adăugând: “Am înregistrat creşteri în fiecare regiune şi ne-am consolidat poziţia pe pieţe.”
“Acesta a fost anul în care am implementat, pentru prima dată, strategia de creştere 2018 şi am făcut acest lucru într-un mod impresionant,” declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, CEO ŠKODA. “În mod clar am câştigat viteză şi am obţinut noi recorduri de vânzări. De asemenea, ne-am îmbunătăţit foarte mult capacitatea de producţie, vânzările şi prezenţa pe pieţele internaţionale şi am câştigat, încă o dată, teren, atât pe piaţa proprie cât şi în pieţele aflate în curs de dezvoltare din Europa.”
879.200 de autovehicule livrate, la nivel mondial, în anul financiar 2011, marchează un record al tuturor timpurilor şi se traduce printr-o cotă de piaţă totală de 1,4%. Următorul ţel pentru ŠKODA este definit în mod clar: până în 2018, vânzările la nivel mondial trebuie să crească la cel puţin 1,5 milioane de unităţi, anual. “Compania a pus, în 2011, baze excelente, pentru a reuşi acest lucru. În 2012 vom continua să extindem semnificativ gama de modele ŠKODA şi să consolidăm activităţile noastre, atât în Europa cât şi pe celelalte pieţe internaţionale,” declară Prof. Vahland.
Pieţe cu creştere dinamică
În anul financiar 2011, ŠKODA a obţinut un nou record şi în Rusia: 74.100 de automobile vândute (2010: 45.600), ceea ce echivalează cu o creştere de 62,5%.
În China, vânzările au continuat să arate că marca se situează pe o pantă ascendentă, crescând, în anul financiar 2011, cu 21,9%, la 220.100 de unităţi.
Rapid, introdus în India în luna noiembrie, a avut un start bun pe piaţă şi a fost ales imediat maşina de familie a anului, în această ţară. Piaţa din India, un stâlp important pentru strategia de creştere a mărcii, a demonstrat o dezvoltare foarte pozitivă pe tot parcursul anului financiar 2011, vânzările ŠKODA crescând cu 49,9%, la peste 30.000 de unităţi.
Extinderea capacităţilor – atât pe piaţa de provenienţă cât şi în străinătate
ŠKODA se extinde şi investeşte în modele noi, în pieţe şi capacităţi. Parte integrantă din acest proces, fabrica principală din Mladá Boleslav va fi extinsă considerabil în 2012. La terminarea acestei extinderi, pe lângă popularele Fabia şi Octavia, uzina va produce şi un al treilea model. În paralel, capacităţile de producţie pentru Octavia, la această uzină, vor creşte de la 800 la 1.200 de autovehicule pe zi. De la finele lui 2012, uzina Vrchlabí a companiei ŠKODA, situată în Republica Cehă, va începe producţie transmisiilor DSG cu dublu ambreiaj pentru mărcile din Grupul VW: Volkswagen, SEAT şi Audi.
La uzina din Rusia a Grupului VW, situată în Nizhny Novgorod, VW Group Russia va fabrica modelul ŠKODA Yeti, împreună cu partenerul rus GAZ. Iar în China, ambele joint venture VW Group vor investi, până în 2016, circa 14 miliarde de euro, în noi uzine şi produse. În prezent, în China sunt fabricate ŠKODA Fabia, Octavia şi Superb, iar Yeti va fi adăugat în 2013. Aceste investiţii vor pava calea pentru creşterea companiei din anii următori.
“Suntem foarte încrezători în ceea ce priveşte dezvoltarea pozitivă din viitor. De aceea investim şi mai mult în fabricile noastre, atât pe piaţa de provenienţă cât şi în străinătate, dar investim totodată şi în extinderea organizaţiilor noastre de vânzări în toate regiunile. Şi, desigur, vrem să ne întrecem competitorii,” explică Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru vânzări şi marketing.
Ofensiva modelelor este în desfăşurare
Modelul subcompact Citigo si modelul compact din India, Rapid, au fost lansate cu succes, la finalul anului 2011, fiind primele modele din ofensiva modelelor ŠKODA. Pentru Škoda, Citigo reprezintă o deschidere către segmentul subcompact, aflat într-o dezvoltare rapidă – în 2011, lansarea a avut loc doar în Republica Cehă, mai multe ţări urmând din 2012. Rapid este şi un element crucial în strategia de creştere a mărcii, însemnând prezenţa ŠKODA pe cel mai mare segment de piaţă din India.
Livrările către clienţi în 2011 (Modele ŠKODA, în comparaţie cu 2010):
Octavia (372.900 autovehicule/plus 16,9%)
Fabia (266.800 autovehicule /plus 16,5%)
Superb (116.700 autovehicule /plus 18,1%)
Yeti (70.300 autovehicule /plus 33,7%)
Roomster (36.000 autovehicule /plus 11,4%)
Rapid/India (1.700 autovehicule)
Citigo/Republica Cehă (peste 500 autovehicule)