- Primul hibrid plug-in al familiei de modele sportive ŠKODA RS
- Putere de 180 kW (245 CP) și exterior și interior în stilul specific gamei RS
- Patru noi modele OCTAVIA electrificate: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV și două modele OCTAVIA e-TEC
Mladá Boleslav. ŠKODA oferă acum în premieră absolută primul model RS cu sistem de propulsie hibridă plug-in. Noua ŠKODA OCTAVIA RS iV a fost echipată cu un motor pe benzină 1,4 TSI și un motor electric ce generează împreună 180 kW (245 CP). Având detalii negre la exterior, OCTAVIA RS iV poate fi imediat identificată ca fiind versiunea de top a celei mai populare game ŠKODA, adică OCTAVIA, ce a ajuns acum la a patra sa generație.
De asemenea, producătorul auto ceh va oferi noua OCTAVIA și în alte trei variante electrificate adiționale. O variantă este OCTAVIA iV, un hibrid plug-in ce furnizează 150 kW (204 CP) și poate fi comandat cu liniile de echipare Ambition și Style. Cele două versiuni e-TEC ce oferă 81 kW (110 CP) și respectiv 110 kW (150 CP) sunt primele mașini ŠKODA ce fac uz de tehnologia micro-hibridă.
Christian Strube, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a declarat:
”Introducerea modelului OCTAVIA RS iV reprezintă începutul unui nou capitol în povestea de succes a portofoliului nostru RS. Folosim acum pentru prima dată tehnologia de propulsie hibridă plug-in pentru un model sportiv din vârful gamei. Acest sistem folosit pentru OCTAVIA RS iV îi crește performanțele și îi reduce consumul de combustibil, precum și emisiile de CO₂.”
Astfel, ŠKODA a dotat OCTAVIA RS iV cu un motor pe benzină 1,4 TSI (110 kW / 150 CP), precum și cu un motor electric de 85-kW. Împreună, cele două motoare generează 180 kW (245 CP) și un cuplu maxim de 400 Nm, transferat către roțile din față de transmisia automată DSG cu 6 trepte.
Infografic: ŠKODA OCTAVIA RS iV
Bateria litiu-ion de înalta tensiune are o capacitate de 37 Ah, respectiv 13 kWh și asigură mașinii o autonomie
de până la 60 km conform ciclului WLTP. Deoarece cuplul de 330 Nm asigurat de motorul electric
este disponibil instantaneu, RS iV poate demara extrem de rapid.
Emisiile de CO₂ sunt de aproximativ 30 g/km conform ciclului WLTP*, ceea ce însemnă că automobilul respectă deja normele mai stricte Eu6d valabile pentru autovehiculele noi înmatriculate în UE, ce vor intra în vigoare abia începând cu 1 ianuarie 2021.
Bateria litiu-ion de înalta tensiune are o capacitate de 37 Ah, ceea ce însemnă 13 kWh și asigură mașinii o autonomie de până la 60 km conform ciclului WLTP*. Deoarece cuplul de 330 Nm generat de motorul electric este disponibil instantaneu, RS iV poate demara extrem de rapid.
În modul Sport, care permite șoferilor să facă uz de întreaga putere a mașinii, OCTAVIA RS iV accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 7,3 secunde. Viteza sa maximă este de 225 km/h. Direcția progresivă inclusă în echiparea standard și reglajele dinamice ale suspensiilor, specifice gamei RS permit condusul în stil energic.
Accente negre distinctive
ŠKODA OCTAVIA RS iV se distinge prin proiectoarele de ceață cu LED specifice și jantele negre din aliaj ușor de 18 inchi ce fac parte din dotarea standard. Privirile sunt atrase imediat și de etrierele RS roșii. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare opțională.
Grila ŠKODA a radiatorului, așa-numitele air-curtains, difuzorul de pe masca frontală cu design RS, difuzorul din spate și ramele geamurilor sunt toate negre. Limuzina are un difuzor negru, iar versiunea COMBI un difuzor vopsit în culoarea caroseriei.
Oliver Stefani, directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA explică: ”Am conferit formei dinamice a modelului OCTAVIA o alură chiar și mai sportivă, folosind detaliile RS deja familiare. Cu numeroasele sale detalii negre, precum grila radiatorului cu designul specific modelelor ŠKODA, masca frontală, difuzorul din spate și jantele din aliaj ușor, automobilul poate fi recunoscut imediat ca făcând parte din familia ŠKODA RS.”
Interior RS dinamic
La interior, OCTAVIA RS iV atrage atenția cu predominanța negrului. Volanul sport multifuncțional îmbrăcat în piele are trei spițe și poartă emblema vRS. De asemenea, dispune de padele pentru transmisia automată DSG. Scaunele sport din față au tapițeria textilă neagră, iar scaunele Ergo opționale sunt acoperite cu Alcantara® și piele și au adâncimea ajustabilă.
Scaunele sunt rafinate cu emblema RS și cusături decorative roșii sau gri argintiu, ce pot fi observate și pe volanul îmbrăcat în piele, pe cotiere și bordul acoperit cu Alcantara®. Bandourile decorative cu design RS și pedalierul cu design de aluminiu desăvârșesc designul sportiv cu eleganță.
OCTAVIA iV plug-in hibrid de 204 CP
Alături de versiunea RS a modelului OCTAVIA iV, ŠKODA oferă și un hibrid plug-in pentru liniile de echipare Ambition și Style. Pentru aceste variante, motorul 1,4 TSI și motorul electric de 85 kW generează 150 kW (204 CP) și un cuplu maxim de 350 Nm.
Această versiune de hibrid plug-in poate parcurge electric 60 km conform ciclului WLTP* și este echipată cu transmisia automată DSG cu 6 trepte cu tehnologia shift-by-wire. Emisiile de CO₂ sunt de aproximativ 30 g/km*. OCTAVIA iV îndeplinește, de asemenea, cerințele normei de poluare EU6d.
Bateria litiu-ion de înaltă tensiune de 37 A, respectiv 13 kWh ce este folosită pentru ambele modele iV poate fi încărcată convenabil de acasă, de la o priză casnică uzuală sau un wallbox. Conectorul pentru încărcare este ascuns în bara de protecție din față, pe partea șoferului. Bateria obișnuită de 12 volți se află în portbagajul ce are o capacitate de 450 l la limuzină și 490 l la COMBI.
Rezervorul de combustibil are un volum de 40 l, cu doar 5 litri mai puțin decât versiunile OCTAVIA ce dispun doar de motor cu ardere internă.
Două motoare e-TEC cu tehnologie micro-hibridă
Cele două versiuni e-TEC ale modelului OCTAVIA sunt prezentate acum în premieră pentru marca ŠKODA. Acestea vor fi primele modele din producția de serie a mărcii cu sistem micro-hibrid și vor fi fabricate începând cu vara acestui an.
În combinație cu transmisia automată DSG cu 7 trepte, motorul 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) și motorul 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) utilizează un motor demaror de 48 volți și o baterie litiu-ion de 48 volți, instalată sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 0,6 kWh. Ambele modele pot fi identificate în baza emblemei specifice aplicate în spate.
Tehnologia micro-hibridă permite recuperarea energiei la frânare. Această energie va fi apoi stocată în baterie și va fi folosită pentru a susține motorul cu ardere internă, asigurând un boost electric de până la 50 Nm. În funcție de situație, aceasta permite chiar decuplarea completă a motorului, astfel încât automobilul să ruleze liber. Imediat ce e din nou nevoie de puterea motorului cu ardere, motorul electric îl repornește în fracțiuni de secundă.
Funcția Start/Stop funcționează, de asemenea, mai rapid și mai simplu, datorită acestui motor demaror cu curea. Mai mult, motorul este mai silențios și vibrațiile îi sunt reduse la pornire, iar bateria de 48 volți poate încărca bateria obișnuită de 12 volți folosind convertorul de curent continuu/curent continuu. Per total, tehnologia micro-hibridă aplicată pentru cele două modele ŠKODA e-TEC permite economii de până la 0,4 l de combustibil la 100 km.
* Toate valorile menționate sunt încă provizorii și ar putea fi eventual revizuite.