Škoda Octavia: besteller-ul a fost împrospătat cu un facelift
- Exterior rafinat: fine-tuning vizual și faruri LED Matrix din a doua generație
- Interior înnoit: 9 opțiuni Design Selection, display de infotainment de 13 inchi și noi materiale sustenabile adiționale
- Conectivitate optimizată: servicii noi și experiență avansată pentru utilizatori, cu recunoaștere vocală pe bază de AI
- Motorizări mai eficiente: 4 motoare pe benzină și 2 motoare diesel, plus opțiuni mild-hybrid
- Siguranță crescută: noile sisteme de asistență și siguranță cresc și mai mult siguranța activă și pasivă
Škoda Auto și-a actualizat versiunile liftback și break ale modelului său reprezentativ, Octavia. Vândută în peste 7 milioane de unități, Octavia conduce detașat topul de vânzări al modelelor Škoda. A patra generație Octavia a primit acum un look împrospătat, ce include grila Škoda revizuită la radiator și a doua generație a farurilor LED Matrix. Gama amplă de dotări standard include, de exemplu, sistemul Climatronic cu reglaje pe 2 zone și un Digital Display de 10 inchi (va intra mai târziu în portofoliu). De asemenea, Škoda utilizează acum în proporție și mai mare materiale sustenabile la interiorul mașinii. Iar chatbot-ul ChatGPT pe bază de inteligență artificială va fi integrat mai târziu pe parcursul anului 2024, ca dotare standard a sistemului Škoda de asistență vocală numit Laura. Sistemele adiționale de siguranță și asistență sporesc siguranța activă și pasivă, iar noua structură a portofoliului de dotări oferă opțiuni adiționale de personalizare.
Klaus Zellmer, Președintele Consiliului de Administrație Škoda Auto, a declarat: ”Clienții noștri au, în mod justificat, așteptări foarte mari de la Octavia, iar acest facelift ne ridică besteller-ul gamei la următorul nivel! Cu inovații precum sistemul de infotainment cu design complet reînnoit, noile sisteme de siguranță, utilizarea în proporție mai mare a materialelor sustenabile și farurile și mai puternice, Octavia este acum un companion și mai potrivit pentru exploratorii din cotidian. Sunt convins că noua Octavia va surprinde plăcut și va încânta șoferii dar și pasagerii, confirmându-și poziția de cel mai popular model din gama noastră.”
Martin Jahn, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Vânzări și Marketing, a declarat: ”Octavia este pilonul principal al gamei Škoda. Iar în varianta sa actualizată, Octavia va continua succesul repurtat de cele patru generații moderne ale sale, vândute în peste 7,15 milioane de unități. Cu designul său frontal rafinat, cu noi sisteme de asistență și sisteme de infotainment de ultimă oră, inclusiv, pentru prima dată, ecranul central de 13 inchi, bestseller-ul nostru actualizat dispune de cele mai bune premise pentru a-și menține poziția în topul celor mai de succes modele de automobile din Europa. Sunt sigur că Octavia va continua să impresioneze exploratorii din cotidian, cu caracterul adaptabil și polivalent bine-cunoscut deja, cu designul atractiv și raportul excelent valoare/preț.”
Un nou avânt pentru modelul iconic al mărcii
Facelift-ul celei de-a patra generații a modelului Octavia aduce un design actualizat, cu bare de protecție față și spate cu design nou și grila Škoda înnoită la radiator. De asemenea, noi sunt și farurile LED Matrix din generația a doua, blocurile optice spate cu LED revizuite și dotate cu lumini de semnalizare dinamice, precum și anumite modele de jante din aliaj ușor. Noua structură a gamei de dotări oferă patru linii de echipare: Essence, Selection, Sportline și RS, precum și 9 opțiuni Design Selection pentru interior.
Alături de materialele noi și sustenabile folosite pentru scaune, pentru bord și panourile ușilor, de remarcat este și afișajul Digital Display de 10 inchi, ce este inclus acum în dotarea standard a mai multor linii de echipare. Display-ul Virtual Cockpit de 10 inchi este deja cunoscut, dar beneficiază acum de funcții avansate. Va fi, de asemenea, în continuare disponibil și head-up display-ul. Ambele versiuni ale panoului digital de instrumente, precumm și display-urile de infotainment beneficiază de grafică nouă. Display-ul de infotainment de 13 inchi este oferit acum pentru prima dată în gama Octavia și este pus la dispoziție ca dotare opțională. Display-ul de infotainment de 10 inchi este inclus în echiparea standard.
Octavia faceliftt oferă acum și un Phone Box cu încărcarea la o putere mai mare de 15 wați și cu ventilație, precum și 4 port-uri USB-C pentru încărcarea rapidă la 45 de wați. Începând, cu nivelul de echipare Selection, pe partea din spate a oglinzii interioare este integrat și mult-apreciatul port USB-C adițional de 15 wați. Completarea de la o dată ulterioară a funcțiilor standard ale sistemului de comandă vocală Laura cu chatbot-ul ChatGPT pe bază de inteligență artificială deschide noi posibilități pentru utilizarea comenzilor vocale. Vor fi lansate ulterior pentru Octavia, de asemenea, sistemul Park Assist inteligent și Remote Park Assist.
Gama de motorizări este compusă din două motoare pe benzină 1,5 TSI disponibile opțional cu tehnologie mild-hybrid, două motoare 2,0 TSI cu puterea crescută și două motoare diesel 2,0 TDI. Puterile oferite se încadrează între 85 kW (115 CP) și 195 kW (265 CP). De asemenea, Škoda Auto a extins portofoliul deja amplu de sisteme de siguranță activă și pasivă. Astfel, noul asistent pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului Attention and Drowsiness Assist face acum uz de o gamă largă de parametri și informații pentru a evalua conduita șoferului. De menționat este și faptul că noua Octavia poate fi echipată cu până la 10 airbag-uri.
Povestea succesului bestseller-ului Škoda
Modelul modern Škoda Octavia este modelul principal al gamei Škoda și a fost favoritul clienților încă de la lansarea sa în urmă cu 28 ani, în 1996. Cele, până în prezent, patru generații ale sale au atras peste 7 milioane de clienți în peste 60 de țări, cu spațiul lor generos, tehnologie modernă, siguranță avansată și un excelent raport valoare/preț. Octavia Combi este varianta favorită a clienților, însumând 67,1% din vânzările totale începând din 2020. Cele mai populare culori sunt Negru Magic, Argintiu Brilliant și Gri Graphite. Octavia este, de asemenea, foarte apreciată de presa internațională. De exemplu, a patra generație a fost finalistă la titlul Mașina Europeană a anului în 2021 și a câștigat, de asemenea, titlul ”Best Car” pentru cea mai bună mașină de import la votul cititorilor organizat de “auto motor und sport” în 2024.
Exteriorul: fine-tuning vizual, faruri cu design avansat și tehnologie de ultimă oră
- Look mai dinamic: măștile din față și din spate beneficiază de un design nou, la fel ca grila Škoda de la radiator
- Lumină mai puternică: a doua generație a farurilor LED Matrix aduce funcții avansate
- Embleme și înscrisuri înnoite: conform noului corporate design Škoda
Măștile noi și grila Škoda actualizată conferă facelift-ului Škoda un look nou și proaspăt. A doua generație a farurilor LED Matrix avansate atrag atenția cu noile lor elemente Crystallinium. Cele 36 de elemente Matrix individuale asigură o iluminare și mai bună a carosabilului în comparație cu prima generație, mascând totodată eficient lumina în zona în care se află participanți la trafic ce vin din sens opus, pentru a nu-i incomoda.
Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design Škoda Auto, a explicat: ”Look-ul împrospătat al bestseller-ului nostru Octavia îi accentuează caracterul și asigură o identitate de produs și mai distinctivă. Partea frontală cu design nou beneficiază de un look și mai dinamic, datorită măștilor distinctive și a farurilor cu forme ascuțite. Acestea creează o nouă semnătură luminoasă și conțin două module LED cu noul element Crystallinium ce adaugă efecte vizuale speciale.”
Măști noi în față și în spate și caroserie ușor mai lungă
Versiunile liftback și break sunt disponibile pe patru niveluri de echipare: Essence, Selection, Sportline și RS. Octavia dispune acum de măști față și spate reproiectate, care măresc cu 9 milimetri lungimea totală a modelelor liftback și combi, la, în total, 4.698 milimetri. Prizele de aer inferioare actualizate, prizele Air Curtain și zonele de trecere către pasajele roților din față de pe masca din față conferă automobilului un aspect și mai dinamic. În plus, designerii au ajustat părțile laterale ale grilei Škoda de la radiator, pentru a se potrivi cu înălțimea noilor faruri.
Optimizarea farurilor și a blocurilor optice spate progresiste crește vizibilitatea și siguranța
Farurile de bază utilizează acum exclusiv tehnologie LED ca dotare standard. A doua generație de faruri LED Matrix este disponibilă ca opțiune pentru nivelurile de echipare Selection și Sportline. În timp ce modulul exterior bi-LED este utilizat pentru faza scurtă și faza lungă, modulul interior are 36 de segmente Matrix individuale dispuse pe două rânduri. Acest lucru asigură o iluminare și mai bună, în timp ce mașinile ce vin din sens opus sunt ecranate chiar și mai eficient atunci când faza lungă este pornită. Proiectoarele de ceață au fost înlocuite cu o funcție all-weather, adaptând în mod automat lumina generată în funcție de condițiile meteorologice date.
Blocurile optice spate LED sunt incluse în dotarea standard și sunt disponibile în două versiuni. Varianta de bază care este echipată cu LED-uri pentru toate funcțiile va fi oferită pentru liniile de echipare Essence și Selection. Versiunea superioară a farurilor oferă, de asemenea, o funcție animată Coming/Leaving Home, precum și lumini de semnalizare dinamice, care se extind în hayon, împreună cu partea superioară a elementului de lumini cu forma caracteristică a literei C. Această versiune va fi inclusă ca dotare standard pentru modelele Sportline și RS, dar va fi disponibilă și ca opțiune pentru linia de echipare Selection.
Culori exclusive și jante noi
Noile modele din gama de jante sunt toate realizate din aliaj (cu excepția modelului Essence de intrare în gamă). între acestea se numără și jantele argintii Matar de 16 inchi optimizate aerodinamic și incluse în dotarea standard a liniei de echipare Selection. Noile jante Slagard de 17 inch cu măști Aero sunt finisate în negru gloss și sunt oferite pentru Octavia Sportline. Alte opțiuni noi includ jantele Lerna de 18 inchi și jantele argintii sau antracit Elias de 19 inchi cu design specific RS cu măști negre Aero. Portofoliul de culori oferit pentru Octavia cuprinde trei culori uni și șapte culori metalizate. Culoarea Verde Mamba este rezervată exclusiv pentru modelele Sportline și RS, iar Portocaliu Phoenix este disponibil doar pentru Octavia Combi.
Interiorul: Funcții de infotainment îmbunătățite și noi materiale sustenabile
- Noua structură a portofoliului de dotări: 9 opțiuni Design Selection
- Digitalizare avansată: Digital Display de 10 inchi, afișajul de 13 inchi, disponibil opțional, oferit în premieră pentru Octavia și grafică intuitivă cu design nou
- Și mai sustenabilă: materiale reciclate și, pentru prima dată pentru Octavia, piele tăbăcită sustenabil cu resturi de cafea, plus materiale sustenabile pentru racleta de gheață și umbrelă
Pentru prima dată, Octavia este disponibilă cu un display central de infotainment de 13 inch. Porturile USB-C oferă o putere de încărcare mai mare, de 45 wați. Și Phone Box oferă o putere mai mare de încărcare wireless de 15 wați, plus ventilație. Portul USB-C de 15 W pe partea din spate a oglinzii interioare a rămas, de asemenea, în ofertă. Cele 9 opțiuni Design Selection pentru interior fac și mai mult uz de materiale sustenabile. Reflectând abordarea sustenabilă generală a mărcii Škoda, resturile de la cafea care altfel ar fi un reziduu sunt folosite acum de Škoda pentru a tăbăci sustenabil pielea scaunelor liniei Suite Design Selection.
Karsten Schnake, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Achiziții, a explicat: „Cu Octavia revizuită, ne continuăm eforturile de a crește nivelul de sustenabilitate al bestseller-ului nostru. Acest lucru se reflectă în utilizarea materialelor textile din materiale reciclate și a pielii tăbăcite prin procedee sustenabile, care va fi acum disponibilă pentru prima dată la bordul celui mai popular model al nostru. Iar dotările noastre Simply Clever deja clasice, racleta pentru gheață și umbrela, sunt acum, de asemenea, fabricate din materiale reciclate.”
Display-uri noi, grafică actualizată și dotări mai bogate
Octavia actualizată oferă dotări standard și mai bogate, inclusiv un afișaj central de infotainment de 10 inch, liber poziționat și noul Digital Display de 10 inch ce va înlocui display-ul analogic. Ecranul Digital Display de 10 inch va intra în dotarea modelului de la o dată ulterioară, iar afișajul Virtual Cockpit de 10 inchi rămâne în gama de dotări opționale. O altă premieră pentru gama Octavia este display-ul central de infotainment de 13 inchi, ce este disponibil ca dotare opțională. Panourile de instrumente și ecranele de infotainment beneficiază toate de o grafică nouă, pentru utilizarea și mai intuitivă.
Sistemul Climatronic cu reglaje pe 2 zone este o dotare standard pentru toate modelele, împreună cu noua funcție Heaters, ce va intra ulterior în producție. La simpla apăsare a unui singur buton din meniu, această funcție poate comuta între până la patru funcții de încălzire din automobil, inclusiv parbrizul și luneta, volanul și scaunele. Interiorul include, de asemenea, un Phone Box de 15 wați începând cu linia de echipare Selection. Acest compartiment oferă încărcare inductivă rapidă pentru smartphone-uri și include și o funcție de ventilare. Porturile USB-C încarcă acum dispozitivele la 45 wați, oferind astfel o putere de încărcare de trei ori mai mare decât înainte. Sistemul modernizat Kessy de acces fără cheie blochează și respectiv deblochează automat autoturismul imediat ce persoana care are cheia aspra sa se apropie de automobil la sub 1,5 metri, respectiv se îndepărtează cu mai multe 1,5 metri de automobil.
Noi tapițerii și elemente de decor
Interiorul modelului Škoda Octavia actualizat oferă noi modele de tapițerii, elemente de decor și panouri pentru uși. Škoda folosește materiale sustenabile pentru o parte dintre opțiunile Design Selection, ce sunt disponibile împreună cu cele patru linii de echipare Essence, Selection, Sportline și RS. Este vorba, de exemplu, de materialele reciclate oferite cu opțiunile Design Selection Lodge și Sportline Design sau de pielea tratată prin procedee sustenabile și folosită la opțiunea Design Selection Suite. Pielea aceasta este tăbăcită folosind materii prime sustenabile, inclusiv reziduuri de la boabele de cafea. Scaunele ergonomice din față ale opțiunii Design Selection au, de asemenea, certificare AGR (campania germană pentru un spate sănătos), precum și funcție de ventilație și masaj. O altă premieră pentru Octavia sunt elementele de decor Dark Chrome Unique, ce sunt utilizate în interior, inclusiv pe volanul ce poartă acum noul logo Škoda bidimensional.
Reziduurile de la boabele de cafea înlocuiesc chimicalele la tăbăcirea pielii ce este folosită pentru scaune
Reflectând abordarea sustenabilă generală a mărcii Škoda, resturile de la cafea care altfel ar fi un produs rezidual sunt folosite acum de Škoda pentru a tăbăci sustenabil pielea scaunelor liniei Suite Design Selection, înlocuind chimicalele tradiționale. Boabele de cafea provin din ferme atent selectate din India și Tanzania, certificate de Rainforest Alliance. Când ajung în Republica Cehă, boabele de cafea sunt procesate la fabrica familiei Jablum de prăjirea a cafelei din Bezděčín, Mladá Boleslav.
Opțiunile Design Selection
-
Linia de echipare Interiorul Scaunele Essence Studio Material textil negru Selection Loft Material textil negru Lodge Material textil gri reciclat/piele artificială neagră Lounge Suedia neagră/piele neagră Suite Black Scaune ergonomice certificate AGR
Piele eco neagră perforată/piele artificialăSuite Cognac Scaune ergonomice certificate AGR
Piele eco cognac perforată/piele artificialăSportline Sportline Scaune sport, material textil gri reciclat/piele artificială RS Material textil RS Material textil negru Suedia RS Suedia neagră/piele neagră
Noi dotări și funcții Simply Clever
Octavia revizuită introduce și o serie de noi dotări Simply Clever. Sistemul retractabil semi-automat de acoperire a portbagajului este oferit pentru varianta Combi. Sistemul glisează în spate când se deschide portbagajul, dând acces la compartimentul pentru bagaje. Compartimentul de depozitare pentru gențile, paharele și sticlele pasagerilor din spate este, de asemenea, introdus în premieră. Suportul opțional pentru tabletă de pe spătarele scaunelor față este acum disponibil și pentru scaunele sport. Racleta pentru gheață din clapeta rezervorului de combustibil și umbrela din portiera frontală sunt acum fabricate din materiale sustenabile. Peria din compartimentul special de păstrare din portiera frontală rămâne în continuare în gama de dotări a mașinii.
Conectivitate: servicii noi și experiență avansată pentru utilizatori, cu recunoaștere vocală pe bază de AI
- Experiență avansată la bord: permanent on-line, funcții on-demand și integrarea ChatGPT în sistemul asistentului vocal Škoda Laura
- Aplicația MyŠkoda actualizată: conexiune și mai bună între automobil și smartphone pentru noua Octavia, inclusiv funcția Încuiere/Descuiere și numeroase alte funcții
- Servicii on-line practice: Pay to Park, Pay to Fuel și Traffication
Noua Octavia este compatibilă cu cea mai nou versiune a aplicației MyŠkoda și oferă numeroase servicii on-line mobile și aplicații de infotainment, precum Pay to Fuel și Pay to Park. Chatbot-ul ChatGPT pe bază de inteligență artificială va fi integrat mai târziu pe parcursul anului 2024, ca dotare standard a sistemului Škoda Laura de asistență vocală.
Conexiune permanentă de internet, numeroase funcții on-line și ChatGPT
Conexiunea permanentă la internet de care dispune Octavia permite actualizări de soft facile over-the-air, precum și planificarea on-line a rutelor și serviciile on-line mobile din gama Škoda Connect, inclusiv pachetele Infotainment Online și Care Connect, care oferă serviciile Proactive Service și Remote Access. Sistemul de infotainment oferă, de asemenea, serviciile Meteo, Știri, Traffication, Calendar și Oferte. În gama funcțiilor on-demand vor fi disponibile, de asemenea, culori și funcții adiționale pentru iluminarea ambientală.
Sistemul de infotainment va dispune și de această dată de serviciul de Actualizare on-line a hărților, precum și de serviciul de Informații on-line din trafic. Softul ChatGPT pe bază de inteligență artificială va fi adăugat între funcțiile asistentului vocal Laura, mai târziu pe parcursul acestui an. Funcțiile sale vor fi permanent actualizate, permițând asistentului Laura să răspundă la întrebări de cunoștințe generale și să controleze cu precizie și mai mare funcțiile automobilului. ChatGPT nu va avea acces la informații despre automobilul în cauză și nici la date cu caracter personal. Toate interacțiunile cu chatbot-ul vor fi imediat șterse după utilizare, pentru a asigura protecția datelor.
Servicii care le fac clienților viața mai ușoară
Noua aplicație Pay to Fuel le permite șoferilor să plătească la anumite stații de alimentare prin intermediul sistemului de infotainment al autoturismului. Această funcție este momentan disponibilă în Austria, Belgia, Danemarca, Germania, Luxemburg și Elveția, iar rețeaua se extinde permanent. O altă funcție este Pay to Park, o aplicație ce afișează locurile libere de parcare în aplicația MyŠkoda pentru smartphone sau pe display-ul sistemului de infotainment, îndrumând clienții spre un loc de parcare liber.
De asemenea, sunt necesare doar câteva click-uri în aplicație pentru a face plata. Pay to Park este o funcție disponibilă în prezent în Austria, Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Ungaria, Italia, Norvegia, Slovenia, Spania, Suedia și Elveția. Aplicația Traffication le furnizează șoferilor informații actuale din trafic. După ce au comandat o Škoda Octavia, clienții pot urmări etapa din procesul de producție al autoturismului, folosind noua funcție Track & Explore.
Numeroase funcții oferite de aplicația actualizată MyŠkoda
Cea mai nouă versiune a aplicației MyŠkoda oferă o gamă foarte largă de opțiuni de conectivitate și un design actualizat, bazat pe conceptul actual de corporate design al mărcii Škoda. Aplicația le permite clienților să încuie și descuie Octavia prin intermediul smartphone-ului lor, să afișeze poziția actuală a mașinii, să activeze funcția claxon și lumini sau să găsească un loc de parcare. Proprietarii mașinii pot utiliza aplicația pentru a accesa datele despre călătoriile lor și pentru a transfera destinații și rute către sistemul de infotainment al mașinii.
Motorizările: patru motoare pe benzină și două motoare diesel, precum și două opțiuni mild-hybrid
- Motoare noi pe benzină: două variante de putere pentru motorul pe benzină 1,5 TSI cu tehnologie mild-hybrid opțională și DSG
- Putere mai mare și eficiență crescută pentru cele două motoare 2,0 TSI
- Gamă largă de motoare: puteri între 85 kW (115 CP) și 195 kW (265 CP), tracțiune integrală
Škoda Octavia este disponibilă cu o gamă de motorizări avansate, cu patru cilindri, compusă din patru motoare pe benzină și două motoare diesel. Puterea variază între 85 kW (115 CP) pentru cele două variante de intrare în gamă și 195 kW (265 CP) pentru Octavia RS. Motorul 2,0 TSI cu 150 kW (204 CP) urmează să fie lansat ulterior și va fi echipat în dotarea standard cu tracțiune integrală.
Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: ”Marca Škoda a oferit dintotdeauna o gamă largă de motoare pentru clienții săi. Este valabil și pentru Octavia facelift, care oferă exclusiv motoare cu patru cilindri, inclusiv două versiuni mild-hybrid, pentru o eficiență și mai crescută. Ambele versiuni ale motorului 1,5 TSI sunt disponibile cu tehnologie mild-hybrid când sunt combinate cu transmisia automată DSG. Ambele motoare 1,5 TSI cu sistem ACT+ își pot dezactiva doi cilindri pentru a reduce consumul de combustibil.
Opțiune mild-hybrid pentru o eficiență și mai ridicată
Gama de motorizări a modelului Octavia actualizat începe de la un motor pe benzină 1,5 TSI și un motor diesel 2,0 TDI, fiecare generând 85 kW (115 CP) și fiind echipate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Motorul anterior cu trei cilindri de 81 kW a fost înlocuit cu un nou motor cu patru cilindri. La fel ca versiunea 1,5 TSI de 110 kW (150 CP), și motorul pe benzină de intrare în gamă este disponibil cu tehnologie mild-hybrid, în combinație cu transmisia automată DSG. Astfel, energia recuperată în timpul frânării este stocată într-o baterie litiu-ion de 48 volți, folosind un motor cu rol de demaror și de alternator de 48 volți, răcit cu apă și acționat cu o curea. Acesta susține motorul cu combustie internă printr-un plus de putere generată electric sau permite mașinii să ruleze liber cu motorul complet oprit. Atunci când este necesară doar o putere mai mică, ambele motoare 1,5 TSI cu sistem ACT+ pentru a reduce consumul de combustibil. Turbosuflanta are turbină cu geometria variabilă.
Motoare 2,0 TSI optimizate
Ambele motoare 2,0 TSI injectează combustibil la o presiune de 350 bari și dispun de un sistem cu distribuție variabilă pentru supape. Optimizarea sistemului de admisie a aerului, precum și a frecării contribuie la creșterea puterii. Varianta de 150 kW (204 CP) cu tracțiune integrală în dotarea standard funcționează cu un raport de compresie mărit, de 12,2:1 și este cu 10 kW (14 CP) mai puternică decât predecesorul său. Motorul de 195 kW (265 CP) are o putere mărită cu 15 kW (20 CP) față de versiunea anterioară. Ambele motoare sunt, de asemenea, mai eficiente decât predecesoarele.
Motor diesel cu sistem twin-dosing de tratare a gazelor
Ambele motoare 2,0 TDI dispun de un arbore cotit cu pistoane din oțel ce reduce eficient pierderile de căldură și, în același timp, grăbește combustia. Presiunea de injecție este de 2.200 bari, iar turbosuflanta are turbină cu geometrie variabilă, care asigură o presiune optimă de supraalimentare pe un interval larg de turații, astfel că rezultă o curbă mai lină a evoluției puterii. Sistemul optimizat de tratare a gazelor de evacuare care reduce emisiile de oxizi de azot (NOx) este poziționat aproape de motor și utilizează procesul twin-dosing pentru a injecta soluția AdBlue înaintea celor două convertoare catalitice SCR dispuse în serie.
Gama de motoare
Motoarele pe benzină | |||||
Putere | Cuplu [Nm] | Tracțiune | Transmisie | Accelerare 0–100 km/h [s]* |
Viteza maximă [km/h]* |
1,5 TSI/85 kW (115 CP) | 220 | Tracțiune față | manuală cu 6 trepte | 10,4 (10,5) | 203 |
1,5 TSI/85 kW (115 CP) mHEV | 220 | Tracțiune față | automată cu 7 trepte | 10,6 (10,7) | 203 |
1,5 TSI/110 kW (150 CP) | 250 | Tracțiune față | manuală cu 6 trepte | 8,5 (8,6) | 229 (226) |
1,5 TSI/110 kW (150 CP) mHEV | 250 | Tracțiune față | automată cu 7 trepte | 8,5 (8,6) | 229 (225) |
2,0 TSI/150 kW (204 CP) (2025) | 320 | Tracțiune integrală | automată cu 7 trepte | N/A | N/A |
2,0 TSI/195 kW (265 CP) | 370 | Tracțiune față | automată cu 7 trepte | N/A | N/A |
Motoarele diesel | |||||
Putere | Cuplu [Nm] | Tracțiune | Transmisie | Accelerare 0–100 km/h [s]* |
Viteza maximă [km/h]* |
2,0 TDI/85 kW (115 CP) | 300 | Tracțiune față | manuală cu 6 trepte | 10,4 (10,5) | 214 (208) |
2,0 TDI/110 kW (150 CP) | 360 | Tracțiune față | automată cu 7 trepte | 8,5 (8,6) | 228 (225) |
* Cifrele sunt valabile pentru hatchback (combi).
Siguranța: noile sisteme de siguranță și asistență asigură o protecție și mai eficientă
- Monitorizare avansată a stării șoferului: optimizări pentru noul sistem de monitorizare a atenției și oboselii șoferului Attention and Drowsiness Assist
- Parcare mai facilă: Park Assist inteligent și Remote Park Assist asigură un plus de confort, iar frâna de urgență automatizată cu funcție spate pentru pietoni detectează persoanele cu o precizie mărită
- Cele până la zece airbag-uri cresc siguranța pasagerilor
Škoda Auto a îmbunătățit și mai mult nivelul de siguranță activă și pasivă al modelului Octavia. Noul sistem de monitorizare a atenției și oboselii șoferului Attention and Drowsiness Assist utilizează un algoritm inovator pentru a evalua cu precizie și mai mare comportamentul șoferului. Mai târziu pe parcursul acestui an, va fi intrusă și noua funcție de frânare de urgență automatizată cu funcție spate pentru pietoni, care va detecta cu mai mare precizie persoanele din spatele mașinii. De menționat este și faptul că noua Octavia poate fi echipată cu până la 10 airbag-uri.
Algoritmul inovator evaluează comportamentul șoferului
La noua Octavia, Škoda a înlocuit sistemul Driver Alert cu noul sistem de monitorizare a atenției și oboselii șoferului Attention and Drowsiness Assist, cunoscut deja de la noul Superb și noul Kodiaq. Sistemul acesta monitorizează comportamentul șoferului și evaluează nivelul său de oboseală. Pe când sistemul Driver Alert evalua în principal datele direcției servo-asistate electromecanic, noul sistem Attention and Drowsiness Assist accesează și informațiile diferitelor sisteme de control al automobilului, precum Lane Assist.
Noul sistem utilizează un algoritm inovator pentru a identifica neatenția pe termen scurt (distragerea atenției) și neatenția pe termen lung (oboseala). Sistemul detectează abateri de la comportamentul normal la volan, la viteze de peste 65 km/h și evaluează continuu comportamentul șoferului pentru a trage concluzii cu privire la capacitatea sa de a conduce. Dacă sistemul ajunge la concluzia că șoferul este obosit, declanșează avertismente vizuale și sonore pe afișajul Virtual Cockpit pe trei niveluri: recomandare, avertizare și escaladare.
Dacă șoferul nu răspunde la niciuna dintre avertizările emise de sistem, Emergency Assist va tensiona centurile de siguranță și va aplica un impuls asupra frânelor. Apoi sistemul va acționa luminile de avarie, va menține mașina pe banda sa și o va încetini până la oprire. De asemenea, Emergency Assist solicită automat ajutor prin intermediul funcției eCall.
Manevre sigure și facile de parcare
Cu noul Park Assist inteligent (disponibil exclusiv cu transmisie automată), Octavia intră și iese în manieră automatizată pe/de pe locurile de parcare paralele și perpendiculare. Suplimentar față de controlul direcției, așa cum este oferit de Park Assist la alte modele Škoda, sistemul inteligent preia și controlul frânelor, vitezei și sensului de deplasare. De asemenea, mașina se va opri automat dacă sistemul detectează un obstacol. Sistemul viitor Remote Park Assist (disponibil doar cu transmisie automată) va merge chiar și mai departe și va permite șoferului să controleze de la distanță, manevrele efectuate de asistentul Park Assist inteligent, prin intermediul aplicației MyŠkoda.
Automobilul și smartphone-ul pot comunica prin Bluetooth atunci când utilizatorul se află la mai puțin de patru metri de Octavia. Tot ce trebuie să facă utilizatorul este să selecteze din aplicație tipul de manevră și direcția în care dorește ca mașina să iasă din spațiul de parcare. Viteza maximă pentru această manevră este 9,5 km/h. Mai târziu pe parcursul acestui an, va fi intrusă și noua funcție de frânare de urgență automatizată cu funcție spate pentru pietoni, care va detecta cu mai mare precizie persoanele din spatele mașinii. Această funcție previne coliziunile la deplasarea în marșarier, analizând zona din spatele automobilului pe baza imaginilor camerei retrovizoare și frânând automobilul, Dotată cu Trailer Assist, noua Octavia asistă, de asemenea, la manevrarea remorcilor.
Nivel ridicat de siguranță pasivă
Škoda Octavia este unul dintre cele mai sigure automobile din segmentul din care face parte În 2022, modelul a repetat cu succes rezultatul de 5 stele în testul de referință pentru siguranța în caz de accident, Euro NCAP, în ciuda condițiilor mai stricte de testare. Până la zece airbag-uri protejează ocupanții automobilului în cazul unui accident: airbag-ul central dintre șofer și pasagerul din față și airbag-ul pentru genunchii șoferului, împreună cu airbag-urile pentru șofer și pasagerul din față, precum și airbag-urile laterale și airbag-urile pentru cap, toate incluse în dotarea standard. Airbag-urile pentru locurile din spate sunt oferite ca dotare opțională.
Škoda Octavia Sportline: design și mai dinamic, în combinație cu aproape oricare sistem de propulsie din gamă
- Detalii finisate în negru metalizat: accentuează alura dinamică a modelului Sportline
- Pachet Sportline Design Selection specific: material textil gri reciclat, cusături gri și piele artificială
- Șasiu sport cu garda la sol redusă: suspensii sport și direcție progresivă inclusă în echiparea standard
Liinia de echipare Škoda Octavia Sportline este disponibilă pentru două motoare diesel și două motoare pe benzină. Look-ul sport ale acestui model special este accentuat de detaliile negre metalizate de la exterior, precum și de suspensiile cu garda la sol redusă, pe când la interior predomină negrul.
Numeroase detalii negre la exterior
Linia de echipare Sportline poate fi combinată cu motorizările: 1,5 TSI de 110 kW (150 CP), 2,0 TSI de 150 kW (204 CP) și tracțiune integrală, precum și cele două motoare 2,0 TDI de 85 kW (115 CP) și 110 kW (150 CP). Suspensia sport cu garda redusă cu 15 mm și direcția progresivă sunt incluse în dotarea standard. Rama neagră de la grila Škoda a radiatorului și oglinzile laterale sunt finisate în Negru Magic, iar geamurile laterale și luneta au tentă închisă („Sunset”). Ramele geamurilor sunt finisate în negru gloss, la fel ca barele de plafon la Octavia Combi. Conturul spoilerului frontal și al eleronului sunt, de asemenea, finisate în Negru Magic metalizat.
Eleronul de la nivelul plafonului modelului Combi este finisat în culoarea caroseriei. Bara de protecție spate este prevăzută cu un difuzor Negru Magic metalizat. Blocurile optice spate cu LED și cu lumini de semnalizare dinamice și funcție Coming Home/Leaving Home animată sunt incluse în dotarea standard, iar farurile LED Matrix sunt disponibile opțional. Octavia Sportline avansează pe noile jante negre Slagard de 17 inchi cu finisaj texturat și măști Aero, ca dotare standard. Jantele Vega de 18 inchi și jantele Draconis de 19 inchi sunt disponibile ca opțiuni și sunt rezervate exclusiv modelelor Sportline. Pe aripile din față sunt aplicate emblemele Sportline cu design nou. Noul logo Škoda bidimensional de pe capota motorului și inscripția Škoda de pe hayon sunt negre. Inscripția proiectată pe sol de ușile din față este conformă cu noul corporate design Škoda.
Sportline Design Selection cu materiale textile reciclate
Volanul sport multifuncțional îmbrăcat în piele cu trei spițe, pedalierul cu clapete din oțel inoxidabil și plafonul interior negru creează o atmosferă specială dinamică la interior. Display-ul Virtual Cockpit de 10 inchi inclus în dotarea standard, beneficiază, de asemenea, de un design deosebit de sportiv. Scaunele sport frontale cu teiere integrate, bandourile decorative Black Middle Carbon de pe bord și bandourile decorative negre gloss de pe portiere desăvârșesc designul interior sport. Pentru pachetul Design Selection Sportline, tapițeria scaunelor sport este realizată din material gri reciclat și din piele artificială, care este, de asemenea, utilizată și pentru decorul de pe portiere și pad-ul decorativ de pe bord, completat cu cusături duble gri.
Istoria succesului: modelul iconic este pilonul principal al gamei de modele Škoda
- Aniversarea de 65 de ani a modelului Octavia: predecesorul istoric a fost lansat în 1959, purtând pentru prima dată denumirea Octavia
- Prima Octavia modernă a fost lansată în 1996 și a atras peste șapte milioane de clienți în peste 60 de țări, pe parcursul a patru generații
- Cel mai bine vândut model în 7 țări europene, cel mai popular Combi în 14 țări
Povestea succesului modelului Octavia a început în urmă cu 65 de ani, când a fost lansată prima Octavia. Din 1996 și până acum, Škoda Auto a produs patru generații moderne și peste șapte milioane de unități din bestseller-ul Octavia. Popularitatea sa în rândurile clienților a fost confirmată și de numeroasele sale premii internaționale de prestigiu.
Octavia istorică: construită în 360.000 de exemplare
În primăvara anului 1959, Škoda a lansat producția celui de-al optulea model postbelic din Mladá Boleslav. De aici și numele Octavia, care vin de la numeralul latin ”octava”, care înseamnă „al optulea” în latină. De asemenea, a fost și al optulea model Škoda dotat cu suspensie independentă avansată și ultimul construit pe o structură de cadru cu un tub central. Octavia istorică a fost un derivat al popularului model Škoda 440, dar a fost echipată cu punte față modernă cu arcuri elicoidale, precum și cu alte actualizări tehnice și de design, precum volanul deformabil pentru siguranță crescută sau farurile asimetrice.
Motorul său cu patru cilindri avea o cilindree de 1,1 litri și genera o putere de 29,4 kW (40 CP), transmisă roților din spate prin prisma unei cutii de viteze cu patru trepte. Viteza maximă era de 110 km/h. Octavia Super avea un motor de 1,2 litri care genera 33 kW (45 CP). În septembrie 1960, Octavia Combi a fost lansată cu un hayon construit din două elemente dispuse orizontal. Octavia a rămas în producție până în 1964, iar varianta Combi până în 1971. În total au fost produse 360.000 de vehicule, peste 54.000 dintre acestea fiind Combi.
Succesorul modern al primului model Octavia a preluat ștafeta în 1996
Modelul modern Octavia lansat în 1996 a întruchipat noua imagine a mărcii și planurile sale ambițioase pentru viitor. Cu peste 7,15 milioane de unități vândute din cele patru generații moderne, Octavia este una dintre cele zece cele mai bine vândute mașini din Europa și un pilon de bază al mărcii Škoda. De asemenea, Octavia este cel mai bine vândut model din clasa compactă pe teritoriul celor 27 de state membre ale UE, plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția. Octavia Combi a fost cel mai popular model break din Europa în toate segmentele, începând cu 2016 și este modelul break numărul unu în 14 țări.
A patra generație Octavia este în prezent cel mai bine vândut model în șapte țări europene. Pe cea mai mare piață europeană a mărcii Škoda, și anume Germania, Octavia a fost timp de mulți ani cel mai popular model de import. Octavia a fost astfel folosită de poliție în Austria, Croația, Franța, Italia, Marea Britanie, Kosovo sau Maroc.
Aprecierea revistelor auto internaționale și a cititorilor acestora
Diferitele generații Octavia au acumulat numeroase premii internaționale importante în industria auto. În 2020, Octavia a ocupat primul loc la categoria modelelor cu tracțiune integrală cu preț de până la 40.000 euro, conform revistei germane „Auto Bild” și titlul de ”Cea mai bună mașină de familie” la premiile World Car of the Year (WWCOTY). Acest titlu a fost urmat în 2021 de premiul „Mașina de familie a anului” acordat de revista auto britanică „Auto Express”. În 2023, ”Auto Bild” a distins Octavia cu premiul „Cea mai bună mașină de companie” la categoria compactă, pentru a cincea oară consecutiv. La premiile Car of the Year din 2023, revista britanică „What car?” i-a acordat bestseller-ului Škoda titlul „Cea mai bună mașină de familie practică”. În februarie 2024, Octavia a câștigat categoria de import din clasa compactă la premiile „Best Cars” acordate de revista auto germană „auto motor und sport”, pentru a unsprezecea oară consecutiv.