· Livrările cresc cu 6,8 procente, ajungând la 939.200 de maşini în 2012
· Cota de piaţă ŠKODA în Europa de Vest depăşeşte trei procente
· China este cea mai puternică piaţă individuală pentru ŠKODA, înregistrând livrări de 235.700 de unităţi (+7,1 procente)
· Rusia: cota de piaţă ŠKODA creşte de la trei la peste 3,6 procente
· Cu noua ŠKODA Octavia, marca va continua ofensiva modelelor în 2013
· România: marca ŠKODA a vândut anul trecut 6.303 unităţi
ŠKODA AUTO a stabilit încă un record de vânzări în 2012, livrările către clienți, la nivel mondial, crescând cu 6,8 procente, la un total de 939.200 de unități (2011: 879.200). În cea mai performantă lună decembrie din istoria companiei, marca a livrat către clienții săi aproape 66.200 de automobile. Acest rezultat reprezintă o creștere a vânzărilor cu 6,1 procente în comparație cu recordul anterior, înregistrat în decembrie 2011. Ofensiva modelelor mărcii va intra în 2013 într-o nouă etapă, odată cu lansarea noii ŠKODA Octavia.
“În anul care a trecut, ŠKODA a vândut 939.200 de unități, mai mult ca oricând. Iar această cifră de vânzări a fost atinsă în ciuda crizei din unele piețe,” declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA. “Grație noilor sale modele atractive, cota de piață ŠKODA a crescut din nou pe multe dintre piețe, aceste performanțe adăugându-se în parcursul de succes al strategiei de dezvoltare a mărcii,” mai declară Vahland. Pentru 2013, ŠKODA se va concentra pe ofensiva modelelor, inițial fiind vorba despre lansarea noii ŠKODA Octavia, care va avea loc la începutul anului. “Per ansamblu, anul 2013 nu va fi unul ușor pentru industria auto. Dar noile automobile ŠKODA, cum sunt Octavia, Rapid sau Citigo, împreună cu poziția noastră privilegiată pe piețele internaționale oferă mărcii noastre o bună bază de pornire,” a adăugat Winfried Vahland, CEO ŠKODA.
În Europa de Vest, în 2012, ŠKODA a depășit semnificativ tendinţele unei piețe care per ansamblu s-a micșorat, marca livrând peste 358.400 de unități către clienții săi (2011: 361.800). Cota de piață ŠKODA a crescut la peste trei procente, de la 2,8 procente acum un an. În Germania, cea mai mare piață europeană a mărcii și cea de-a doua piață, la nivel mondial, după China, ŠKODA și-a crescut vânzările cu 3,6 procente, la circa 132.600 de unități (2011: 128.000), confirmându-și statutul de cel mai puternic importator din această țară. În Marea Britanie, ŠKODA a avansat cu 17,6 procente faţă de anul precedent, ajungând de la 45.300 de mașini vândute în 2011 la recordul din prezent, care este de 53.200 de unități. Recorduri de vânzări au mai fost înregistrate în 2012 în Austria, Elveția și în Danemarca.
În Europa de Est, livrările ŠKODA din 2012 au crescut cu 26,4 procente, la aproape 137.100 (2011: 108.400). Marca a crescut astfel de trei ori mai repede în comparație cu restul pieței, cota sa de piață ajungând la 4,2 procente. de la aproape 3,6 procente în 2011. Piața din Rusia s-a dovedit din nou a fi cea mai energică, livrările mărcii fiind de 99.100 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 33,7 procente (2011: 74.100 de unități livrate). Acesta reprezintă un nou maxim anual pentru marcă în Rusia. Cota de piață ŠKODA din Rusia a crescut de la trei la 3,6 procente.
Marca a înregistrat din nou creștere în Europa Centrală, unde ŠKODA a livrat în total 124.000 de mașini în 2012, cu 0,7% mai mult faţă de anul anterior (2011: 123.200 de unități livrate). Cota de piață a atins aproape 19 procente (anul precedent: 18,4 procente), astfel că aproape o mașină din cinci livrate clienților din Europa Centrală și de Est a fost o ŠKODA.
Ín România, livrările ŠKODA în 2012 au însumat 6.303 unităţi, dintre care 53,14% pentru modelul ŠKODA Octavia. „Ín ciuda unei pieţe greu încercate economic, marca ŠKODA a reuşit pentru al doilea an consecutiv să ocupe prima poziţie în clasamentul modelelor de import cu ŠKODA Octavia. Cel mai bine vândut model de import, ŠKODA Octavia, şi-a menţinut performanţa obţinută în 2011, reuşind să se impună ca leader de piaţă în rândul competitorilor din clasa C. Mulţumim pe această cale clienţilor noştri pentru entuziasmul şi aprecierea cu care întâmpină toate modelele mărcii. O dată cu apariţia noii ŠKODA Octavia, în luna martie a acestui an, ne dorim să continuăm succesul modelului şi să aducem cât mai multor clienţi satisfacţia unei alegeri excelente”. , a declarad Vlad Rusu, Brand Manager ŠKODA.
O altă ţară în care creșterile ŠKODA s-au repetat și anul trecut a fost China, unde livrările mărcii, care au fost de aproape 235.700 de unități, au crescut cu 7,1 procente, în comparație cu 220.100 unități livrate în 2011. Cu alte cuvinte, China a reprezentat un sfert din vânzările ŠKODA la nivel mondial.
ŠKODA a continuat pe o traiectorie ascendentă și în India unde, cele circa 34.300 de unități livrate se traduc printr-o creștere de 14,2 procente, în comparație cu cele 30.000 de unități comercializate în 2011.
Mai mult, ŠKODA a raportat în 2012 noi recorduri de livrări către clienții din piețe precum: Israel, Turcia, Algeria, Australia, Irak, Taiwan, Kazahstan sau Maroc.
Noua ŠKODA Octavia va extinde ofensiva modelelor
Prima jumătate a lui 2013 va fi influențată de începerea producției și debutul vânzărilor noii SKODA Octavia. Mai mult, în 2013 ŠKODA și-a propus să își întărească și mai mult poziția pe piețele din întreaga lume. “Turbulențele economice vor continua să afecteze piețele auto și în 2013,” declară Werner Eichhorn, Membru în Consiliul de administrație ŠKODA, Responsabil pentru Vânzări și Marketing. “În special în Europa scăderea cifrelor de vânzări din unele piețe nu a ajuns încă la final. Cu toate acestea, noi apreciem că vom înregistra creșteri în afara Europei. Aceasta înseamnă că noua ŠKODA Octavia și alte modele noi din următoarele douăsprezece luni vor veni la momentul potrivit,” declară Eichhorn.
Prin lansarea noii ŠKODA Octavia, marca declanșează următoarea etapă a celei mai mari ofensive de modele din istoria companiei. “ŠKODA Octavia este sufletul mărcii. Prin noua Octavia am transformat o mașină bună într-una și mai bună. Octavia este o clasă în sine, oferind calitatea caracteristică clasei medii, la un preț de automobil din clasa compactă,” declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA. ŠKODA va începe cu introducerea limuzinei compacte în Republica Cehă, la începutul lunii februarie, apoi urmând treptat și alte piețe internaționale.
Livrările mărcii ŠKODA către clienți în 2012 (în unități, rotunjit, pe modele; +/- în procente, faţă de anul precedent):
ŠKODA Octavia (409.600; +5,8 %)
ŠKODA Fabia (240.500; -9,9 %)
ŠKODA Superb (109.100; -6,5 %)
ŠKODA Yeti (87.400; +24,3 %)
ŠKODA Roomster (38.000; +5,4 %)
ŠKODA Rapid (24.700; model nou)
ŠKODA Citigo (comercializat doar în Europa: 30.000; model nou)