· Rezultatele finale ale Raliului Ungariei: Kopecký locul 1, Neuville locul 2 (+ 0,8), Loix locul 3 (+1:00,0)
· Cea mai strânsă victorie din istoria Campionatului IRC
· După a doua victorie consecutivă, Kopecký este primul în clasamentul IRC
· ŠKODA şi-a întărit poziţia de lider în Cupa Constructorilor
Un raliu fantastic, cu un final încordat – astfel poate fi caracterizat Raliul Mecsek, care a avut loc în împrejurimile localităţii Pécs, din Ungaria, în acest week-end. La volanul unei ŠKODA Fabia Super 2000, Jan Kopecký de la ŠKODA Motorsport (echipa de fabrică) a obţinut cea mai strânsă victorie din istoria Campionatului IRC, în timp ce Thierry Neuville, într-un Peugeot, a ajuns la numai 0,8 secunde în urma sa! Freddy Loix, la fel într-o Fabia, a terminat pe locul trei. Kopecký a ajuns în fruntea clasamentului IRC, iar ŠKODA şi-a întărit poziţia de lider în Cupa Constructorilor.
Evenimentul a început vineri, cu un prolog de 1,2 km, în centrul localităţii Pécs, care, nu a fost inclus în rezultatele finale. Pe o vreme însorită, cu temperaturi ce au urcat la peste 30 de grade Celsius, şi cu viteze medii, care au depăşit 120 km/h, zilele de sâmbătă şi duminică au marcat o serie de dueluri incitante între Jan Kopecký şi Andreas Mikkelsen, ambii în maşini Fabia Super 2000. Diferenţa dintre aceşti doi piloţi, după prima zi (una dintre etapele programate pentru ziua de sâmbătă a fost anulată) era de numai 8,7 secunde. Lupta aprigă dintre Mikkelsen şi Kopecký a continuat apoi în ziua de duminica – Mikkelsen şi-a mărit avansul şi aparent se îndrepta către prima sa victorie în IRC, dar apoi a ieşit în decor, în penultima etapă, iar jocul s-a încheiat abrupt pentru el. În consecinţă, Kopecký a trecut în conducerea cursei şi a făcut faţă unui final impresionant, învingându-l pe Neuville cu numai 0,8 secunde! La prima sa prezenţă în IRC, Hermann Gassner, de la Red Bull ŠKODA, a terminat pe locul cinci, învins doar de piloţii care se află în acest moment în fruntea clasamentului IRC.
Michal Hrabánek, Directorul ŠKODA Motorsport: „Felicitări lui Jan şi lui Petr (copilotul lui Kopecký, Petr Starý) pentru cea de-a doua victorie din acest an – la fel ca şi la ultimul raliul, cel de la Zlín, acest eveniment a fost plin de dramatism până în final. Ne pare foarte rău pentru Andreas, a fost atât de aproape de a obţine un rezultat minunat. Putem fi însă satisfăcuţi în acest moment, deoarece am câştigat puncte importante pentru Cupa Constructorilor, iar Jan Kopecký este în fruntea clasamentului IRC. Cu toate acestea, când priveşti la coeficienţii ultimelor două evenimente pe care le mai avem de parcurs, este evident că finalul sezonului va fi interesant şi incitant.”
Jan Kopecký: “Andreas merita, cu siguranţă, să câştige aici, deoarece a fost cel mai rapid dintre noi toţi. Pe de altă parte, am avut noroc, unul dintre lucrurile de care ai nevoie într-un raliu. Acum suntem în fruntea Campionatului IRC, ceea ce este un lucru foarte bun, înainte de etapele finale ale acestui campionat.”
Freddy Loix: “Am avut un start bun la acest eveniment, dar apoi am început să pierdem. Maşina a fost minunată şi noi am făcut tot posibilul, dar acestea nu au fost îndeajuns pentru a obţine un rezultat mai bun. Următorul eveniment este Raliul San Remo, favoritul meu, şi cred că vom avea mai mult succes acolo.”
Clasamentul IRC după Raliul Ungariei:
1. Kopecký (ŠKODA) 120 puncte
2. Loix (ŠKODA) 103 puncte
3. Hänninen (ŠKODA) 98 puncte