– “Ofensiva de Modele” este pe punctul de a începe – la premiera sa mondială, un concept de design, denumit MissionL, dezvăluie imaginea noului model ŠKODA
– Cel de-al şaselea model din portofoliul mărcii
– Spaţiu generos şi un raport excelent preţ/valoare
– ŠKODA rămâne pe o traiectorie ascendentă, la nivel internaţional
– Vânzările, cifra de afaceri şi profitul ating valori-record în prima jumătate a lui 2011
– Realizările din raliuri sunt cel mai bun mod de a celebra cei 110 ani de eforturi în motorsport ai mărcii
În premieră mondială, ŠKODA va prezenta, la ediţia de anul acesta a Salonului Internaţional Auto de la Frankfurt, un concept de design denumit MissionL. Apropiat de designul modelului de serie, acest concept dezvăluie imaginea noului model ŠKODA, care va deveni simbolic pentru „Ofensiva Modelelor” planificată de producătorul ceh. Noul automobil compact va fi lansat în Europa, Rusia, China şi India. Conform principiilor internaţionalizării, acest automobil compact va dispune de modificări specifice fiecărei regiuni. Toţi aceşti paşi sunt planificaţi în concordanţă cu obiectivele Strategiei de creştere 2018 ŠKODA, care au fost trasate anul trecut. Până în 2018, marca doreşte să-şi crească vânzările anuale, la nivel global, la 1,5 milioane de autovehicule. Rezultatele de anul acesta arată că ŠKODA creşte substanţial în toate aspectele relevante. Vânzările mărcii au crescut cu 18,3% în primele opt luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioada a anului precedent, cifra de afaceri a crescut cu peste 25%, iar rezultatele operaţionale cu 81,5 %, în prima jumătate a lui 2011. În plus faţă de toate acestea, producătorul de automobile din Cehia, se deplasează cu viteză maximă şi în motorsport. După trei sferturi din acest sezon, Fabia Super 2000 este în fruntea clasamentelor campionatelor S-WRC şi Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Ofensiva Modelelor: un impuls strategic pentru continuarea creşterii
În centrul standului de 1732 m2 ai companiei ŠKODA, din Hala 3, se află MissionL, un concept de design, care prezintă o imagine foarte apropiată de designul final, de producţie. “MissionL prezintă imaginea noului nostru model compact, punctul central al „Ofensivei Modelelor”," declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA. “Actualul nostru portofoliu de modele este un real succes pe pieţele unde suntem prezenţi. Acest nou model compact şi celelalte produse noi, pe care le pregătim deja, sunt o garanţie a creşterii dinamice. ŠKODA se deplasează cu toată viteza înainte acum, şi îşi va păstra această viteză şi în anii ce vor urma. În medie, la fiecare şase luni, vom lansa câte un model nou.” Cu noua sa gamă compactă, producătorul de automobile doreşte să susţină vânzările în Europa, precum şi în pieţele aflate în creştere din Rusia şi China. Caracteristicile autovehiculului vor fi adaptate cerinţelor clienţilor de pe marile pieţe regionale. Plasat în segmentul dintre Fabia şi Octavia, noul automobil este tipic pentru ŠKODA, adică este un autovehicul cu spaţiu generos, care dispune de un număr mare de soluţii create în conformitate cu filosofia “Simply Clever” a mărcii. Noua maşină va reprezenta o alegere atractivă pentru clienţii, care vor căuta un caracter practic mai accentuat şi un raport atractiv preţ/valoare.
MissionL expune elementele de design principale ale noului model mult aşteptat. Linii precise şi pure, care au la bază noul limbaj de design al mărcii, sunt vizibile încă de la prima privire. Grila radiatorului este constituită din lamelele tipice mărcii ŠKODA, aranjate vertical. Totuşi, logoul de deasupra lor nu mai face parte din suprafaţa cromată a grilei ci este un element independent, care domină partea frontală a capotei. Imaginea de robusteţe şi eleganţă a acestui liftback de aproape 4,5 metri lungime este subliniată de liniile îndrăzneţe ale aripilor, combinate cu jantele din aliaj, de 18".
Internaţionalizarea rămâne o prioritate
Cu noile sale modele, ŠKODA continuă să crească, la nivel internaţional. În primele opt luni ale anului 2011, marca a obţinut mai multe recorduri de vânzări, inclusiv în China, India şi Rusia. Vânzările au crescut cu 18,3%, de la an la an, în primele opt luni ale anului 2011, adică la 583.600 automobile. Vânzările din China au crescut cu 29,2%, în India şi Rusia au crescut cu 50,4 şi respectiv 44,0%. “Conform strategiei noastre de creştere, vrem să ne întărim substanţial poziţiile în aceste ţări, în anii ce vor veni,” declară Prof. Vahland.
În acest sens, producătorul ceh de automobile şi-a intensificat eforturile în ceea ce priveşte producţia la nivel internaţional. Începând de la mijlocul lui 2013, Yeti va fi produs pe plan local pentru piaţa din China. Mai mult, ŠKODA (în cooperare cu Shanghai Volkswagen) va produce un nou model compact pentru această piaţă, începând din 2013, crescând astfel la cinci, totalul de modele produse în China. Marca îşi va extinde producţia şi în Rusia, prin intermediul parteneriatului dintre Grupul Volkswagen şi producătorul de automobile rus GAZ Group. Uzina GAZ din Nizhny Novgorod va începe producţia modelului Yeti în al patrulea trimestru al lui 2012. În India, ŠKODA va lansa producţia unui sedan compact complet nou, înainte de finalul acestui an.
Anul record 2011: cu un pas mai aproape de obiectivul principal
ŠKODA îşi construieşte planurile de creştere pe o fundaţie financiară solidă. Marca a vândut în primele opt luni ale acestui an, mai multe maşini, la nivel mondial, decât a vândut vreodată. În comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările ŠKODA au crescut cu 18,3%, la 583.600 autovehicule. “Ţinta noastră, pentru întreg anul, este de a vinde peste 800.000 de autovehicule, ceea ce reprezintă un nou record," precizează Vahland. De asemenea, rezultatele financiare ale companiei sunt pozitive, – veniturile au crescut în total cu 25,7 %, la 5,4 miliarde euro, în prima jumătate a lui 2011 (4,3 miliarde euro anul trecut), rezultatele operaţionale au fost cu 81,5 % peste cele obţinute în aceeaşi perioadă a anului trecut, un nou record – (412 milioane euro anul acesta, 227 milioane euro anul trecut), iar profitul înainte de taxe a totalizat 388 milioane euro, ceea ce înseamnă 81,3 % mai mult decât în prima jumătate a lui 2010. Lichidităţile nete ale companiei ŠKODA au crescut la 2,0 miliarde euro pe parcursul primelor şase luni ale acestui an (1,6 miliarde euro la 31 decembrie 2010).
Fabia Super 2000 – în apărarea titlului în IRC
Atât simbolic, cât şi literalmente, ŠKODA se deplasează cu toată viteza înainte şi în ceea ce priveşte raliurile. Marca celebrează 110 ani de implicare în motorsport, şi merge, într-adevăr din bine în mai bine. Juho Hänninen & Mikko Markkula (FIN), din echipajul Red Bull ŠKODA, domină acum clasamentul S-WRC, iar Fabia Super 2000 domină campionatul Intercontinental Rally Challenge (IRC). După câştigarea titlului din IRC în 2010, echipa ŠKODA Motorsport este lider atât în clasamentul constructorilor cât şi în cel al piloţilor, cu numai trei evenimente rămase din acest sezon. Primele trei locuri din clasamentul piloţilor sunt ocupate, în prezent, de piloţii maşinilor Fabia Super 2000.