ŠKODA KODIAQ RS – un SUV cu performanţele sportive înscrise în ADN
› Primul SUV care întră în gama RS a modelelor ultra-sportive
› Cu o putere de 176 kW (240 CP), motorul modelului ŠKODA KODIAQ RS este cel mai puternic motor diesel din istoria producţiei de serie a mărcii ŠKODA
› ŠKODA KODIAQ RS a doborât recordul pe Nürburgring Nordschleife, la categoria SUV-urilor cu şapte locuri: 9 minute şi 29,84 secunde pentru un tur de circuit
› Funcţia Dynamic Sound Boost accentuează şi mai mult latura emoţională a automobilului
Mladá Boleslav/Praga – ŠKODA KODIAQ RS este primul SUV din gama RS a mărcii ceheşti. Motorul de sub capota modelului ŠKODA KODIAQ RS generează 176 kW (240 CP), fiind astfel cel mai puternic motor diesel care a intrat vreodată în producţia de serie a mărcii ŠKODA. De asemenea, motorul se face remarcat şi cu sunetul său special, accentuat de o funcţie oferită în premieră de ŠKODA: Dynamic Sound Boost. Aceasta completează perfect puterea ridicată cu care este înzestrată noua ŠKODA KODIAQ RS, care a şi doborât deja pe Nürburgring Nordschleife recordul la categoria SUV-urilor cu şapte locuri: 9 minute şi 29,84 secunde pentru un tur de circuit
Iniţialele RS denotă combinaţia perfectă între dinamismul sportiv excelent şi un caracter extrem de practic în utilizarea cotidiană. ŠKODA KODIAQ RS este acum primul SUV din istoria ŠKODA care va purta aceste iniţiale încărcate de istorie. Caracteristicile dinamice extraordinare, atât pe şosea, cât şi în off-road, precum şi designul marcant al modelului ŠKODA KODIAQ RS completează gama mărcii ŠKODA, adresându-se grupului-ţintă tot mai mare de clienţi care pun preţ pe sportivitate şi lifestyle.
Record pe “Iadul Verde”
ŠKODA KODIAQ RS şi-a demonstrat deja calităţile sportive pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife: cele 9 minute şi 29,84 secunde pentru un tur de circuit reprezentând recordul la categoria SUV-urilor cu şapte locuri. Acest record dovedeşte că ŠKODA KODIAQ RS nu arată doar sportiv, ci se şi comportă sportiv. Pilotul de curse, Sabine Schmitz a condus maşina în momentul obţinerii recordului. Singura femeie care a câștigat vreodată Cursa de 24 de Ore de pe Nürburgring a fost, de asemenea, impresionată de viteza cu care se poate deplasa SUV-ul ŠKODA cu şapte locuri, în dotarea standard, pe cel mai dificil circuit de curse din lume.
Dotări exclusive pentru momente speciale la volan
Dar acest model, precum şi inovaţiile şi rezultatele sale de top înseamnă mai mult decât doar un motor puternic şi sunetul accentuat de funcţia Dynamic Sound Boost. Astfel, jantele din aliaj uşor de 20 inchi, denumite Xtreme, sunt pentru prima dată incluse în dotarea standard a unui model ŠKODA. Elementele negru gloss ale caroseriei subliniază alura sportivă a maşinii. Direcţia progresivă, tracţiunea integrală inteligentă şi transmisia DSG cu 7 trepte sporesc şi mai mult potenţialul dinamic al automobilului. Varianta RS se remarcă prin sportivitate, rămânând însă totodată un KODIAQ, adică o mașină practică de familie, cu cinci sau şapte locuri şi cu un portbagaj spaţios. Accesul la WiFi şi serviciile ŠKODA Connect oferă conectivitate de ultimă oră, care, alături de dotările Simply Clever, simplifică mobilitatea cotidiană.
Citate
“ŠKODA KODIAQ RS este noua navă-amiral a gamei noastre de modele SUV şi, totodată, primul nostru model RS din acest segment. Motorul său bi-turbo de 240 CP este cel mai puternic motor diesel din istoria mărcii ŠKODA, îmbinând eficienţa motoarelor diesel moderne şi ecologice, cu avantajele specifice unui SUV sport. ŠKODA KODIAQ RS este un model pe care clienţii noştri îl aşteaptă deja de mai mult timp.” – Bernhard Maier, Preşedintele ŠKODA AUTO
“ŠKODA KODIAQ RS este, fără doar şi poate, modelul cel mai sportiv din gamă. Barele RS speciale, din faţă şi din spate, elementele negru gloss, emblemele vRS, jantele din aliaj uşor Xtreme de 20 de inchi, cu frâne de 17 inchi, precum şi terminaţiile vizibile ale sistemului de evacuare accentuează designul dinamic şi progresist al maşinii, care este o expresie rafinată a unui stil de viaţă sportiv.” – Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA
Cel mai puternic motor diesel din istoria mărcii ŠKODA
› Motorul bi-turbo diesel de 176 kW 2,0 (240 CP) asigură un cuplu de 500 Nm şi este cel mai puternic TDI produs vreodată în serie de ŠKODA
› De la 0 la 100 km/h în 7 secunde şi viteză maximă de 220 km/h
› Sistemul configurabil Dynamic Sound Boost lărgeşte spectrul sonor al motorului
Noua ŠKODA KODIAQ RS dispune în exclusivitate de un motor diesel bi-turbo de 2,0 litri, cu patru cilindri şi puterea de 176 kW (240 CP). Cuplul maxim este de 500 Nm. În istoria sa, de peste 120 de ani, marca din Mladá Boleslav nu a avut niciodată în producţia sa de serie un motor mai puternic decât acesta.
ŠKODA KODIAQ RS este modelul sportiv din vârful gamei mărcii, oferind performanţe dinamice demne de acest statut. ŠKODA KODIAQ RS accelerează de la 0 la 100 km/h în 7 secunde şi atinge o viteză maximă de 220 km/h. Cuplul motorului este, de asemenea, impresionant, încă de la turaţii reduse, cuplul maxim fiind disponibil deja între 1.750 şi 2.500 rpm. Consumul de combustibil de doar 6 l de motorină la 100 km* demonstrează eficienţa foarte ridicată a motorului. Emisiile de CO2 sunt de 157 g/km*. Aceste valori mici sunt posibile graţie mai multor factori: astfel, motorul bi-turbo al modelui ŠKODA KODIAQ RS foloseşte injecția directă, un sistem Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei, printre altele. De asemena, dispune de un sistem de management termic sofisticat, care aduce motorul la temperatura optimă de funcţionare, în condiţii sigure, imediat ce motorul a fost pornit.
Dynamic Sound Boost în dotarea standard
Noua ŠKODA KODIAQ RS este primul model al mărcii cu Dynamic Sound Boost. Acest sistem completează senzaţiile dinamice cu cele acustice, atât la exteriorul maşinii, cât şi în interior.
Dynamic Sound Boost utilizează datele provenite din sistemul electronic al maşinii, pentru a accentua acustica automobilului, aceasta devenind mai intensă şi mai atractivă. Un dispozitiv special produce un sunet specific, care completează sunetul natural al sistemului de evacuare şi rafinează sunetul motorului.
Dynamic Sound Boost funcționează în combinaţie cu funcţia de selectare a modului de condus, Driving Mode Select. Astfel, pentru ŠKODA KODIAQ RS sunt disponibile trei niveluri de sunet modificat, în funcţie de modul de condus selectat. În modul Confort sunetul este moderat, în modul Normal este mai dinamic, iar la setarea Sport, sunetul este reglat în stilul cel mai sportiv şi puternic. Astfel, ŠKODA KODIAQ RS capătă o alură mult mai dinamică, inclusiv pe plan acustic. În modul Eco, funcţia accentuează caracterul acustic natural al automobilului.
Transmisia: Tracţiune integrală şi transmisie DSG cu 7 trepte
› Cuplul este transmis prin intermediul cutiei automate de viteze, DSG şi a sistemului inteligent de tracţiune integrală
› Printre dotările standard ale modelului KODIAQ RS, se numără şi suspensia cu reglare adaptivă, inclusiv funcţia de selectare a modului de condus
› Direcţia progresivă optimizează agilitatea şi manevrabilitatea fiind, de asemenea, o dotare standard
Noua ŠKODA KODIAQ RS distribuie variabil puterea de 176 kW (240 CP) către cele patru roţi, folosind un sistem inteligent de tracţiune integrală. Transmisia este asigurată de cutia de viteze DSG cu 7 trepte. Datorită suspensiei cu reglare adaptivă, reglajele amortizoarelor pot fi adaptate în orice moment preferinţelor şoferului şi terenului pe care maşina se deplasează. Şi aceasta este o dotare standard.
Transmisia automată DSG cu 7 trepte cu care este echipată ŠKODA KODIAQ RS poate schimba automat treptele sau şoferul poate opta pentru schimbarea manuală. Cutia aceasta de viteze impresionează cu modul ultra-rapid şi lin de schimbare a treptelor, care nu întrerupe fluxul de putere şi permite, de asemenea, rularea liberă. În modul Eco, pentru a creşte eficienţa, această funcţie decuplează automat motorul şi transmisia, de exemplu, când şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie. Astfel, automobilul se deplasează fără a fi influenţat de efectul de frânare al motorului. Sistemul inteligent de tracţiune integrală cu cuplaj multi-disc controlat electronic şi diferenţial blocabil electronic calculează în permanenţă distribuţia optimă a cuplului. Acest sistem poate transfera până la 85% din cuplul disponibil către o singură roată sau, dacă sarcina este redusă, poate antrena şi numai puntea faţă. Tracţiunea integrală optimizează tracţiunea şi sporeşte astfel siguranţa, în toate condiţiile meteo şi pe toate suprafețele de rulare, inclusiv la deplasarea în off-road.
Suspensia cu reglare adaptivă (Dynamic Chassis Control – DCC), inclusiv funcţia de selectare a modului de condus (Driving Mode Select) ajustează arcurile şi amortizoarele pentru ca ŠKODA KODIAQ RS să fie optim adaptată terenului şi stilului de condus. Această funcţie îi oferă şoferului şase moduri diferite de condus: Eco, Confort, Normal, Sport, Individual şi Snow, la fiecare dintre acestea, sistemul electronic adaptând corespunzător setările amortizoarelor. ŠKODA KODIAQ RS include în dotarea standard şi direcţia progresivă. Aceasta adaptează electronic asistarea direcţiei la viteza de deplasare, asigurând astfel un mai bun control la condusul sportiv. De asemenea, dotarea sporeşte confortul, reducând forţa necesară la manevrarea volanului la parcare sau la deplasarea cu viteză mai mică.
Designul: alură sportivă şi emblemă nouă
› Bare de protecţie frontale şi posterioare speciale, în stil RS şi o nouă emblemă vRS modernă
› Grila radiatorului, oglinzile, ramele geamurilor şi barele de pe plafon sunt finisate negru gloss
› ŠKODA oferă pentru prima dată în dotarea standard jantele din aliaj uşor de 20 de inchi, denumite Xtreme
ŠKODA KODIAQ RS îşi arată de la prima privire potenţialul dinamic enorm. Barele de protecţie frontale şi posterioare speciale, elementele negru gloss aplicate pe caroserie şi noile jante din aliaj uşor Xtreme de 20 de inchi (pentru prima dată incluse în dotarea standard a unei ŠKODA) evidenţiază că acest SUV este un automobil sport avangardist. Noua emblemă vRS identifică modelul KODIAQ ca membru al familiei ŠKODA RS, gama de modele ultra-sportivitate ale mărcii.
La ŠKODA, doar cele mai sportive modele poartă emblema vRS. Iniţialele acestea sunt aplicate pe grila radiatorului şi în partea din spate a noii ŠKODA KODIAQ RS, fiind prezentate în premieră cu un nou design modern. V vine de la victorie, iar roşul simbolizează caracterul sportiv şi puterea ridicată a modelelor familiei RS. Barele de protecţie frontale şi posterioare cu design special accentuează alura dinamică a noii ŠKODA KODIAQ RS. Bara de protecţie din spate are integrat, la fel ca toate modele RS, un reflector pe întreaga lăţime a maşinii. Sistemul de evacuare se termină cu două ţevi clar vizibile, poziţionate sub bara din spate.
Elementele roşii şi negre gloss
Accentele marcante subliniază sportivitatea designului celei mai puternice variante ŠKODA KODIAQ: grila radiatorului, ramele de la geamuri, oglinzile exterioare şi barele de pe plafon au finisaje negru gloss, iar jantele din aliaj uşor Xtreme de 20 de inchi au finisaj antracit. KODIAQ RS este prima ŠKODA cu jante atât de mari în dotarea standard. Iar acestea sunt combinate cu frâne de 17 inchi. Farurile dispun de tehnologie LED de ultimă oră, de asemenea, în echiparea standard. La fel şi blocurile optice din spate folosesc LED-uri care se aprind aproape instantaneu.
Interiorul: Afişajul Virtual Cockpit se remarcă şi datorită designului sport
› Scaunele sport sunt acoperite cu Alcantara®, iar pe panourile uşilor sunt aplicate cusături contrastante
› Display-ul Virtual Cockpit are un fundal sport, cu aspect de carbon
› Modul Sport al afişajului Virtual Cockpit aşează vitezometrul în poziţie centrală
ŠKODA KODIAQ RS combină stilul sport cu spaţiul confortabil şi cu caracterul practic specific mărcii. Tapiţeria Alcantara®, panourile portierelor cu cusături contrastante şi panoul de instrumente cu finisaj similar carbonului conferă interiorului o alură deosebit de sportivă. Modul de afişare Sport al afişajului Virtual Cockpit completează optim impresia dinamică de ansamblu.
Materialele rafinate, cusăturile contrastante atractive şi detaliile roşii creează un design interior de ansamblu sportiv, pe măsura exteriorului noii ŠKODA KODIAQ RS. Scaunele au un design pronunţat sportiv, fiind acoperite cu Alcantara® perforată şi piele carbon, cu cusături contrastante roşii, executate cu modele RS diamond-cross, la care se adaugă o suprafaţă, de asemenea, roşie, cu emblema vRS, sub tetierele integrate. Emblema vRS este aplicată şi pe nuca schimbătorului. Alcantara® perforată este un material utilizat frecvent în motorsport, deoarece este uşor şi asigură o aderenţă bună. La KODIAQ RS acest material este folosit şi pentru panourile portierelor, unde are aplicate cusături contrastante negre, de asemenea, în model diamond-cross. Pe volanul sport multifuncţional cu emblema vRS sunt aplicate cusături contrastante roşii, la fel ca şi pe cotierele portierelor. Panoul de instrumente are decor de carbon. Printre dotările standard se numără şi pragurile portierelor cu emblema KODIAQ, precum şi pachetul de iluminare ambientală cu LED. Plafonul interior negru şi pedalierul acoperit cu oţel inoxidabil completează designul sportiv.
Modul Sport al afişajului Virtual Cockpit
ŠKODA KODIAQ RS include în echiparea standard şi afişajul Virtual Cockpit, disponibil cu designul carbon. Pentru acest model se oferă şi un al cincilea mod de afişare, la care vitezometrul şi turometrul sunt poziţionate central, astfel încât să poată fi citite cu uşurinţă când şoferul “pilotează” dinamic. Celelalte informaţii, precum denumirea postului radio, sunt afişate, în acest mod, pe o suprafaţă mai mică. ŠKODA KODIAQ RS îmbină însă sportivitatea cu un nivel ridicat de confort: scaunul şoferului cu reglaje electrice şi funcţie de memorie, precum şi geamurile cu tentă închisă (Sunset) sunt, de asemenea, incluse în dotarea standard. Cheia cu funcţie opţională de personalizare memorează, de exemplu, poziția scaunului şi modul de condus setate de şofer şi reface aceste setări când maşina este descuiată cu respectiva cheie.
Spaţiu pentru până la şapte persoane
Chiar şi în varianta sa ultra-sportivă, KODIAQ rămâne un adevărat KODIAQ, oferind spaţiu pentru până la şapte persoane. În versiunea cu cinci locuri, capacitatea portbagajului este de 600 l, iar în varianta de şapte locuri, cu toate locurile ocupate, spaţiul portbagajului este de 231 l. Sistemul de infotainment Bolero, inclus în echiparea standard, asigură un sunet excelent. Sistemele opţionale Amundsen şi Columbus permit accesarea serviciilor online mobile ŠKODA Connect prin intermediul internetului. Folosirea conţinutului digital devine deosebit de facilă cu sistemul de infotainment Amundsen şi Columbus, în combinaţie cu ŠKODA Media Command 2.0. Operarea se face prin intermediul aplicaţiei ŠKODA, care permite controlarea funcţiilor sistemului de infotainment de pe una sau două tablete conectate. Opţional, ŠKODA KODIAQ RS oferă şi Phone Box cu funcţie de încărcare inductivă pentru telefoanele mobile şi două port-uri USB în faţă. În partea din spate a cotierei Jumbo Box sunt integrate un port USB şi o priză de 230 V. Sistemul In-Car-Communication le permite pasagerilor de pe rânduri diferite de locuri să vorbească mai confortabil între ei, prin intermediul sistemului de sunet al sistemului de infotainment.
Dotările ‘Simply Clever’ disponibile pentru ŠKODA KODIAQ RS
ŠKODA KODIAQ RS oferă şi numeroase dotările Simply Clever, specifice modelelor ŠKODA. În dotarea standard sunt incluse sistemul detaşabil şi retractabil de acoperire a portbagajului şi diferite plase de fixare şi păstrare a bagajelor, precum şi dotări devenite deja clasice la ŠKODA, precum racleta de gheaţă în clapeta rezervorului (în anumite ţări) sau compartimentul pentru umbrele, inclusiv umbrelele, în ambele portiere frontale, dar şi compartimentele pentru vestele reflectorizante în toate portierele şi un suport pentru dispozitive multimedia. Pe partea şoferului există un suport pentru bilete, la montantul A, precum şi un compartiment de depozitare cu un spaţiu special pentru bilete de parcare, monede sau carduri SD.
RS: două litere cu o istorie marcată de glorie
› Iniţialele RS au fost utilizate pentru prima dată în anul 1974, pentru legendarele maşini de curse 180 RS şi 200 RS
› ŠKODA KODIAQ RS continuă tradiţia automobilului de curse ŠKODA 130 RS, câştigător al Raliului de la Monte Carlo
› Începând cu anul 2000, cele mai sportive modele ŠKODA din producţia de serie poartă emblema RS
ŠKODA KODIAQ RS este primul SUV intrat în gama RS de modele ultra-sportive. Astfel, fabricantul de automobile îşi transferă acum istoria sa de 117 ani în domeniul raliurilor şi curselor, într-un segment nou. Stabilind un nou record la categoria SUV-urilor cu şapte locuri, de 9 minute şi 29,84 secunde pentru un tur de circuit pe Nürburgring Nordschleife, ŠKODA KODIAQ RS şi-a demonstrat deja abilităţile atletice care o îndreptăţesc să intre în familia RS.
Inițialele RS provin de la sintagma Rally Sport şi au fost utilizate pentru prima dată în 1974, pentru două prototipuri de raliu: ŠKODA 180 RS şi 200 RS. În 1975, ŠKODA a dezvoltat aceste prototipuri, rezultatul fiind bolidul 130 RS. În 1977, coupe-ul sport, cunoscut şi ca “Porschele Estului”, a obţinut două victorii la clasa sa, la legendarul Raliu din Monte Carlo. A câştigat atunci şi Raliul Acropole. 130 RS a avut succes foarte mare şi pe circuitele de curse, obţinând titlul la Campionatul European de Turisme în 1981.
Modelele sportive RS au intrat în producţia de serie în anul 2000
În anul 2000, ŠKODA OCTAVIA RS a fost primul model din producţia de serie care a purtat iniţialele RS, fiind cea mai sportivă variantă a gamei. Astfel a început o nouă eră. Totodată, ŠKODA OCTAVIA WRC a intrat în Campionatul Mondial de Raliu (WRC). ŠKODA FABIA RS de 96kW (130 CP) cu motor diesel a fost lansată în 2003, iar în 2010 a urmat o versiune RS a celei de-a doua generaţii a modelului FABIA, de data aceasta cu motor de 132 kw (180 CP). ŠKODA FABIA RS a furnizat şi platforma pentru versiunile ŠKODA FABIA de raliu, care au repurtat succese remarcabile. Astfel, începând din 2015, automobilul de raliu ŠKODA FABIA R5 a înregistrat peste 524 de victorii, devenind cel mai de succes model de raliu ŠKODA din toate timpurile. ŠKODA a câștigat titlul la categoria producătorilor în fiecare an, între 2015 şi 2017, iar piloţii uzinei ŠKODA au fost campionii anilor 2016 şi 2017 în FIA WRC 2. Anul acesta, echipele ŠKODA au câștigat până acum opt din zece evenimente WRC 2. Astfel, ŠKODA Motorsport a câştigat campionatul WRC 2 la clasamentul echipelor pentru a patra oară consecutiv (confirmarea oficială a FIA nu a fost comunicată încă). Câştigând Raliul Turciei, piloţii de uzină ŠKODA, Jan Kopecký şi Pavel Dresler (CZ/CZ), au făcut un pas enorm spre obţinerea titlului Campionatului WRC 2 la piloţi. Aceasta a fost a zecea lor victorie în WRC, din în total 13 evenimente. Matematic, doar colegii lor de echipă Pontus Tidemand şi Jonas Andersson (SWE/SWE) ar mai avea, în afara lor, şansa de a obţine titlul. Dar, în orice caz, următorul campion WRC 2 va fi un pilot ŠKODA.
* Toate valorile menţionate sunt încă provizorii şi pot fi eventual modificate. Informaţiile vor fi actualizate în Kit-ul pentru presă în limba engleză de la: https://www.skoda-storyboard.com/r/SKODA-Paris2018-en.
Valorile prezentate pentru consumul de combustibil şi emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme şi autovehiculele comerciale uşoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuieşte treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condiţiile mai realiste de testare, valorile de consum şi de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC.
În prezent, legea ne impune încă să declarăm valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca şi valorile WLTP să fie specificate opţional şi suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume şi nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările şi accesoriile adiţionale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanţi ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistenţa la înaintare şi coeficientul aerodinamic şi, alături de condiţiile meteo şi de condiţiile din trafic, pot influenţa consumul de combustibil, consumul de energie electrică şi performanţele.