Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ŠKODA își continuă succesul și în anul 2017

Skoda emblem

› Vânzări record: în perioada ianuarie-iunie, ŠKODA a livrat un număr-record de 585.000 de autovehicule la nivel mondial
› În prima jumătate a anului 2017, se înregistrează, pentru prima dată, venituri de 8 miliarde de euro
› Profit operațional de 860 milioane de euro în primele 6 luni; o creștere de 25,5%
› ŠKODA AUTO are peste 30.000 de angajaţi; linii de producție în 8 țări; prezență la nivel mondial, în peste 100 de piețe
› Din anul 1991, când a devenit parte a Grupului Volkswagen, marca a fabricat peste 15 milioane de automobile
› ŠKODA activează pe piața chineză din anul 2007; livrări de peste 2 milioane de automobile pe parcursul a 10 ani; din anul 2010, China este cea mai mare piață de desfacere
› Prin intermediul electromobilității și al digitalizării, Strategia 2025 pune bazele unei creșteri sustenabile
› Sponsorizările și colaborările în domeniul sportului intensifică impactul emoțional al mărcii ŠKODA

Mladá Boleslav, 12 septembrie 2017 – Producătorul ceh de tradiție se uită în urmă la cea mai bună jumătate de an din istoria sa de 122 de ani. Mulțumită campaniei sale în segmentul SUV, ŠKODA se aşteaptă să parcurgă din nou o etapă de creştere fulminantă și, bazându-se pe Strategia 2025, compania se poziționează favorabil pentru a face față viitoarelor provocări. Anul trecut, marca a sărbătorit 25 de ani de la intrarea în Grupul Volkswagen, iar în 2017, ŠKODA a marcat producerea automobilului cu numărul 15 milioane. În China, cea mai mare piață de desfacere a sa, ŠKODA a depășit pragul de 2 milioane de mașini livrate în doar 10 ani. Algeria devine o nouă locație de producție din 2017.

Skoda emblem

ŠKODA AUTO are în prezent peste 30.000 de angajaţi și este activă în peste 100 de piețe. Compania are 3 locații de producție în Cehia: fabricile de automobile de la sediul central din Mladá Boleslav și din Kvasiny, precum și fabrica de componente din Vrchlabí. ŠKODA mai produce vehicule și în China, Rusia, Slovacia, Algeria și India, în principal prin intermediul parteneriatelor Grupului, precum și în Ucraina și Kazahstan cu ajutorul partenerilor locali. În prezent, ŠKODA oferă 7 game de autoturisme: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ și SUPERB.

Livrările mondiale se îndreaptă spre un nou record

În perioada ianuarie-iunie, livrările la clienți au crescut cu 2,8%, atingând un nou record de 585.000 de automobile. Sunt în prezent indicatori fermi care anunță şi în acest an livrarea a peste 1 milion de vehicule ŠKODA la clienți, pentru cel de-al 4-lea an consecutiv. Producătorul a depășit pentru prima dată pragul de 1 milion de unităţi în anul 2014.

În Europa de Vest, vânzările ŠKODA au crescut în prima jumătate a anului cu 4,1%, ajungând la 252.300 automobile (ianuarie-iunie 2016: 242.500 automobile). În Europa Centrală, ŠKODA a livrat 109.000 de unități, cu 14,0% mai multe vehicule decât în aceeași perioadă a anului trecut (ianuarie-iunie 2016: 96.300 vehicule). Pe cea mai mare piață individuală a sa, China, producătorul ceh a vândut 134.000 de mașini în primele 6 luni ale anului (ianuarie-iunie 2016: 145.800 mașini; -8,1%). Această scădere se datorează în primul rând adaptărilor continue ale gamei de modele. ŠKODA a anticipat această evoluție și se așteaptă ca cererea să revină la normal.

La mijlocul lui 2017, ŠKODA a sărbătorit pragul de 15 milioane de vehicule construite, de la data alăturării Grupului Volkswagen. După un nou început sub umbrela Grupului, în anul 1991, producătorul ceh oferea inițial 1 model și vindea 170.000 de mașini pe an. În 2016, a atins o nouă cifră-record de 1.126.500 de livrări la nivel mondial. Astăzi, ŠKODA este reprezentată de 7 modele și 40 de variante pe toate segmentele importante. Din totalul de 15 milioane de mașini fabricate de când face parte din Grupul Volkswagen, cea mai mare parte, de 5,6 milioane de unități, este reprezentată de ŠKODA OCTAVIA. Următoarea este micuța ŠKODA FABIA, cu 4 milioane și ŠKODA SUPERB cu puțin peste 1 milion de mașini produse.

Pentru prima dată, într-o perioadă de 6 luni se înregistrează venituri din vânzări de peste 8 miliarde de euro

Veniturile din vânzările ŠKODA AUTO au crescut cu 22,6%, ajungând la 8,720 miliarde de euro în prima jumătate a anului (aceeași perioadă a anului 2016: 7,114 miliarde de euro). În același timp, profitul operațional a crescut considerabil, cu 22,5%, ajungând la 860 milioane de euro (prima jumătate a anului 2016: 685 milioane de euro). Profitul obținut din vânzări a fost de 9,9%, crescând de la 9,6%, cât a fost în primele 6 luni ale anului 2016. Fluxul net de numerar a atins 1,159 miliarde de euro (ianuarie-iunie 2016: 583 milioane de euro).

Piloni importanți pentru o dezvoltare pozitivă sustenabilă a companiei

Prin Strategia 2025, ŠKODA AUTO a pus bazele unei dezvoltări continue de succes în anii ce vor urma. Țelul comun al numeroaselor domenii noi de acțiune stabilite, este de a pregăti compania pentru procesele de transformare din industria auto și pentru schimbările societății. Digitalizarea joacă aici un rol central: modelele, producția și procesele companiei vor beneficia din plin de soluțiile digitale. Cu ajutorul serviciilor digitale, ŠKODA AUTO își dorește să dezvolte noi domenii de creștere rapidă. Un alt obiectiv este electromobilitatea: ŠKODA va intra pe această piață în viitorul apropiat, cu modele plug-in hibride și complet electrice. Printr-o implementare riguroasă a acestor planuri și prin intermediul altor inițiative strategice, compania intenționează să se dezvolte pe 2 dimensiuni: noi creșteri în domeniul construcției de mașini tradiționale și noi modele de business digitale – în principal servicii de mobilitate – vor asigura stimuli puternici de dezvoltare.

Studiul ŠKODA VISION E subliniază în mod impresionant eforturile producătorului în domeniul electromobilității și al condusului autonom. VISION E este primul concept complet electric din istoria de 122 de ani a companiei. Acesta permite o autonomie de până la 500 km și poate fi încărcat atât inductiv, cât și prin cablu. Modelul de serie va fi lansat în anul 2020.

O nouă unitate de producție în Algeria

Un alt reper pentru viitor este începerea producției mărcii ŠKODA în fabrica Grupului Volkswagen din Relizane, Algeria, la aproximativ 280 km sud-vest de Alger. Fabrica este administrată împreună cu partenerul local SOVAC și are 4 linii de asamblare. Aici se produce în prezent modelul OCTAVIA, urmând ca în anul 2018 să înceapă și producția pentru FABIA.

În anul 2017, ŠKODA a atins noi etape din istoria companiei

În prima jumătate a anului 2017, 2 cifre impresionante ilustrează succesul ŠKODA pe piața chineză. Marca a intrat pe această piață în anul 2007, în urmă cu exact 10 ani. De atunci și până în prezent, au fost livrate către clienții din China mai mult de 2 milioane de vehicule. Din anul 2010, China a devenit cea mai mare piață individuală pentru producătorul ceh. Anul trecut, ŠKODA a înregistrat un nou record, livrând 317.100 de automobile.

În anii ce vor urma, ŠKODA dorește să își întărească mai mult poziția pe cea mai importantă piață individuală a sa. În acest scop, în asociere cu partenerul său SAIC Motor Corporation, producătorul ceh investește peste 2 miliarde de euro pentru extinderea gamei de modele. Este de aşteptat ca poziția ŠKODA pe piața chineză să fie întărită de campania SUV care se desfășoară în prezent. Scopul este dublarea livrărilor în China, la peste 600.000 de unități, până în anul 2020.

Sponsorizările, motorsport-ul și parteneriatele intensifică impactul emoțional al mărcii ŠKODA

Intensificarea impactului emoțional susține, de asemenea, strategia de creștere a mărcii. Pe de o parte, aceasta se obține cu ajutorul limbajului expresiv al designului actualelor modele, precum și cu derivatele inconfundabile care accentuează dinamismul, eleganța sau robustețea. Pe de altă parte, ŠKODA încarcă emoțional marca prin numeroase implicări și activități.

Este o tradiție pentru ŠKODA să demonstreze dinamismul mărcii si modelelor sale în motorsport.

Implicarea în raliuri a fost în prim plan vreme de mulți ani. În anul 2017, producătorul ceh a repetat cel mai mare succes înregistrat până acum: ŠKODA Motorsport a câștigat Campionatul Mondial de Raliu (WRC2), Clasamentul pe Echipe pentru al doilea an consecutiv. În plus, duo-ul suedez Pontus Tidemand / Jonas Andersson a câștigat titlurile de pilotul si co-pilotul Campionatului Mondial de Raliu (WRC2) cu o ŠKODA FABIA R5, după ce finlandezii Esapekka Lappi / Janne Ferm au fost victorioși pentru ŠKODA anul trecut.

La multe evenimente de nivel înalt cu mașini de epocă din Europa, ŠKODA a concurat cu modele istorice extraordinare. Automobilele de epocă – majoritatea din muzeul ŠKODA din Mladá Boleslav – dovedesc tradiția mărcii și ingeniozitatea generației anterioare de ingineri.

Sponsorizarea de succes din domeniile sportului și culturii a fost extinsă în acest an

ŠKODA se implică activ ca partener în hocheiul pe gheață și în ciclism. În această primăvară, producătorul ceh a stabilit un nou record mondial: a susținut Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață a Federației Internaționale de Hochei pe Gheață (IIHF) pentru a 25-a oară în calitate de sponsor principal și partener auto. Acesta este cel mai lung parteneriat mondial din istoria tuturor sporturilor și i-a adus producătorului ceh un loc în Guinness Book of World Records (Cartea Recordurilor Mondiale).

Vreme de 14 ani, ŠKODA a fost partener oficial și partenerul auto al Turului Franței. Compania pune la dispoziție 250 de automobile pentru organizarea și susținerea plutonului celei mai mari curse de ciclism din lume. Pe parcursul celor 3 săptămâni de utilizare continuă, flota ŠKODA parcurge o distanță de aproximativ 2,8 milioane de kilometri. Din anul 2004, distanța totală parcursă la Tour de France este de peste 30 de milioane de kilometri. În fiecare zi, o echipa de service ŠKODA se asigură că cele 250 de automobile sunt în stare optimă de funcționare pentru etapa ce va urma. Vârful de gamă, ŠKODA SUPERB, parcurge întregul Tour ca ”Red Car” și îi deservește directorul Tour-ului, Christian Prudhomme, drept centru mobil de comandă.

Relația strânsă de parteneriat dintre marca cehă și ciclism are origini istorice. Acum 122 de ani, fondatorii companiei, Václav Laurin și Václav Klement au început să producă biciclete înainte de a produce mașini. Ciclismul este un pilon central în strategia ŠKODA de sponsorizare. Pe lângă Tour de France și Vuelta în Spania, marca susține și alte curse de ciclism internaționale și naționale, precum și numeroase evenimente sportive pentru public.

La mijlocul anului 2017, ŠKODA și-a extins activităţile de acest fel, intrând într-un parteneriat multilateral cu Cirque du Soleil. Cooperarea producătorului ceh cu compania de divertisment live deschide numeroase oportunități de a ajunge la milioane de noi potențiali clienți ŠKODA.

ŠKODA AUTO în prima jumătate a anului 2017: date și cifre

Livrări către clienți în prima jumătate a anului 2017, pe cele mai mari 10 piețe de desfacere ale mărcii, în unități; variația în % (+/-) comparativ cu anul 2016:

China

134.000

-8,1%

Germania

88.000

+1,8%

Republica Cehă

51.200

+10,9%

Regatul Unit al Marii Britanii

43.500

+3,1%

Polonia

34.600

+17,2%

Rusia

28.700

+6,7%

Israel

14.000

+11,6%

Italia

13.600

+18,4%

Spania

13.500

+2,5%

Franța

13.400

+8,9%

Livrările ŠKODA către clienți, în prima jumătate a anului 2017, în unități, rotunjite, per model; variația în % (+/-) comparativ cu anul 2016:

ŠKODA OCTAVIA

205.300

-6,5%

ŠKODA FABIA

111.100

+6,1%

ŠKODA RAPID

103.000

+0,4%

ŠKODA SUPERB

75.900

+8,3%

ŠKODA YETI

43.000

-18,0%

ŠKODA CITIGO

19.700

-1,6% (vândută doar în Europa)

ŠKODA KODIAQ

27.100

ŠKODA AUTO – Cifre cheie pentru prima jumătate a anului 2017/2016*

Unitați

2017

2016

Variație în %

Livrări către clienți

nr. autovehicule

585.000

569.400

+2,8

Livrări către clienți excluzând China

nr. autovehicule

451.000

423.600

+6,5

Producție**

nr. autovehicule

464.900

410.000

+13,4

Vânzări***

nr. autovehicule

500.500

431.300

+16,0

Venit din vânzări

milioane de euro

8.720

7.114

+22,6

Profit operațional

milioane de euro

860

685

+25,5

Profit din vânzări

%

9,9

9,6

Flux net de numerar

milioane de euro

1.159

583

+98,8

* Abaterea procentuală se calculează pe baza cifrelor nerotunjite
** Cuprinde producția mărcii ŠKODA, excluzând producția din China, Slovacia, Rusia și India, dar incluzând alte mărci ale Grupului, cum ar fi SEAT, Audi și VW; producția de vehicule, excluzând seturi de piese complete/semi-asamblate.
*** Cuprinde vânzările mărcii ŠKODA către organizații de distribuţie, inclusiv alte mărci ale Grupului, cum ar fi SEAT, Audi și VW; vânzări de vehicule excluzând seturi de piese complete/semi-asamblate.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.