● ŠKODA MissionL prezentat pentru prima dată în afara Europei
● Studiul prezintă designul noii limuzine compacte şi al mărcii
● Ofensiva modelelor ŠKODA continuă
● Record de vânzări în 2011: 879.200 de automobile livrate, o creştere de 15,3 procente
● Prezenţa la nivel internaţional va fi consolidată în continuare
● Limuzina compactă va fi disponibilă şi în Qatar
Prezenţa producătorului ceh de automobile, ŠKODA, la ediţia 2012 a Salonului Auto din Qatar este marcată de strategia internaţională de creştere a mărcii. Cu MissionL, un studiu foarte apropiat de versiunea de serie, ŠKODA oferă audienţei o avanpremieră detaliată a noii sale limuzine compacte. În acelaşi timp, acest concept este un ambasador al noului stil de design ŠKODA şi este expus pentru prima dată în afara Europei.
Noua limuzină compactă va fi introdusă pe cele mai importante pieţe mondiale în 2012 şi va avea un rol central în ofensiva modelelor ŠKODA. Mai mult, aceasta va extinde gama de modele a mărcii cu un nou segment, situat între modelele ŠKODA deja existente, Fabia şi Octavia. Lansarea pe piaţă a noii limuzine compacte este planificată, de asemenea, şi pentru Qatar.
ŠKODA şi-a propus creşterea vânzărilor pentru toate modelele, la cel puţin 1,5 milioane de unităţi pe an, la nivel global, până în 2018. Vânzările ŠKODA au crescut în 2011 cu 15 procente atingând un nou nivel record, de 879.200 de automobile. “2011 a fost un an foarte important pentru noi, în care am avut realizări semnificative,” spune Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru vânzări şi marketing. Ofensiva de modele a avut un start de succes în primele faze, prin modelul subcompact, Citigo, lansat în Republica Cehă şi limuzina compactă Rapid în India.
“Am stabilit noi recorduri în 2011 şi suntem pe calea cea bună pentru a îndeplini strategia de creştere 2018,” a declarat Stackmann, în cadrul discursului pe care l-a susţinut la prezentarea studiului ŠKODA MissionL în Qatar. Marca a vândut, în toate regiunile, mai multe automobile decât în anul precedent.
În afară de Europa, şi pieţele din Rusia, India şi China s-au dovedit, din nou, foarte dinamice. “În Qatar suntem activi de zece ani. Până în acest moment, ŠKODA a crescut, devenind a treia marcă europeană importată aici,” spune Stackmann, adăugând: “Întărirea activităţilor noastre, la nivel internaţional, reprezintă un element central al strategiei noastre de creştere.” Astfel, Qatar va avea parte de introducerea modelului ŠKODA Yeti în 2012.
În plus faţă de MissionL, ŠKODA prezintă, la Salonul Auto din Qatar, şi Fabia, Octavia, Yeti şi Superb precum şi alte modele disponibile pe piaţa locală.
MissionL: Ambasadorul ofensivei modelelor ŠKODA care dispun de un nou limbaj stilistic
Noua limuzină compactă va reprezenta continuarea ofensivei producătorului. MissionL, un studiu de design foarte apropiat de modelul de serie şi pe care ŠKODA îl expune pentru prima dată în afara Europei, în Qatar, oferă o avanpremieră detaliată a modului în care viitoarea limuzină va arăta pe stradă.
Conceptul MissionL impresionează prin claritatea şi precizia sa. “Noi am oferit acestui studiu multă claritate şi o alocare simplă şi eficientă a suprafeţelor,” declară Jozef Kabaň, directorul departamentului de design ŠKODA. Modelul se prezintă cu o imagine viguroasă şi atletică. “Viaţa a devenit atât de complexă încât mulţi oameni îşi doresc declaraţii simple şi precise. Iar designul lui MissionL chiar asta oferă,” spune Jozef Kabaň.
Suprafeţele clare ale automobilului şi muchiile sale ascuţite pun în evidenţă proporţiile perfecte ale acestuia. Partea frontală expune noul design ŠKODA. Logoul ŠKODA revizuit şi cu o imagine proaspătă, este poziţionat acum în relief pe partea frontală rotunjită a capotei. Grila dispune de o ramă cromată şi este construită din lamele verticale. Partea frontală a maşinii expune în mod clar forma de trifoi realizată prin ansamblul blocurilor optice.
Sub farurile principale, cu oglinzile lor duble şi cu un stil sobru, lămpile de ceaţă, care au aproape aceleaşi dimensiuni, încadrează grila. Semnalizatoarele şi luminile de zi au forma unor benzi fin conturate ş se află în partea de jos a farurilor principale. Structura cristalină a geamurilor acestora este marcată de muchii ascuţite – o temă de design reminiscentă de la sticlarii cehi şi care apare în multe dintre componentele caroseriei precum şi în interiorul maşinii.
Un geam negru-transparent se întinde pe plafon, pe toată lărgimea interiorului, ceea ce evidenţiază eleganţa ordonată a maşinii şi impresionează prin ergonomia clară şi nivelul mare de funcţionalitate. Cockpit-ul exprimă lărgime, graţie aranjamentului său pe orizontală. Planşa de bord, tapiţeria scaunelor şi volanul au două tonuri de culoare: alb şi bej, şi exprimă un spirit tineresc. Panourile uşilor sunt acoperite cu un material textil, iluminat din spate, cu mici structuri integrate, care sugerează nişte cristale, ceea ce transferă tema sticlăriei în interiorul maşinii.