- Modelul special MONTE CARLO reprezintă întruchiparea stilului de viață sportiv
- Elemente negre la exterior și accente roșii la interior
- Patru motoare spre alegere, cu puteri între 59 kW (80 CP) și 110 kW (150 CP)
Mladá Boleslav – Lansând cel mai nou model MONTE CARLO din gama sa, ŠKODA își completează acum portofoliul celei de-a patra generații a modelului ŠKODA FABIA, cu un model sportiv special. Legendara denumire MONTE CARLO a fost introdusă de ŠKODA inițial exclusiv pentru modelul său FABIA, simbolizând astfel un lifestyle sportiv încă din anul 2011. Aceste modele speciale MONTE CARLO au menirea de a omagia numeroasele succese repurtate de marca cehească la legendara cursă Monte Carlo. Detaliile negre ale caroseriei accentuează alura dinamică a noii FABIA, iar interiorul se caracterizează prin accentele roșii și detaliile cu aspect de carbon de pe cotiere și planșa de bord. Cele patru motoare oferite pentru acest model generează între 59 kW (80 CP) și 110 kW (150 CP).
Variantele sportive MONTE CARLO contribuie încă din anul 2011 la succesul gamei FABIA, fiind inspirate din numeroasele victorii pe care marca le-a repurtat de-a lungul timpului la legendarul raliu. Modelul special sportiv completează acum gama FABIA actuală, compusă din liniile de echipare Active, Ambition și Style. Motorizările disponibile pentru varianta MONTE CARLO includ trei motoare de 1,0 litru cu trei cilindri și un motor TSI de 1,5 litri cu patru cilindri. Plaja de puteri generate de aceste motoare se încadrează între 59 kW (80 CP) și 110 kW (150 CP).
Proporții dinamice și design emoțional cu detalii negre
Construită pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen, a patra generație FABIA beneficiază de proporții mai dinamice și de un design și mai emoțional. Acest look este accentuat la varianta MONTE CARLO și de detalii precum grila ŠKODA neagră a radiatorului, măștile specifice gamei MONTE CARLO în față și în spate, difuzorul negru din spate și jantele negre din aliaj ușor cu diametrul între 16 și 18 inchi. Jantele negre Proxima (16 inchi) și Procyon (17 inchi) din aliaj ușor sunt rezervate exclusiv modelului FABIA MONTE CARLO.
Scaune sport în dotarea standard și panou digital de instrumente cu un fundal specific, mai dinamic, pentru diferitele layout-uri de afișare
Interiorul mărit la această generație este dotat în echiparea standard cu scaune sport cu teiere integrate și cu volanul sport multifuncțional cu trei spițe. În habitaclu predomină negrul, iar accentele roșii specifice pot fi observate la bandoul decorativ de pe bord, la anumite elemente ale consolei centrale și la mânerele ușilor. Cotierele de la portierele din față și de pe partea inferioară a planșei de bord dispun de decor finisat cu aspect de carbon. FABIA MONTE CARLO poate fi echipată cu oricare dintre dotările pentru confort, siguranță și asistență, precum și cu oricare dintre sistemele de infotainment disponibile pentru gama FABIA. Panoul digital de instrumente oferit opțional are un fundal specific, mai dinamic, pentru diferitele layout-uri de afișare.
Exteriorul: accentele negre creează un look deosebit de dinamic
- Design sport: grilă neagră la radiator, carcase negre la oglinzile exterioare și difuzor negru în spate
- Farurile LED și jantele negre de 16 inchi din aliaj sunt incluse în echiparea standard
- Cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă (cd) de la 0,28
Noua ŠKODA FABIA MONTE CARLO se distinge prin măștile sale atletice specifice din fața și din spatele automobilului, precum și prin detaliile negre dinamice. Beneficiind de proporții sportive, de faruri cu design tăios și jante cu dimensiuni de până la 18 inchi, modelul acesta special are un look deosebit de sportiv.
Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA, a explicat: ”Cel mai nou model din gama MONTE CARLO accentuează semnificativ designul mai emoțional al noii FABIA, model care a ajuns acum la a patra sa generație. Caroseria a devenit mai lungă, mai dinamică și mai lată, iar caracterul său sportiv este accentuat și mai mult de măștile MONTE CARLO specifice, instalate în față și în spate. Detaliile negre, precum cele de la grila radiatorului sau oglinzile exterioare permit identificarea instantanee a apartenenței modelului din vârful gamei FABIA la familia MONTE CARLO.”
Numeroasele elemente negre de design îi conferă modelului dinamic ŠKODA FABIA MONTE CARLO o alură și mai atletică. Alături de rama marcantei grile ŠKODA a radiatorului, marginea spoilerului frontal este, de asemenea, finisată în negru, la fel ca decorul de la pragurile laterale, carcasele oglinzilor exterioare și difuzorul măștii sport din spate. Înscrisul ŠKODA de pe hayon este finisat în negru ca dotare standard, iar plafonul negru este oferit opțional. De asemenea, modelul sport din vârful gamei este decorat cu embleme MONTE CARLO pe aripile din față și are sticlă cu tentă închisă la geamurile din față și din spate (SunSet).
Faruri cu tehnologie LED și proiectoare de ceață
Farurile de care dispune FABIA MONTE CARLO impresionează cu un design cu muchii de mare precizie, cu tehnologie LED în dotarea standard. Farurile full-LED sunt oferite opțional și au o luminozitate mai intensă pentru luminile de drum și cele de întâlnire, precum și funcție Cornering, plus funcție de iluminare adaptivă. În dotarea standard sunt incluse și proiectoarele de ceață. FABIA MONTE CARLO iese în varianta standard de pe porțile fabricii pe jante negre gloss Proxima de 16 inchi, cu măști detașabile și optimizate aerodinamic. Oferite opțional, jantele din aliaj ușor Procyon de 17 inchi au, de asemenea, măști Aero și sunt finisate în negru gloss. Jantele Libra de 18 inchi sunt, la rândul lor, o dotare opţională.
Cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă (cd) de la 0,28
Datorită detaliilor sofisticate, precum diafragmele active de răcire de la priza de aer din partea de jos a barei de protecție din față, precum și a scutului amplu montat sub automobil, cea mai nouă FABIA redefinește standardele în segmentul automobilelor compacte, reușind un coeficient aerodinamic (cd) de la 0,28. Lamelele ajustabile activ ale diafragmei menționate se închid când necesarul de răcire este redus, ceea ce optimizează caracteristicile aerodinamice ale autoturismului. Economiile se ridică drept urmare la până la 0,2 l de combustibil la 100 km, la o viteză de deplasare de 120 km/h. Totodată, la fiecare kilometru parcurs cu diafragmele închise, FABIA generează și mai puține emisii de CO₂. Pentru răcirea intensă sau pentru opririle scurte, sistemul deschide diafragmele astfel încât să poată pătrunde cantitatea maximă de aer.
Interiorul: finisaje cu aspect de fibră de carbon cu detalii negre și roșii
- Interior sport cu scaune sport ajustabile pe înălțime
- Volan sport multifuncțional cu trei spițe și pedale acoperite cu oțel inoxidabil
- Panoul digital de instrumente oferit opțional are un fundal specific, mai dinamic, pentru diferitele layout-uri de afișare
Și de la interior, ŠKODA FABIA MONTE CARLO poate fi identificată imediat ca făcând parte din gama sport specială a mărcii. Varianta aceasta aparte continuă tradiția modelelor MONTE CARLO, cu scaunele sale sport, volanul sport multifuncțional cu trei spițe, decorul cu efect de fibră de carbon de pe bord și elementele roșii de design Iar planșa de instrumente digitală opțională oferă, de asemenea, un layout specific gamei MONTE CARLO.
La interiorul modelului special din vârful gamei FABIA predomină negrul, rafinat cu detalii roșii, de pildă pe tapițeria scaunelor sport cu teiere integrate, ce sunt incluse în echiparea standard. Bandoul decorativ orizontal de pe planșa de bord, precum și elemente ale consolei centrale și mânerele ușilor au fost, de asemenea, decorate cu finisaje roșii, pe când pe plafonul interior și montanți a fost aplicat capitonaj negru. Pe cotierele portierelor din față și partea de jos a bordului a fost aplicat decor cu finisaj cu efect de fibră de carbon, iar pe bord se disting cusături contrastante albe. Pedalierul are clapete din oțel inoxidabil și pe pragurile portierelor este aplicată sigla FABIA.
Piele cu cusături negre
Levierul frânei de mână și volanul multifuncțional îmbrăcat în piele sunt acoperite cu piele cu cusături negre ca dotare standard. Volanul dipsune de padele la versiunile cu transmisia automată DSG. Gama de dotări standard oferită pentru FABIA MONTE CARLO include și noul sistem de iluminare ambientală cu LED, ce iluminează decorul de pe bord cu lumină roșie. Dacă automobilul este echipat cu sistemul de infotainment Amundsen, lumina albă este, de asemenea, o posibilă opțiune. În dotare este inclusă și iluminarea consolei centrale și a mânerelor portierelor din față, la care se adaugă și luminile pentru citit din față și din spate.
Panou de instrumente digital și funcții de confort provenite din clasele auto superioare
Aceasta este prima ŠKODA FABIA MONTE CARLO disponibilă cu panoul de instrumente digital, ce constă într-un ecran digital personalizabil de 10,25 inchi. Fundalul mai dinamic al layout-urilor sale este oferit exclusiv pentru modelul special sport din vârful gamei FABIA. Panoul digital de instrumente Virtual Cockpit opțional poate afișa siglele postului radio, copertele albumelor de muzică și poate memora pozele persoanelor din agenda telefonică, de pildă. De asemenea, harta poate face zoom în intersecții și poate afișa intersecția într-o fereastră separată. Printre alte dotări opționale se numără volanul încălzit și parbrizul încălzit pentru siguranță crescută pe timp de iarnă.
Siguranța: până la 9 airbag-uri și sisteme avansate de asistență
- Noua FABIA MONTE CARLO oferă niveluri excelente de siguranță activă și pasivă
- Până la 9 airbag-uri și cinci stele la testul Euro NCAP
- Travel Assist, Park Assist și Asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist sunt disponibile în premieră
- Sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether asigură instalarea optimă a scaunelor pentru copii
La fel ca celelalte variante din gama FABIA, și FABIA MONTE CARLO oferă până la 9 airbag-uri și este unul dintre cele mai sigure modele din segment. Iar deoarece generația a patra a modelului ŠKODA FABIA este acum construită pe platforma modulară MQB-A0, siguranța sa activă și cea pasivă au crescut și mai mult. Sistemele de asistență precum Travel Assist și Park Assist ce erau anterior rezervate doar claselor auto superioare au fost acum introduse și pentru FABIA MONTE CARLO.
Pentru noua FABIA, ŠKODA AUTO a exploatat la maximum posibilitățile oferite de platforma modulară MQB-A. Alături de rigiditatea torsională ridicată a caroseriei, datorită proporției mari de oțeluri de înaltă rezistență, rezistență ultra-înaltă și a oțelurilor formate la cald și întărite în procese speciale, platforma MQB-A0 permite, de asemenea, implementarea unor sisteme de asistență ce erau anterior rezervate doar segmentelor auto superioare.
Travel Assist cuprinde mai multe sisteme de asistență, iar Park Assist crește confortul
Echipată cu pachetul opțional de sisteme Travel Assist, FABIA MONTE CARLO asigură asistență automată la controlul direcției longitudinale și laterale. Acționând butonul pentru Travel Assist, vor fi activate mai multe sisteme de asistență simultan. Astfel, la viteze de deplasare de până la 210 km/h, tempomatul adaptiv ACC ajustează automat viteza automobilului în funcție de autovehiculele care se deplasează în fața sa. Efectuând intervenții de corecție asupra direcției când devine necesar, sistemul Lane Assist integrat ajută la menținerea automobilului pe banda sa de rulare. Travel Assist face uz de funcția Hands-on Detect, pentru a verifica dacă șoferul atinge volanul. Sistemul Side Assist optimizat este disponibil ca dotare opțională, ce avertizează șoferul în cazul în care pe o rază de 70 de metri se află alte vehicule în depășire sau în unghiul mort. Park Assist ajută șoferul la manevrele de parcare. Sistemul funcționează la viteze de până la 40 km/h și afișează locurile de parcare paralele și perpendiculare și, când șoferul dorește, sistemul preia controlul direcției pentru parcarea pe aceste locuri. Asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist detectează obstacolele din fața sau din spatele automobilului la manevrele de parcare și acționează automat frânele. Sunt disponibile, de asemenea, funcțiile de identificare a indicatoarelor de circulație și Front Assist cu funcția predictivă de protecție a pietonilor și bicicliștilor.
Până la 9 airbag-uri și cinci stele la testul Euro NCAP
FABIA MONTE CARLO are în dotarea standard airbag-uri pentru șofer și pentru pasagerul din față, airbag-uri cortină și airbag-uri frontale laterale. Opțional, clienții pot comanda și airbag-ul pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale în spate. Printre dotările standard se numără, de asemenea, sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether pentru scaunul pasagerului din față (în UE) și pentru locurile laterale ale banchetei din spate. La testul de referință pentru siguranța în coliziuni, efectuat conform Programului European independent de Evaluare a Autovehiculelor Noi Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), modelul de intrare în gamă al producătorului ceh de autoturisme a obținut punctajul maxim de 5 stele, însumând 78% din punctele maxim posibile, ceea ce a reprezentat cel mai bun scor între compactele testate în 2021.
Conectivitate: automobilul este mereu on-line datorită sistemelor de infotainment de ultimă oră
- Trei sisteme de infotainment cu ecrane de până la 9,2 inchi
- Acces permanent la internet și serviciile on-line mobile ŠKODA Connect
- Sistemul Amundsen de infotainment din vârful gamei oferă controlul prin gesturi și asistent vocal digital
ŠKODA oferă pentru noua FABIA MONTE CARLO trei variante pentru sistemul de infotainment. Gama începe de la sistemul radio Swing inclus în dotarea standard și dispune de un display color de 6,5 inchi. În vârful gamei se află sistemul Amundsen, cu ecran tactil de 9,2 inchi și controlul prin gesturi, plus asistentul vocal digital Laura. FABIA MONTE CARLO este permanent on-line datorită eSIM-ului integrat, ce permite accesul la web radio și la o gamă largă de servicii on-line mobile ŠKODA Connect și la cele mai noi aplicații de infotainment. Smartphone-urile pot fi interconectate cu automobilul prin SmartLink wireless, fără să fie nevoie de utilizarea unui cablu. Telefoanele pot fi, de asemenea, încărcate inductiv în compartimentul Phone Box oferit opțional.
FABIA MONTE CARLO este dotată în echiparea standard cu sistemul radio Swing. Acesta include un ecran tactil color de 6,5 inchi ce poate fi operat prin gesturi multi-touch, precum și radio digital DAB și patru difuzoare în față. Sistemul opțional radio Bolero are ecranul de 8 inchi, sistem hands-free prin Bluetooth și două difuzoare suplimentare pentru surround sound în portierele spate. Smartphone-ul poate fi conectat fără să fie nevoie de cablu, ci folosind SmartLink wireless și Android Auto sau CarPlay, iar dispozitivul opțional Phone Box permite încărcarea inductivă.
În vârful gamei de infotainment este situat sistemul Amundsen, cu navigație on-line și comandă vocală
Situat în vârful gamei, sistemul de infotainment Amundsen dispune de un ecran de 9,2 inchi ce poate fi personalizat, de hotspot WiFi, precum și de funcție de navigație susținută de informații on-line. Serviciile de streaming audio pot fi accesate folosind un smartphone interconectat. Hărțile pot fi memorate pe un hard drive SSD de 64 GB și pot fi actualizate on-line. Funcția de control prin gesturi este inclusă în echiparea standard, iar comanda vocală ce face uz și de informații on-line este asigurată de asistentul vocal digital Laura, ce înțelege 15 limbi și este oferit ca dotare opțională. FABIA MONTE CARLO poate fi echipată cu până la cinci intrări USB-C pentru încărcarea dispozitivelor mobile, dintre care două în față și opțional două în spate, precum și o intrare la oglinda retrovizoare, ce permite, de pildă, alimentarea unui dashcam. ŠKODA Sound System aduce un amplificator adițional și un subwoofer în portbagaj și este oferit opțional, asigurând calități acustice chiar și mai avansate.
Aplicații de infotainment pentru meteo, știri, agendă și alerte de trafic
Clientul poate crea un cont ŠKODA Connect sau poate transfera un cont existent direct la bordul autoturismului FABIA MONTE CARLO, folosind display-ul sistemului Amundsen. Aplicațiile inovatoare de infotainment pot fi descărcate, de asemenea, foarte simplu și oferă rapoarte meteo și știri, permit accesul la agenda Google personală sau avertizează în caz de pericol. Sistemul Amundsen dă acces, de asemenea, la numeroase servicii mobile on-line ŠKODA Connect. Printre acestea se numără eCall ce apelează automat asistența de urgență în caz de accident, Service Proactiv (apel în caz de pană) și Accesul de la distanță la automobil prin intermediul aplicației MyŠKODA și al portalului web ŠKODA Connect.
Motorizările: motoare eficiente și cu tehnologii avansate
- Cele patru motoare oferite pentru FABIA MONTE CARLO generează între 59 kW (80 CP) și 110 kW (150 CP)
- Un singur plin este suficient pentru mai mult de 900 km, datorită consumului redus și a rezervorului de 50l
- Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei de poluare Euro 6d
ŠKODA oferă pentru FABIA MONTE CARLO un portofoliu de motoare cu patru alternative, ce furnizează puteri între 59 kW (80 CP) și 110 kW (150 CP). Toate motoarele fac parte din generația de motoare EVO a Grupului Volkswagen și îndeplinesc cerințele stricte ale normei de poluare Euro 6d. În combinație cu rezervorul opțional de combustibil de 50 l, trei dintre cele patru motoare ale gamei pot parcurge cu un singur plin peste 900 km, conform WLTP.
Noul motor cu 4 cilindri 1,5 TSI oferit pentru ŠKODA FABIA MONTE CARLO este deosebit de dinamic.
Situat în vârful gamei, acest motor generează 110 kW (150 CP) și, împreună cu transmisia automată DSG cu 7 trepte cu care este combinat ca dotare standard, va accelera autoturismul de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde. Viteza maximă se ridică la 225 km/h. Totodată, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt reduse datorită tehnologiei ACT de dezactivare a cilindrilor, ce dezactivează automat doi dintre cei patru cilindri atunci când sarcina exercitată asupra motorului este redusă.
Tratarea cilindrilor cu plasmă reduce consumul de combustibil și emisiile
Alături de motorul 1,5 TSI, gama disponibilă pentru FABIA MONTE CARLO include și două motoare 1,0 TSI. Varianta cu puterea de până la 70 kW (95 CP) este echipată cu o transmisie manuală cu 5 trepte, iar pentru 1,0 TSI de 81 kW (110 CP), ŠKODA oferă fie transmisia manuală cu 6 trepte sau transmisia automată DSG cu 7 trepte. Blocurile cilindrilor celor două motoare TSI cu injecție directă au fost tratate cu plasmă, înlocuind cămășile din fontă ale cilindrilor pentru a reduce fricțiunea în cei trei cilindri. Distribuind și disipând mai bine căldura în camera de combustie, această soluție, de asemenea, reduce sarcina termică exercitată asupra motorului. Stratul acesta subțire cu pulbere măsoară doar 150 μm (0,15 mm).
Motorul de intrare în gamă: 1,0 MPI
Motorul de intrare în gamă oferit pentru FABIA MONTE CARLO este 1,0 MPI (injecție multi-punct) cu trei cilindri, ce dezvoltă o putere de 59 kW (80 CP) din cilindreea sa de 1 litru. Motorul MPI fost dezvoltat de ŠKODA AUTO și este produs în Republica Cehă.
Consumul redus de combustibil asigură autonomii excelente
În combinație cu rezervorul de combustibil de 50 l în locul celui de 40 l, motoarele cu trei cilindri pot parcurge peste 900 km conform WLTP. Toate motoarele îndeplinesc cerințele stricte ale normei de poluare Euro 6d. Șasiul sport cu arcuri mai ferme și cu garda la sol coborâtă cu 15 mm permite condusul mai dinamic și este oferit ca dotare opțională pentru toate variantele modelului.
Motoarele oferite pentru noua ŠKODA FABIA, MONTE CARLO dintr-o privire:
Motor |
Cilindri |
Puterea max. |
Cuplu max. [Nm] |
Transmisie |
Viteza maximă [km/h] |
Accelerare |
Consum mixt de combustibil cf. WLTP* |
||||||
[kW] |
[CP] |
||||||||||||
1,0 MPI EVO |
3 |
59 |
80 |
93 |
manuală cu 5 trepte |
179 |
15,5 |
5,0 |
114 – 124 |
||||
1,0 TSI EVO |
3 |
70 |
95 |
175 |
manuală cu 5 trepte |
193 |
10,6 |
5,0 |
113 – 126 |
||||
1,0 TSI EVO |
3 |
81 |
110 |
200 |
manuală cu 6 trepte |
DSG cu 7 trepte |
205 |
205 |
10,0 |
9,9 |
4,9 |
5,4 |
|
1,5 TSI EVO |
4 |
110 |
150 |
250 |
DSG cu 7 trepte |
225 |
8,0 |
5,6 |
127 – 138 |
* Date preliminare
Istoria modelului special: fascinație și numeroase victorii
- Modelul ediție specială POPULAR MONTE CARLO din 1936 a fost prima ŠKODA ce a purtat această denumire aparte
- ŠKODA a sărbătorit victorii importante la Raliul ”Monte” cu 130 RS și FABIA
- Încă din anul 2011, modelele ŠKODA MONTE CARLO întruchipează un stil de viață sportiv
Denumirea MONTE CARLO nu se referă doar la faimosul raliu, ci și la modelele ŠKODA sportive. Începând din 2011, variantele MONTE CARLO ale anumitor modele de serie ŠKODA au menirea de a reaminti succesele extraordinare repurtate de marca cehească la Raliul Monte Carlo. În 1936, ŠKODA POPULAR a ocupat aici locul doi pe podium, motiv pentru care a fost primul model ce a primit vreodată ”numele de familie” MONTE CARLO. I-a călcat apoi pe urme legendara ŠKODA 130 RS, ce a repurtat locurile 1 și 2 în 1977, succes repetat 40 de ani mai târziu de ŠKODA FABIA Rally2.
În 2021, ŠKODA a sărbătorit 120 de ani de implicare în motorsport. Motocicleta dezvoltată de fondatorii companiei, Václav Laurin și Václav Klement, a fost prima piatră de hotar semnificativă în acest sens, concurând la cursa de anduranță Paris-Berlin în 1901. Marca a participat pentru prima dată la Monte Carlo la a doua ediție din istoria raliului, în 1912 și a repurta primul succes major la legendarul eveniment în 1936, când ŠKODA POPULAR a terminat pe locul 2 la categoria automobilelor cu cilindreea de până la 1.500 ccc. În lumina acestui succes, ŠKODA a lansat apoi o ediție specială de 70 de unități: POPULAR MONTE CARLO.
Povestea de succes unică a modelului ŠKODA FABIA
După primele victorii din istoria ŠKODA în clasă, repurtate de modelul original OCTAVIA, în anii 60, legendara ŠKODA 130 RS a asigurat prima victorie dublă la Monte Carlo pentru producătorul auto ceh, la categoria autoturismelor cu cilindreea de până la 1.300 ccc, în anul 1977. Acest succes a fost apoi repetat în anii 90 de FAVORIT și FELICIA, înainte să înceapă cariera strălucitoare în raliuri a modelului ŠKODA FABIA. În 2003, FABIA WRC a înlocuit OCTAVIA WRC, cu care ŠKODA a intrat pentru prima dată în categoria de vârf a Raliului WRC (World Rally Championship) în 1999. ŠKODA FABIA SUPER 2000 a urmat în 2009 și a repurtat peste 50 de titluri naționale și internaționale. Bazat pe a treia generație FABIA, Rally2 a devenit cel mai de succes automobil de raliu din lume, notând peste 1.250 de victorii și numeroase titluri pe glob. În 2022, modelul evoluat FABIA Rally2 evo a sărbătorit al patrulea triumf ŠKODA în doar 6 ani la categoria WRC2, precum și a 15-a victorie în clasă la general. Iar acum, se pregătește pentru linia de start și a patra generație FABIA.
Revenirea modelelor MONTE CARLO
Modelele MONTE CARLO și-au sărbătorit revenirea în 2011, la exact 75 de ani de la lansare ediției speciale ŠKODA POPULAR. A doua generație FABIA a fost primul model de serie al mărcii ce a primit faimoasa denumire, ce a devenit de atunci caracteristică variantelor dinamice din gamele compacte ale modelelor ŠKODA. În 2015, a urmat ediția MONTE CARLO a celei de-a treia generații FABIA. ŠKODA a adăugat atunci această linie de echipare și pentru alte modele ale sale: ŠKODA CITIGO MONTE CARLO (disponibilă până în anul 2019), ŠKODA YETI MONTE CARLO (până în 2017) și două ŠKODA RAPID MONTE CARLO (până în 2018). Aceste modele au fost urmate de ŠKODA SCALA MONTE CARLO și de ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO la finele anului 2019.
Monte-Carlo este o marcă înregistrată de Monaco Brands.