Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ŠKODA dezvolta noua Fabia R 5 pentru 2015

› ŠKODA Fabia R 5 va fi noua mașină de curse a companiei ŠKODA
› Succesorul modelului de raliu Fabia Super 2000 își va face apariția pe scenă în anul 2015
› În 2014, echipajele ŠKODA Kopecký/Dresler și Lappi/Ferm vor face parte din echipa fabricii
› În sezonul care urmează, ŠKODA va lua parte la APRC și ERC
› Tandemul Wiegand/Christian va pilota pentru echipa ŠKODA AUTO Deutschland în ERC

A fost anunțat urmașul proiectului de succes din motorsport, ŠKODA Fabia Super 2000: în 2014, în Mladá Boleslav va începe dezvoltarea automobilului de raliu ŠKODA Fabia R 5. Noul model va lua startul pentru prima dată în competițiile internaționale de raliu, în anul 2015. Pentru sezonul 2013, care tocmai s-a încheiat, ŠKODA Motorsport se bucură de unul dintre cei mai de succes ani din cei 112 ani ai săi de istorie în motorsport. Momente importante: victorii în clasamentul general în trei campionate continentale și șase naționale.

ŠKODA își va continua și în 2014 programul din motorsport, cu modelul care a trecut deja testul timpului, Fabia Super 2000, ceea ce înseamnă că fanii ŠKODA se pot aștepta la noi momente emoționante și în anul următor. “Prin numeroasele succese internaționale de care s-a bucurat, actuala Fabia Super 2000 a demonstrat timp de câțiva ani buni abilitățile noastre tehnice. Acum, marea încercare este de a ne ridica la nivelul succesului nostru. Din acest motiv lucrăm intens la dezvoltarea unei noi mașini de curse, care să aibă ca bază de pornire modelul ŠKODA Fabia și să fie destinat categoriei R5,” a declarat Dr. Frank Welsch, Membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Managementul Dezvoltării Tehnice.

Michal Hrabánek, Directorul ŠKODA Motorsport, a adăugat: “Noua mașină de raliu R 5 va fi echipată cu un motor turbo de 1,6 litri, conform regulamentelor FIA. Aceasta este o schimbare importantă în comparație cu actualul motor de doi litri, aspirat natural. Categoria R5 ia locul fostei clase Super 2000. Astfel vom putea continua să concurăm cu succes în campionatele internaționale și vom putea să continuăm programul destinat clienților. Intrarea în clasa R5 este un pas logic pentru ŠKODA. Așa cum stau lucrurile, presupunem că noua mașină va fi omologată până la mijlocul anului 2015.”

ŠKODA va apărea din nou, în 2014, cu proeminență pe scena raliului – cu deja cunoscutul model ŠKODA Fabia Super 2000. “Planul nostru este să participăm la Campionatul de Raliu FIA Asia-Pacific (APRC pe scurt) și să concurăm în anumite raliuri din ERC, în cadrul Campionatului European de Raliuri FIA. Echipajele noastre din 2013 își vor schimba rolurile pentru anul următor: Jan Kopecký și Pavel Dresler vor lua startul în APRC, în timp ce Esapekka Lappi și Janne Ferm vor alerga în ERC. În Campionatul European de Raliu, lor li se va alătura perechea din raliul Germaniei, Sepp Wiegand/Frank Christian de la echipa ŠKODA AUTO Deutschland, care va lua startul, de asemenea într-o mașină de fabrică,” a declarat Hrabánek.

Proiectul ŠKODA Fabia Super 2000 este unul dintre cele mai de succes din istoria de 112 ani ai ŠKODA în motorsport. După ce a debutat pentru prima dată în public sub forma unui studiu, la Salonul Auto de la Geneva din 2007, ŠKODA Fabia Super 2000 a concurat în premieră la iconicul Raliu Monte Carlo din 2009. Numai un an mai târziu, ŠKODA revendica primul său succes internațional cu Fabia Super 2000: victoria în clasamentul general din Intercontinental Rally Challenge (IRC) – atât în clasamentul Constructorilor cât și în cel al Piloților, grație perechii Juho Hänninen/Mikko Markkula (FIN/FIN). ŠKODA a repetat acest succes în 2011 și 2012, cu Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), obținând un total de 27 de victorii, devenind astfel cel mai de succes producător din istoria IRC.

În același timp cu victoriile din IRC, echipa fabricii, Hänninen/Markkula a triumfat și în Campionatul Mondial Super 2000 (SWRC) și, un an mai târziu, în Campionatul European. 2012 a marcat și prima apariție a modelului Fabia Super 2000 în APRC, unde ŠKODA a colaborat cu echipa MRF pentru a obține prima poziție atât în clasamentul Constructorilor, cât și în cel al Piloților (Chris Atkinson, AUS). Grație susţinerii depline a fabricii ŠKODA, acest succes din APRC a fost repetat în 2013 – de această dată tandemul Gaurav Gill/Glenn Macneall (IND/NZ) fiind echipa victorioasă. Piloții echipei de fabrică ŠKODA Motorsport, Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN) au avut de asemenea un rol esențial în apărarea cu succes a titlului din clasamentul Constructorilor în APRC, contribuind cu trei victorii. Jan Kopecký (CZ) și-a încununat cel mai bun sezon din carieră, în 2013, cu o victorie detașată la general, în ERC. Împreună cu Pavel Dresler (CZ), copilotul său, el a câștigat șase din opt raliuri și a obținut şi alte două podiumuri.

Gustavo Saba/Victor Aguilera (PY/PY) au câștigat Campionatul Americii de Sud FIA Codasur și campionatul din țara lor natală, din Paraguay, în 2013 – ambele într-o Fabia Super 2000. Piloții ŠKODA au repurtat în plus încă cinci titluri naționale în Austria (Raimund Baumschlager), Italia (Umberto Scandola), Bulgaria (Dimitar Iliev), Jordan (Marouf Abu Samra) și Portugalia (Ricardo Moura).

ŠKODA este echipa campioană în ediția 2013 a APRC: ŠKODA a câștigat titlul la Constructori din Campionatul de Raliu Asia-Pacific. Gaurav Gill și copilotul său Glenn Macneall au obținut titlul la Piloți cu Fabia Super 2000.

Sursa: ŠKODA AUTO

Triumf în ERC: Jan Kopecký și copilotul său Pavel Dresler, de la echipa de fabrică ŠKODA Motorsport, au încununat sezonul vieților lor în ediția 2013 din ERC.

Sursa: ŠKODA AUTO

ŠKODA Motorsport pe scurt:
ŠKODA a luat parte la evenimente din motorsport încă din 1901 și a câștigat numeroase titluri în Intercontinental Rally Challenge (IRC), Campionatul European de Raliu (ERC) și alte renumite curse individuale, cum ar fi cel mai vechi raliu din lume, cel de la Monte Carlo.

‘ŠKODA Fabia Super 2000’ este unul dintre proiectele cu cel mai mare succes din istoria ŠKODA în motorsport. Între 2010 și 2012, echipajele ŠKODA au câștigat IRC de trei ori consecutiv, în clasamentele piloților și constructorilor, și au câștigat un total de 27 de curse individuale din IRC. ŠKODA este astfel cea mai de succes marcă din istoria IRC.

În 2011, ŠKODA a câștigat Campionatul Mondial de Raliu Super 2000 (SWRC), iar în 2012, Campionatul European de Raliu, precum și pentru prima dată Campionatul Mondial de Raliu Asia-Pacific (APRC). În același an, ŠKODA a mai câștigat și șase titluri în competițiile naționale de raliu, transformând astfel anul 2012 în cel mai de succes sezon din istoria în motorsport a companiei ŠKODA.

În 2013, ŠKODA participă la trei campionate –ERC, WRC-2 și APRC.

Mai multe informații despre ŠKODA Fabia S2000 puteți găsi la
//new.skoda-auto.com/en/motorsport/cars.

Mladá Boleslav / Bucuresti, 06.12.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.