- Anul acesta, trofeul Tour de France reflectă esența ciclismului: natură, ecologie și energie curată
- Design spectaculos, inspirat din sticla de cristal tradițională de Boemia
- ŠKODA Design creează încă din anul 2011 trofeele pentru câștigătorii Tour de France
- ŠKODA AUTO este de 18 ani partenerul principal oficial al competiției clasice de ciclism Tour de France
Mladá Boleslav – Participanții la a 108-a ediție Tour de France au ajuns duminică, 18 iulie, la linia de finiș de pe Champs-Élysées, Paris. Tot acolo, câștigătorii diferitelor categorii ale faimoasei competiții de ciclism și-au luat în primire trofeele. Anul acesta este al 11-a an consecutiv când ŠKODA Design este responsabilă pentru designul trofeelor, pe care le realizează din cristal cehesc.
Peter Olah, Directorul pentru Design Interior al ŠKODA AUTO, a declarat : ”Trofeele au devenit un real exponent al competiției Tour de France. Anul acesta am preluat forme din natură: detaliile amintesc de firele de iarbă sau de flori ce par că cresc în trofeu. Aceste detalii conferă trofeului un caracter deosebit de natural, aproape feminin. Designul nostru abordează aspecte esențiale pentru societate și arată totodată importanța pe care o acordăm designului în general.”
Trofeele au înălțimea de 60 de centimetri, cântăresc 4 kilograme și sunt realizate din sticlă verde transparentă, amintind de limbajul de design actual al mărcii ŠKODA, cu forme cristaline distinctive. Designul realizat de ŠKODA AUTO a fost adus la viață de artizanii atelierului cehesc Lasvit. Aceștia sunt specializați în prelucrarea sticlei de cristal și au sculptat și de această dată adevărate opere de artă. Reflexiile de lumină și jocurile dintre lumini și umbre creează un spectacol de linii intersectate. Pentru tăierea precisă a cristalului, tăietorii de sticlă talentați trebuie să aibă mâna foarte sigură, dar și experiență îndelungată.
A 108-a ediție Tour de France a început în 26 iunie 2021 cu Grand Départ din Brest, Bretania. La sosirea la linia de finiș de pe Champs-Elysées, Paris, din 18 iulie, cicliștii au parcurs 3.383 kilometri, de-a lungul Franței și al Andorei.
Anul acesta, ŠKODA AUTO este deja pentru a 18-a oară partenerul principal oficial și partenerul auto al celui mai mare eveniment de ciclism din lume. Producătorul ceh de automobile a pus astfel la dispoziția organizatorilor turului aproximativ 250 de automobile. De asemenea, ŠKODA sponsorizează tricoul Verde pentru câștigătorul la puncte. Anul acesta, la fel ca anul trecut, SUV-ul electric ŠKODA ENYAQ a servit din nou drept centru de comandă și de control mobil (Red Car) pentru directorul Tour de France, Christian Prudhomme. În anumite etape, ENYAQ a fost substituit de hibridul plug-in ŠKODA SUPERB iV.