ŠKODA lansează în România noul model al mărcii: ŠKODA Citigo. Introdus pe piaţa din Cehia la sfârşitul anului 2011, noul model începe ofensiva de produse a mărcii, fiind primul model din clasa A00 a producătorului din Mladá Boleslav. În ciuda dimensiunilor reduse, ŠKODA Citigo oferă utilizarea la maximum a spaţiului disponibil, precum şi locuri confortabile pentru patru pasageri. Modelul Citigo lansat în România va fi disponibil atât în versiunea de caroserie cu trei uşi, cât şi în versiunea cu cinci uşi.
“ŠKODA Citigo are o importanţă strategică pentru portofoliul ŠKODA, fiind primul model cu care intrăm pe un segment deosebit de competitiv: clasa automobilelor de mici dimensiuni. Dacă ne raportăm la condiţiile de piaţă şi la preferinţele actuale ale românilor în ceea ce priveşte automobilul personal, ŠKODA Citigo este modelul care reuneşte toate cerinţele acestora, prin urmare suntem încrezători că va fi adoptat rapid pe piaţa locală”, a declarat Vlad Rusu, Brand Manager ŠKODA, parte din Porsche Romania.
Citigo este primul model al mărcii care conţine noua siglă de identitate integrată în caroseria automobilului, pornind ofensiva de produse a mărcii. În ciuda dimensiunilor sale mici, Citigo impresionează cu un spaţiu interior aplu şi cu elemente de design foarte atractive. Tehnologiile utilizate, precum şi funcţiile de navigare, comandă vocală şi aplicaţia de muzică, oferă acestui model un caracter specific urban.
Grila cu lamele a radiatorului încadrată de o ramă cromată şi de farurile cu forme precise oferă maşinii imaginea tipică a unui automobil ŠKODA. Cu o lungime de 3,56 metri, o lăţime de 1,65 metri şi o înălţime de 1,48 metri, Citigo este unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul său. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri. Acesta poate fi extins la 951 de litri, prin plierea scaunelor din spate, ceea ce înseamnă o valoare de top pentru segmentul A00.
Al şaptelea model Škoda a înregistrat rezultate foarte bune şi la capitolul siguranţă: a primit numărul maxim de 5 stele din partea Euro NCAP, organismul european independent ce evaluează siguranţa oferită de noile modele lansate pe piaţă. Modelul Citigo este prevăzut cu patru airbaguri, centurile cu pretensionare, sistemul ABS şi, în premieră pentru un autovehicul ŠKODA, sistemul activ de frânare ”City Safe Drive” care previne coliziunile când automobilul rulează cu o viteză de până la 30 km/h.
Modelul Citigo este cel care închide locul neocupat dintre generaţii, având printre grupurile ţintă şoferii tineri, familiile tinere şi, de asemenea, o clientelă matură. Aceştia sunt clienţi care sunt foarte sensibili în privinţa preţului şi au o abordare raţională în ceea ce priveşte automobilele, dar, pe de altă parte, au pretenţii foarte mari în ceea ce priveşte calitatea, caracterul practic, designul şi siguranţa. Odată cu Citigo, ŠKODA doreşte să câştige noi categorii de clienţi, pentru care, până în prezent, nu a existat nicio ofertă potrivită în segmentul maşinilor mici.
“ŠKODA Citigo este o maşină citadină prin definiţie. Este creată pentru omul activ, care are nevoie să se deplaseze rapid în locuri aglomerate şi pentru care timpul este deosebit de important. Pentru aceste persoane maşina îndeplineşte două roluri esenţiale: este funcţională şi defineşte un stil de viaţă modern”, a precizat Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager ŠKODA Romania.
Modelul Citigo este disponibil în doua variante de motorizare, pe benzină, cu trei cilindri, de 1,0 litri, iar puterile pe care le furnizează sunt de 44 kW/60 CP şi 55 kW/75 CP. Consumul de carburant şi emisiile sunt de 4,5l/100km şi 105g CO2/ km pentru motorul de 44kW. Motorul de 55kW consumă 4,7l/100km şi emite 108g de CO2 pe km.