Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ŠKODA CITIGO

Skoda logo

Noutăţile dintr-o privire

Mladá Boleslav / Praga, 2017 – ŠKODA şi-a actualizat cel mai mic model din gamă. Modernizările au fost aplicate atât designului, cât şi tehnologiei. ŠKODA CITIGO are acum un design nou pentru partea din faţă, inclusiv capota motorului, iar luminile de zi dispun de tehnologie LED. Modelul poate fi, de asemenea, comandat cu proiectoare de ceaţă cu funcţie Cornering şi cu blocurile optice din spate cu ramă închisă la culoare, precum şi cu senzori pentru ploaie şi lumină. La interior, este disponibil un volan multifuncțional îmbrăcat în piele şi un panou de instrumente cu design nou. Sistemul City Safe Drive pentru frânarea de urgenţă ajută la prevenirea coliziunilor cu autovehiculele care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens, în traficul urban, sistemul frânând automat în cazul unei situaţii de urgență. În continuare, o listă cu cele mai importante date şi caracteristici noi.

Skoda logo

› DESIGNUL: Partea din faţă are un design nou, capota motorului şi grila radiatorului fiind noi, bara de protecţie este, de asemenea, modificată, iar proiectoarele de ceaţă au fost dotate şi cu funcţia Cornering. Automobilul mai dispune de lumini de zi cu LED-uri şi de blocurile optice din spate cu ramă închisă la culoare. La interior, ca noutate, este disponibil un volan multifuncțional îmbrăcat în piele şi un panou de instrumente cu design nou.
› LUMINI INTELIGENTE: Farurile principale au becuri cu halogen, iar luminile de zi sunt asigurate de LED-uri. Sistemul Light Assist porneşte şi opreşte automat luminile de zi, în funcţie de necesar. Funcţia City Safe Drive cu senzori de ploaie şi lumină, precum şi sistemul Light Assist cu funcţie Coming Home oferă un nivel şi mai ridicat de confort.
› MOTOARE: Motoarele eficiente pe benzină cu 3 cilindri şi cu valori ridicate ale cuplului sunt disponibile cu 44 kW (60 CP) sau 55 kW (75 CP). Variantele deosebit de eficiente Green tec includ sistemul Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. ŠKODA CITIGO poate fi echipată şi cu o propulsie de 50 kW (68 CP) şi cu varianta CNG cu 3 cilindri, foarte prietenoasă cu mediul.
› SISTEME DE ASISTENŢĂ: Sistemul City Safe Drive pentru frânarea de urgenţă ajută la prevenirea coliziunilor cu autovehiculele care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens, în traficul urban Acest sistem se activează automat la viteze cuprinse între 5 și 30 km/h. În cazul unei coliziuni iminente, sistemul de frânare este pregătit şi funcţia de asistare la frânare devine mai sensibilă. Dacă este necesar, sistemul iniţiază acţionarea la maximum a frânelor, pentru a opri maşina. Senzorul pentru ploaie şi lumină completează sistemul City Safe Drive.
› PACHETUL DE DOTĂRI PENTRU SIGURANŢĂ: Siguranţa ocupanţilor este o prioritate de prim rang, de asemenea, pentru automobilul acesta mic de oraş. Printre dotările standard se numără patru airbag-uri, sistemul electronic de control al stabilității (ESC), un sistem de control al tracţiunii, diferenţialul blocabil electronic (EDL), direcţia servo-asistată electromecanic, centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte pentru toate cele patru locuri, sisteme de tensionare a centurilor din faţă, puncte de ancorare Isofix pe scaunele din spate, activarea automată a luminilor de avarie în cazul frânării de urgență, funcţia de asistenţă la demararea din rampă Hill Hold Control şi sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri.
› ‘SIMPLY CLEVER’: Printre aceste dotări inteligente se numără umbrela de sub scaunul pasagerului din faţă, numeroase compartimente de depozitare în interiorul maşinii, suporturi şi sisteme de fixare.
› EDIŢIA SPECIALĂ ŠKODA CITIGO MONTE CARLO: ŠKODA CITIGO MONTE CARLO, cu design de maşină de raliu. Dintre cele mai marcante dotări amintim şasiul sport – coborât cu 15 mm – spoilerul din faţă şi eleronul, precum şi detalii sport de design. Rama grilei radiatorului şi carcasele oglinzilor exterioare sunt negre, iar luneta şi geamurile laterale din spate sunt fumurii. La interior, ŠKODA CITIGO MONTE CARLO oferă un volan multifuncțional îmbrăcat în piele şi tapiţerie Monte Carlo Red.
› MODELUL SPECIAL ŠKODA CITIGO FUN (dotări standard): ŠKODA CITIGO FUN oferă blocuri optice spate cu ramă închisă la culoare, detalii colorate la interior, bordul cu finisaj Piano White pe întreaga sa lăţime, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele, jantele din aliaj uşor, sistemul de infotainment Swing cu display-ul color, şase difuzoare, dispozitivul hands-free cu Bluetooth pentru telefonie, un slot pentru carduri SD şi intrare AUX-IN.

Versiunea succintă

ŠKODA CITIGO: mică, agilă şi şarmantă, cu o secţiune frontală nouă şi cu blocuri optice spate cu ramă închisă la culoare

› Partea din faţă cu design nou, capota motorului, grila radiatorului, bara de protecţie şi proiectoarele de ceaţă fiind modificate
› Lumini de zi cu LED şi blocuri optice spate cu ramă închisă la culoare (dotare standard pentru linia de echipare Ambition, opţională pentru Active)
› Proiectoare de ceaţă cu funcţie Cornering (dotare opţională pentru Active)
› Funcţie City Safe Drive cu senzori de ploaie şi lumină, precum şi sistemul Light Assist cu funcţie Coming Home (dotare opţională pentru Active)
› Jante din aliaj uşor cu design tip turbină

ŠKODA îşi actualizează cel mai mic membru al gamei sale de modele. ŠKODA CITIGO este lansată cu trei sau cu cinci uşi şi cu numeroase elemente noi tehnice, de design şi de dotare. Automobilul acesta de oraş se evidenţiază în trafic. Partea din faţă, cea din spate şi profilul au forme clare, muchii bine definite şi suprafețe curate. Maşina se identifică imediat ca fiind o maşină atractivă, modernă şi practică, perfectă pentru a te strecura prin oraş. ŠKODA CITIGO oferă tehnologie modernă şi caracteristici optime pentru mobilitatea urbană modernă.

Designul: compact şi totuşi spaţios.

Cu o lungime de 3.597 mm, lăţimea de 1.645 mm şi înălţimea de 1.478 mm (modelul cu 5 uşi), ŠKODA CITIGO este unul dintre cele mai compacte şi totuşi spaţioase modele din segment. În ceea ce priveşte dotarea, sunt oferite patru liniile de echipare: Easy, Active, Ambition şi Style. ŠKODA CITIGO este, de asemenea, oferită ca ediţie specială Monte Carlo şi ca model special FUN. ŠKODA CITIGO este un aşa-numit all-rounder pentru oraş, fiind pe cât de agilă, pe atât de rafinată.

Secţiunea frontală complet revizuită include capota motorului nouă, bara de protecţie modificată, proiectoare de ceaţă noi şi grila radiatorului cu design nou, specific mărcii ŠKODA. Farurile dispun de lumini de zi cu LED (dotare standard pentru versiunile Ambition, Style şi Monte Carlo, opţională pentru Active). Proiectoarele de ceață sunt acum disponibile şi cu funcţie Cornering (dotare opţională pentru linia de echipare Active). Funcţie City Safe Drive cu senzor de ploaie şi lumină, precum şi sistemul Light Assist cu funcţie Coming Home oferă un plus de confort (dotare opţională pentru Active).

Partea din spate cu design nou se caracterizează prin blocurile optice cu ramă închisă la culoare (începând cu linia de echipare Ambition). La versiunile de dotare Style şi Ambition, plafonul şi oglinzile exterioare sunt disponibile cu finisaj alb sau negru şi ca dotare opţională (nu sunt disponibile pentru culorile exterioare Galben Sunflower şi Albastru Dark Sapphire).

Sunt oferite jante din aliaj uşor de 14, 15 şi 16 inchi. Noile jante Conan din aliaj uşor de 15 inchi (dotare opţională pentru linia de echipare Style) sunt disponibile cu finisaj argintiu sau antracit. Forma celor opt spițe amintește de o turbină. Jantele Scorpius, de asemenea noi, de 16 inchi, din aliaj ușor au finisaj negru gloss şi sunt oferite ca dotare opţională pentru liniile de echipare Active, Ambition şi Style. În privinţa culorilor caroseriei, culoarea uni Verde Kiwi înlocuieşte culoarea metalizată Verde Spring.

La interior, maşina de oraş are dimensiuni mari, specifice tuturor modelelor ŠKODA. ŠKODA CITIGO oferă o capacitate a portbagajului de 251 l şi 1.369 mm de spaţiu la nivelul coatelor (versiunea cu 5 uşi). Cu scaunele din spate rabatate, în portbagaj încap 951 l în versiunea cu 3 uşi şi 959 l în versiunea cu 5 uşi. Ampatamentul mare, de 2.420 mm, permite spaţiul generos de pe locurile din spate. Astfel, 4 persoane pot să se bucure de călătorii confortabile. Funcţia Easy Entry pentru versiunea cu 3 uşi (dotare standard pentru liniile de echipare Ambition şi Style, dotare opţională pentru Active) le permite pasagerilor să intre mai uşor pe locurile din spate.

Spaţiul la nivelul capului pe locurile din spate este generos, de 947 mm (993 mm în faţă). De asemenea mare este şi spaţiul la nivelul coatelor în spate (1.389 mm cu 3 uşi şi 1.388 mm cu 5 uşi).

Volan multifuncțional îmbrăcat în piele şi Climatronic

Bordul modelului ŠKODA CITIGO are un design stilat şi clar structurat. Planşa de instrumente cu indicator de viteză, turometru şi indicator pentru nivelul carburantului are un design nou şi este disponibil în două versiuni. Volanul cu trei spiţe oferit ca dotare standard poartă emblema ŠKODA şi este acum disponibil şi ca volan multifuncțional îmbrăcat în piele (dotare standard pentru ediţia specială ŠKODA CITIGO MONTE CARLO şi modelul special ŠKODA CITIGO FUN, dotare opțională pentru liniile de echipare Ambition şi Style). Butoanele de pe acest tip de volan permit utilizarea sistemului radio şi a telefonului conectat la maşină, fără ca şoferul să fie nevoit să-şi ia mâinile de pe volan. Sistemul Climatronic (dotare opţională începând cu linia de echipare Ambition) asigură în permanenţă temperaturi plăcute.

Sistemul de infotainment Swing şi aplicaţia Move&Fun permit integrarea smartphone-urilor

Noua generaţie de sisteme radio şi de infotainment oferă numeroase opţiuni pentru conectivitate, de la intrarea AUX-IN, la slot-ul pentru card-uri SD şi o intrare USB. Versiunea Swing dispune adiţional de un display color, de șase difuzoare, precum şi de o conexiune Bluetooth, care permite interconectarea sistemului de infotainment cu smartphone-urile. Aplicaţia Move&Fun, compatibilă cu sistemele de operare iOS şi Android, oferă funcţii de navigaţie, de afişare a datelor privind călătoriile, apeluri hands-free şi recomandări pentru condusul eficient, precum şi redarea de muzică şi a posturilor radio. Display-ul Maxi DOT este oferit ca dotare opţională (dotare standard cu motorul CNG, opţională pentru Ambition şi Style).

Sisteme de asistenţă a şoferului şi numeroase dotări pentru siguranţă

Sistemul pentru frânarea de urgenţă ajută la prevenirea coliziunilor cu autovehiculele care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens, în traficul urban. Acest sistem de asistenţă se activează automat la viteze cuprinse între 5 și 30 km/h. Un senzor laser, integrat în suportul oglinzii retrovizoare scanează zona din faţa maşinii pe o rază de 10 m. În cazul unei coliziuni iminente, – dacă şoferul nu reacţionează: în primă fază, sistemul de frânare este pregătit şi funcţia hidraulică de asistare la frânare devine mai sensibilă. Dacă este necesar, sistemul iniţiază acţionarea la maximum a frânelor, pentru a opri maşina. Sau, dacă şoferul nu frânează cu putere suficient de mare, sistemul crește automat forţa de frânare.

Printre dotările standard se numără patru airbag-uri, sistemul electronic de control al stabilității (ESC), un sistem de control al tracţiunii, diferenţialul blocabil electronic (EDL), direcţia servo-asistată electromecanic, centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte pentru toate cele patru locuri, sisteme de tensionare a centurilor din faţă, puncte de ancorare Isofix pe scaunele din spate (inclusiv prinderi Top Tether), activarea automată a luminilor de avarie în cazul frânării de urgență, funcţia de asistenţă la demararea din rampă Hill Hold Control şi sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri.

Gama de motorizări cuprinde trei motoare cu trei cilindri

ŠKODA CITIGO oferă motoare moderne, cu trei cilindri. Motoarele instalate transversal în faţă generează 44 kW (60 CP), 50 kW (68 CP, versiunea CNG) sau 55 kW (75 CP) şi antrenează roţile din faţă.

Capacitatea cilindrică este de 1,0 l (999 cc) pentru toate motoarele. În ciuda cilindreei mici, toate versiunile de putere ale propulsorului de 1,0 l sunt caracterizate prin cuplul ridicat, cu niveluri reduse de zgomot şi eficienţă foarte ridicată. Toate motoarele îndeplinesc cerinţele stricte ale normei de poluare Euro 6. De asemenea, în toate versiunile de echipare, cu excepţia variantei Easy, automobilele pot fi echipate opţional cu tehnologie Green tec, care optimizează şi mai mult consumul de combustibil.

Motorul de intrare în gamă este cel de 1,0 cu 44 kW (60 CP). Cuplul maxim este de 95 Nm, atins la 3.000 rpm. ŠKODA CITIGO accelerează de la 0 la 100 km/h în 14,4 secunde. Viteza sa maximă este de 162 km/h. În combinaţie cu transmisia manuală cu 6 trepte, modelul are un consum mixt de 4,4 l la 100 km şi emite 101 g de CO2 per km. În variante deosebit de eficientă, Green tec, aceste valori sunt de 4,1 l per 100 km şi respectiv 96 g CO2/km.

La aceeaşi capacitate cilindrică, de 999 cc, versiunea mai puternică a motorului generează 55 kW (75 CP). Cuplul maxim este de 95 Nm, atins la 3.000 rpm. Viteza maximă este de 173 km/h (cu transmisie manuală), iar accelerarea de la 0 la 100 km/h are loc în 13,5 secunde. Consumul mixt de combustibil cu transmisie manuală este de 4,4 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 101 g/km. În varianta Green tec, motorul consumă 4,1 l la 100 km, emisiile de CO₂ fiind de 96 g/km.

Green tec consumă deosebit de puţin combustibil

Soluţiile inovatoare de reducere a consumului şi a emisiilor, precum sistemul Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare, sunt tehnologiile principale utilizate pentru motoarele de 1,0 l Green tec folosite pentru ŠKODA CITIGO.

Sistemul de propulsie CNG: G-TEC este o alternativă eficientă şi ecologică

La fel ca versiunile Green tec, şi ŠKODA CITIGO 1,0 G-TEC pe gaz natural dispune de sistemul Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. Motorul deosebit de ecologic pe CNG (gaz natural comprimat) poate fi comandat pentru liniile de echipare Active, Ambition şi Style (nu este disponibil pentru versiunea Easy), precum şi pentru ediţia specială Monte Carlo şi modelul special FUN.

Versiunea pe gaz natural are la bază motorul cunoscut de 1,0 l cu 3 cilindri, care a fost special optimizat pentru utilizarea cu CNG. Puterea acestui model este de 50 kW (68 CP). Combinaţia dintre motorul CNG şi tehnologia Green tec face ca cel mai mic model al mărcii ŠKODA să fie deosebit de eficient şi ecologic.

ŠKODA CITIGO G-TEC are nevoie de numai 4,5 kg de gaz natural la 100 km. Totodată, emite doar 82 g de CO₂ per km şi impresionează cu clasa A de eficienţa energetică.

Transmisia, direcţia şi construcţia uşoară

Conceptul compact de ansamblu al modelului ŠKODA CITIGO, cu console scurte, în faţă şi în spate, cu ampatamentul lung şi structura rigidă, formează baza pentru şasiul reglat cu precizie şi pentru caracteristicile dinamice bune. Construcţia uşoară, din oţeluri de înaltă rezistenţă reduce greutatea şi sporeşte nivelul de siguranţă. Greutatea redusă, de asemenea, pentru transmisia manuală şi cea automatizată, precum şi modul inteligent de funcţionare al direcţiei, reduc şi mai mult greutatea maşinii.

Pentru toate liniile de echipare este utilizată o direcţie electromecanică cu actuator pe coloana de direcţie. Asistarea intervine doar când este necesară. ŠKODA CITIGO poate fi echipată fie cu o direcţie manuală cu 5 trepte, sau cu una automatizată.

Inginerii s-au concentrat asupra designului compact, cu masă foarte redusă. Transmisia manuală cântăreşte doar 27 kg. Cu o greutate de sub 30 kg, transmisia automatizată, având denumirea ASG, este, de asemenea, una dintre cele mai uşoare cutii de viteze construite vreodată. Această transmisie reduce consumul cu până la 0,1 l de benzină per 100 km în comparaţie cu versiunea manuală.

Designul caroseriei modelului ŠKODA CITIGO redefineşte standardele, inclusiv în privinţa siguranţei. Cu rigiditatea sa deosebită, îndeplineşte cele mai ridicate cerinţe în ceea ce priveşte confortul, datorită acusticii şi a vibraţiilor reduse.

Numeroase dotări şi funcţii Simply Clever

Numărul mare de dotări şi funcţii variate şi inteligente, disponibile pentru toate modelele produse de fabricantul auto ceh de tradiţie, au devenit un real motto pentru întreaga gamă de produse: ‘SIMPLY CLEVER’. Chiar şi cel mai mic model dispune din abundenţă de aceste dotări, datorită cărora toate călătoriile devin mai simple. Enumerăm aici doar o parte dintre aceste dotări: umbrela sub scaunul pasagerului din faţă, suportul pentru vesta reflectorizantă de sub scaunul şoferului, cârligul pliabil pe mânerul torpedoului, buzunarele din plasă de pe laturile interioare ale spătarelor din faţă (dotare standard pentru Ambition), suportul multimedia din consola centrală, suportul pentru bilete de pe parbriz şi parasolar, suportul pentru pahare între scaunele faţă, suportul pentru o sticlă de 1,5 litri în compartimentele de depozitare din portierele faţă, podeaua falsă şi ajustabilă a portbagajului, plase şi cârlige în portbagaj pentru fixarea bagajelor, spătarul rabatabil al scaunului pasagerului din față (versiunea cu cinci uşi), compartimente de depozitare lângă locurile din spate (versiunea cu trei uşi), recipientul detaşabil pentru resturi. În total, versiunile cu trei şi cu cinci uşi oferă fiecare câte 16 dotări Simply Clever.

Ediţia specială Monte Carlo şi modelul special FUN

ŠKODA CITIGO MONTE CARLO are un design de maşină de raliu şi include mai multe detalii dinamice în dotarea standard. Dintre cele mai marcante dotări amintim şasiul sport – care a fost coborât cu 15 mm – spoilerul din faţă şi eleronul, precum şi detalii de design inspirate din motorsport. Spoilerul frontal modificat atrage imediat privirea. Rama grilei radiatorului şi carcasele oglinzilor exterioare au finisaj spor negru. Luneta şi geamurile laterale din spate au tentă închisă (SunSet). Interiorul este, de asemenea, atractiv, cu tapiţeria scaunelor Monte Carlo Red, special concepută pentru această linie de echipare. Specificaţiile versiunii ŠKODA CITIGO MONTE CARLO, disponibilă cu trei sau cu cinci uşi, are la bază dotările liniei de echipare Ambition. Jantele din aliaj ușor, de 15 inchi se numesc Crux şi au finisaj negru şi anvelope de 185/55.

ŠKODA mai oferă încă un model special cu trei sau cinci uşi: CITIGO FUN.

Acesta include în dotarea standard jante din aliaj uşor şi sistemul de infotainment Swing cu display color, precum şi șase difuzoare. Modelul mai oferă dispozitivul hands-free Bluetooth pentru telefon, precum şi un slot pentru card-uri SD. Când aşezaţi smartphone-ul în dispozitivul special Move&Fun (cu suport pe bord; dotare opţională pentru Ambition şi Style), puteţi controla cu ajutorul său sistemul radio şi pe cel de redare a muzicii. Detaliile colorate de la interior diferenţiază, de asemenea, în mod evident modelul special ŠKODA CITIGO FUN. Bordul are finisaj Piano White pe întreaga sa lăţime, iar uşile au finisaj negru pe interior.

Versiunea integrală

Designul exterior

ŠKODA CITIGO: mică, agilă şi şarmantă, cu o secţiune frontală nouă şi cu blocuri optice spate cu ramă închisă la culoare

› Partea din faţă are un design nou, capota motorului, grila radiatorului, bara de protecţie şi proiectoarele de ceaţă fiind modificate
› Lumini de zi cu LED şi blocuri optice spate cu ramă închisă la culoare (dotare standard pentru linia de echipare Ambition)
› Proiectoare de ceaţă cu funcţie Cornering (dotare opţională pentru Active)
› Funcţia City Safe Drive cu senzor de ploaie şi lumină, precum şi sistemul Light Assist cu funcţie Coming Home (dotare opţională pentru Active)
› Jante din aliaj uşor cu design tip turbină

ŠKODA CITIGO este maşina perfectă pentru a vă strecura prin oraş, detaşându-se totuşi pozitiv de marea masă a maşinilor. Partea din faţă, cea din spate şi profilul au forme clare, muchii bine definite şi suprafețe curate. Este o adevărată ŠKODA: se identifică imediat ca fiind o maşină atractivă, modernă şi practică pentru mediul urban. Modelul se evidenţiază prin tehnologia de ultimă oră, precum şi datorită caracteristicilor sale specifice mobilităţii urbane: o maşină compactă şi totuşi spaţioasă.

Secţiunea frontală este nouă şi are o personalitate puternică

Inovatoare şi proaspătă: “faţa” maşinii de oraş arată imediat că acest automobil face parte din familia ŠKODA. Designul reflectă limbajul actual de design al mărcii ŠKODA. Lungimea modelului actualizat ŠKODA CITIGO a crescut cu 34 mm, la 3.597 mm. Lăţimea sa (1.645 mm – versiunea cu 5 uşi) şi înălţimea (1.478 mm) rămân nemodificate. Ampatamentul lung, de 2.420 mm, permite dimensiuni interioare confortabile. Secţiunea frontală revizuită include o capotă a motorului remodelată, o bară de protecţie modificată, proiectoare de ceaţă noi şi grila radiatorului cu design nou, specific mărcii ŠKODA. Emblema ŠKODA este aşezată în loc proeminent, pe muchia frontală clar conturată a capotei motorului, deasupra grilei radiatorului. Grila are 17 lamele încadrate de o ramă cromată fină şi este flancată de farurile expresive. Toate aceste elemente desenează “faţa” inconfundabilă şi proaspătă a modelului ŠKODA CITIGO. Bara din faţă are un design curat. Priza de aer cu lamele verticale şi bandoul vertical, care se continuă până sub proiectoarele de ceaţă, completează aspectul marcant al celei mai mici ŠKODA.

Farurile conferă modelului ŠKODA CITIGO o alură plăcută şi dispun acum de lumini de zi cu LED (dotare standard pentru versiunile Ambition, Style şi Monte Carlo, opţională pentru Active). Astfel iluminează acum pe o distanţă mult mai mare şi sunt şi mai puternice, datorită celor două reflectoare cu becuri separate, care acoperă acum şoseaua mai bine şi mai uniform. Proiectoarele de ceață sunt echipate cu funcţia Cornering (opţional începând cu linia de echipare Active) şi iluminează zonele întunecate de pe carosabil, în intersecţii. Până la o viteză de 40 km/h, lumina de ceaţă din dreapta, respectiv cea din stânga este astfel aprinsă automat la virare. Funcţie City Safe Drive cu senzor de ploaie şi lumină, precum şi sistemul Light Assist cu funcţie Coming Home asigură, de asemenea, un nivel mai ridicat de confort. Funcţia Coming Home ajută ocupanţii automobilului la urcarea în maşină sau la părăsirea maşinii, aprinzând luminile maşinii pe o anumită durată, chiar şi după ce motorul a fost oprit.

Faţetele carcaselor şi muchiile precise generează un design aparte, vibrant. Reflectoarele farurilor principale, luminile de semnalizare şi cele de zi contrastează cu măştile negru gloss, creând astfel un aspect tridimensional şi o anumită adâncime vizuală.

ŠKODA CITIGO impresionează cu suprafeţele sculpturale clare, liniile precise, contururile curate şi geamurile laterale mari. Linia de pe centrul profilului, cu panta sa uşoară, emană dinamism, fără a îngrădi vizibilitatea pasagerilor din spate. Liniile marcante ale pasajelor roţilor le conferă jantelor un aspect şi mai impunător şi subliniază aspectul solid al automobilului.

Ampatamentul lung şi consolele scurte din faţă şi din spate asigură proporţii atractive şi sunt ideale pentru o manevrabilitate optimă în oraş. ŠKODA CITIGO este disponibil ca variantă cu trei uşi sau cu cinci uşi.

Partea din spate a modelului ŠKODA CITIGO este de asemenea marcată de designul clar şi marcant. Noua emblemă a mărcii este poziţionată central pe suprafața evidenţiată de pe hayon, iar liniile sale de contur se continuă până în blocurile optice. În stilul caracteristic tuturor modelelor ŠKODA, blocurile optice din spate au un aspect tridimensional şi includ forma literei C, desenată de o linie reflectorizantă subţire. Astfel se asigură caracterul inconfundabil, atât în timpul zilei, cât şi noaptea. Cu forma lor suplă, verticală, blocurile optice creează spaţiu pentru hayonul larg, care este mărginit de pilonii secţiunii laterale şi de bara de protecţie. Partea din spate redesenată este caracterizată de blocurile optice care au o ramă întunecată, începând cu linia de echipare Ambition. La versiunile de dotare Style şi Ambition, plafonul şi carcasele oglinzilor exterioare sunt disponibile opţional cu finisaj alb sau negru, ca dotare opţională (nu se aplică pentru culorile exterioare Galben Sunflower şi Albastru Dark Sapphire). Liniile orizontale ale barei de protecţie cu suport integrat pentru plăcuţa cu numărul de înmatriculare lăţesc vizual partea din spate a maşinii şi desăvârşesc aspectul solid, de calitate superioară al modelului ŠKODA CITIGO.

Sunt oferite jante din aliaj uşor de 14, 15 şi 16 inchi. Noile jante Conan din aliaj uşor de 15 inchi (dotare opţională pentru linia de echipare Style) sunt disponibile cu finisaj argintiu sau antracit, conferind un caracter şi mai individual exteriorului maşinii. Forma celor opt spițe amintește de o turbină. Jantele, de asemenea noi, Scorpius de 16 inchi din aliaj ușor au finisaj negru gloss şi sunt oferite ca dotare opţională pentru liniile de echipare Active, Ambition şi Style. În privinţa culorilor caroseriei, culoarea uni Verde Kiwi înlocuieşte culoarea metalizată Verde Spring.

Designul interior

Interior actualizat, cu Climatronic şi volan multifuncțional îmbrăcat în piele

› Sistemul Climatronic ajustează automat toate setările necesare pentru a crea o ambianţă plăcută la interior
› Volan multifuncțional îmbrăcat în piele pentru utilizarea sistemului radio şi a telefonului
› Planşa de instrumente are un design nou
› Sistemele radio Blues şi Swing şi sistemele de infotainment oferă numeroase opţiuni pentru conectivitate

Modelul actualizat ŠKODA CITIGO îşi păstrează interiorul generos, oferind totodată numeroase noi dotări şi funcţii. Printre acestea se numără sistemul automat de climatizare Climatronic, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele, cele două variante cu design nou ale panoului de infotainment şi sistemele radio moderne Blues şi Swing, precum şi sistemele de infotainment de ultimă generaţie. Versiunea Swing dispune de un display color, de șase difuzoare şi de o conexiune Bluetooth.

Interiorul generos pentru acest segment auto, oferind o atmosferă luminoasă şi aerisită, vă va impresiona imediat ce veţi urca la bord. În mod deosebit, pasagerii din spate vor profita de ampatamentul lung (2.420 mm) şi de maniera excelentă în care a fost utilizat spaţiul disponibil. Funcţia Easy Entry pentru versiunea cu 3 uşi (dotare standard pentru liniile de echipare Ambition şi Style, dotare opţională pentru Active) le permite pasagerilor să intre mai uşor pe locurile din spate. Spaţiul la nivelul capului pe locurile din spate este generos, de 947 mm (993 mm în faţă). La confortul ridicat mai contribuie şi spaţiul mare de la nivelul coatelor în spate (1.389 mm cu 3 uşi şi 1.388 mm cu 5 uşi).

Portbagajul are capacitatea de 251 l. Cu scaunele din spate rabatate, în portbagaj încap 951 l în versiunea cu 3 uşi şi 959 l în versiunea cu 5 uşi.

Volan multifuncțional îmbrăcat în piele pentru utilizarea sistemului radio şi a telefonului conectat

Interiorul prezintă o orientare pe orizontală, ceea ce conferă impresia de lăţime mai mare. În funcţie de dotările cu care este echipată maşina (Active, Ambition, Style sau Monte Carlo), sunt disponibile diferite combinaţii moderne de culori. Bordul modelului are un design stilat şi clar structurat. Planşa de instrumente cu indicatorul de viteză, turometru şi indicatorul pentru nivelul carburantului are un design nou şi este disponibil în două versiuni. Display-ul digital este poziţionat în partea inferioară a vitezometrului (indicând ora, kilometri parcurşi etc.) şi poate fi citit acum cu şi mai mare uşurinţă, cifrele fiind albe, pe fundal negru.

Un element central pentru şofer este volanul standard cu trei spiţe. Suprafaţa acestuia îi permite o poziţie stabilă a mânii pe suprafaţa sa şi poartă emblema ŠKODA. Acum este disponibil şi volanul multifuncțional îmbrăcat în piele (dotare standard pentru ediţia specială ŠKODA CITIGO MONTE CARLO şi modelul special ŠKODA CITIGO FUN, dotare opțională pentru liniile de echipare Ambition şi Style). Butoanele de pe acest tip de volan permit utilizarea sistemului radio şi a telefonului conectat la maşină, fără ca şoferul să fie nevoit să-şi ia mâinile de pe volan. În combinaţie cu sistemul radio Blues, opţiunile de operare sunt limitate la controlarea sistemului audio.

Sistemul Climatronic (dotare opţională începând cu linia de echipare Ambition) asigură în permanenţă temperaturi plăcute. Unitatea de control a sistemului de aer condiţionat, a radioului şi a altor funcţii este poziţionată ergonomic, în centru. Deasupra se află o gură mare de ventilaţie, care garantează pătrunderea aerului la interior, fără a crea practic curenţi neplăcuţi de aer. Gurile rotunde de ventilaţie, care pot fi închise complet, sunt montate înspre montanţii maşinii.

Sistemul de infotainment Swing şi aplicaţia Move&Fun permit integrarea smartphone-urilor. Noua generaţie de sisteme radio Blues şi Swing oferă numeroase opţiuni pentru conectivitate, de la intrarea AUX-IN, la slot-ul pentru card-uri SD şi o intrare USB. Versiunea Swing dispune şi de un display color, de șase difuzoare şi de o conexiune Bluetooth. Aceasta înseamnă că sistemul de infotainment Swing poate fi interconectat cu un smartphone, aşezat în suportul pentru telefoane mobile de pe bord. Aplicaţia Move&Fun este compatibilă cu sistemele de operare iOS şi Android, oferind navigaţie, afişarea datelor cu privire la călătorii, apeluri telefonice hands-free şi recomandări pentru condusul eficient, precum şi redarea de muzică şi ascultarea posturilor radio.

Display-ul Maxi DOT este oferit ca dotare opţională (dotare standard cu motorul CNG, opţională pentru Ambition şi Style). Numeroase combinaţii de culori şi materiale dau imediat senzaţia de calitate superioară şi generează o atmosferă plăcută. Suplimentar faţă de torpedou, compartimentele de depozitare din consola centrală şi portiere oferă mult spaţiu pentru variate obiecte şi susţin pretenţia modelului ŠKODA CITIGO de a fi un automobil extrem de practic.

Sisteme de asistenţă

Siguranţă: funcţia City Safe Drive frânează automat în cazuri de urgenţă

ŠKODA CITIGO dispune de o gamă largă de sisteme de siguranţă. Sistemele de siguranţă pasivă protejează ocupanţii în cazul unei coliziuni. Acestea includ, ca dotare standard, 4 airbag-uri, precum şi centuri de siguranţă ajustabile pe înălţime, cu prindere în trei puncte şi cu sistem de tensionare în faţă. Printre dotările standard se mai numără şi punctele de ancorare Isofix pe scaunele din spate, funcţia de asistenţă la demararea din rampă Hill Hold Control şi sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri. Mai ales funcţia City Safe Drive oferită de ŠKODA diferenţiază maşina de concurenţi.

Funcţia opţională City Safe Drive de frânare automată sporeşte şi mai mult nivelul de siguranţă (începând cu linia de echipare Active). Sistemul pentru frânarea de urgenţă ajută la prevenirea coliziunilor cu autovehiculele care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens, în traficul urban. Acest sistem de asistenţă se activează automat la viteze cuprinse între 5 și 30 km/h. Un senzor laser, integrat în suportul oglinzii retrovizoare scanează zona din faţa maşinii pe o rază de 10 m. În cazul unei coliziuni iminente, dacă şoferul nu reacţionează: în primă fază, sistemul de frânare este pregătit şi funcţia hidraulică de asistare la frânare devine mai sensibilă. Dacă este necesar, sistemul iniţiază acţionarea la maximum a frânelor pentru a opri maşina. Sau, dacă şoferul nu frânează cu putere suficient de mare, sistemul crește automat forţa de frânare. Când riscul de coliziune atinge nivelul maxim, decelerarea este de 10 m/s2. În funcţie de viteză şi de fiecare situaţie în parte, City Safe Drive poate astfel preveni astfel o coliziune cu autovehiculele care se deplasează în faţă sau, cel puţin, poate reduce gravitatea unui eventual accident.

În tot acest timp, şoferul păstrează în orice moment controlul deplin asupra automobilului. El poate dezactiva funcţia în orice moment, accelerând, rotind volanul sau apăsând ambreiajul. El poate, de asemenea, dezactiva complet sistemul, acţionând un buton. În acest caz, apare un simbol care îi indică faptul că sistemul este dezactivat. Aceste se afişează timp de 5 secunde şi apoi reapare când viteza de deplasare se încadrează între 5 şi 30 km/h.

Fiind o funcţie cu rol de simplificare a controlului farurilor şi ştergătoarelor de parbriz, Asistentul pentru ploaie şi lumini este disponibil ca dotare opţională începând cu linia de dotare Active. Light Assist are integrată funcţia Coming Home.

Printre dotările standard se numără patru airbag-uri, sistemul electronic de control al stabilității (ESC), un sistem de control al tracţiunii, diferenţialul blocabil electronic (EDL), direcţia servo-asistată electromecanic, centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte pentru toate cele patru locuri, sisteme de tensionare a centurilor din faţă, puncte de ancorare Isofix pe scaunele din spate, (inclusiv prinderi Top Tether), activarea automată a luminilor de avarie în cazul frânării de urgență, funcţia de asistenţă la demararea din rampă Hill Hold Control şi sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri.

Senzorii de parcare pentru monitorizarea zonei din spatele automobilului la manevrarea acestuia sunt oferiţi ca dotare opţională pentru liniile de echipare Active, Ambition şi Style.

Motoarele

Începând cu 44 kW (60 CP) şi până la 55 kW (75 CP): motoare puternice și eficiente cu trei cilindri

› Opțiune de trei motoare cu capacitate de 1,0 l, de la 44 kW (60 CP) şi până la 55 kW (75 CP)
› Tehnologia Green tec reduce consumul de combustibil
› Variantă pe gaz natural cu 50 kW (68 CP) și emisii scăzute
› Motoare și transmisii ușoare, cu frecare redusă
› Nivel de zgomot scăzut datorită izolării și amortizării fonice

ŠKODA CITIGO folosește motoare moderne cu trei cilindri. Motoarele cu tracțiune faţă sunt instalate transversal și generează 44 kW (60 CP), 50 kW (68 CP, CNG) și 55 kW (75 CP). Capacitatea cilindrică este de 1,0 l (999 cc) pentru toate variantele. Deși au o capacitate cilindrică mică, toate variantele de motorizare de 1,0 l au cuplul ridicat, cu nivel fonic redus și eficiență mare. Toate motoarele satisfac standardele stricte EU6 pentru emisii. În plus, modelele începând cu versiunea Active pot fi echipate opțional cu tehnologia Green tec pentru optimizarea consumului de combustibil.

Motorul de bază are 1,0 l cu putere de 44 kW (60 CP). Cuplul maxim de 95 Nm este atins la 3.000 rpm. Mașina de oraș accelerează de la 0 la 100 km/h în 14,4 secunde și viteza maximă este de 162 km/h. În combinație cu transmisia manuală cu cinci trepte, are un consum mediu de 4,4 l la 100 km și emite 101 g de CO2 pe km. În cazul particular al versiunii eficiente Green tec (cu funcție Start-Stop și recuperare de energie la frânare), aceste valori sunt de 4,1 l la 100 km și 96 g de CO2 pe km respectiv.

Cu aceeași capacitate cilindrică (999 cc), varianta mai puternică pentru ŠKODA CITIGO oferă 55 kW (75 CP). Cuplul maxim de 95 Nm este atins la 3000 rpm. Performanța mărita se datorează unui sistem modificat de control al motorului. Performanța maximă este atinsă la 6200 rpm. Mașina atinge viteza maximă de 173 km/h (cu o cutie de viteze manuală) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,5 secunde. Consumul mediu cu o cutie de viteze manuală este 4,4 l la 100 km și emisii de 101 g/km de CO2. În varianta Green tec motorul consumă 4,1 l la 100 km și emisii de 96 g/km de CO2.

Green tec: economie deosebită la consum

Un sistem Start-Stop și recuperare de energie la frânare – soluții inovatoare care asigură consum și emisii reduse – sunt puncte cheie ale motorului de 1,0 l cu tehnologie Green tec folosit la ŠKODA CITIGO.

Cel mai important element al tehnologiei Green tec pentru reducerea signifiantă a consumului este sistemul Start-Stop. Acest sistem reduce consumul mediu pentru ŠKODA CITIGO cu aproape 11%. În traficul de oraș, reducerea poate fi chiar mai mare. Așteptând în trafic (de exemplu la culoarea roșie a semaforului), motorul se oprește automat și nu consumă combustibil în această perioadă. Șoferul aplică frâna până când mașina se oprește, pune schimbătorul de viteze în poziția neutră și ia piciorul de pe pedala de ambreiaj (sau apasă pedala de frână la cutia de viteze automatizată). Motorul se oprește automat. Imediate ce șoferul apasă pedala de ambreiaj (sau ia piciorul de pe pedală de frână), motorul pornește automat.

Recuperarea de energie la frânare funcționează la fel de inteligent, prin cea mai bună utilizare a energiei în timpul călătoriei. De câte ori șoferul ia piciorul de pe accelerație sau apasă pedala de frână, voltajul alternatorului crește și încarcă bateria mașinii. În timpul accelerației sau călătorind la viteză constantă, voltajul alternatorului este redus din nou. Acest proces reduce solicitarea motorului și micșorează consumul. În plus, bateria este încărcata la nivelul optim și poate alimenta sistemul electric al mașinii atunci când motorul este oprit. Pentru recuperarea energiei de frânare este folosit un program special, iar la ECU (computerul motorului), softul este modificat.

Sistemul CNG: G-TEC ca alternativă eficientă și ecologica.

La fel ca în versiunile Green tec, mașinile ŠKODA CITIGO 1,0 G-TEC pe gaz natural au sistemul Start-Stop și recuperarea de energie la frânare instalate ca dotări standard. Sistemul deosebit de ecologic pe CNG (gaz natural comprimat) poate fi comandat pentru versiunile Active, Ambition și Style (nu este disponibil pentru versiunea Easy), ca și pentru ediția Monte Carlo și modelul special FUN.

Varianta pe gaz natural are un motor de 1,0 l, trei cilindri, motor care este în mod normal instalat pe ŠKODA CITIGO în varianta benzină și special optimizat în acest scop. Puterea motorului este de 50 kW (68 CP). Combinația între sistemul CNG și tehnologia Green tec face ca cel mai mic model ŠKODA să fie deosebit de eficient și ecologic. ŠKODA CITIGO G-TEC consumă numai 4,5 kg de gaz natural la 100 km. În același timp, are clasa de eficiență energetică A.

Eficiență înaltă: perfectă până la ultimul detaliu

O mulțime de parametri diferiți facilitează eficiența înaltă a motoarelor. Greutatea redusă și frecarea minimă sunt factori decisivi aici, și din acest motiv motoarele au fost proiectate sistematic pentru ca cei doi factori să atingă un nivel optim. Motoarele compacte sunt făcute din aluminiu. Blocul motor din aluminiu este turnat în matriță și este open-deck (cilindrii au suport în două poziții). Accesoriile sunt montate direct pe blocul motor și de aceea nu mai este nevoie de suportul unității auxiliare pentru distribuție. Aceste măsuri conduc la o reducere considerabile în greutate. O curea de distribuție acționează cele două axe cu came deasupra cilindrilor. Axul cu came pentru admisie este ajustabil și de aceea reduce si mai mult consumul și emisia și mărește performaţa motorului la turații joase. Supapele sunt acționate de tacheți cu rulmenți având foarte puțină frecare. Circuitul dublu de răcire și galeria de evacuare integrată oferă un timp redus de încălzire. Aceasta înseamnă că motorul atinge rapid temperatura nominală de funcționare. Fiecare cilindru are o bobină separată de aprindere.

Greutatea și frecarea reduse influențează de asemenea construcția interioară a motorului. Prin optimizarea greutății pistoanelor și bielelor nu mai este nevoie de arborii de echilibrare utilizați de obicei la motoarele cu 3 cilindri. Poziția optimă a cuzinetului mic principal și a cuzineților mari de la capete reduce greutatea motorului, frecarea și de aceea consumul. Șase contragreutăți de echilibrare reduc forțele interne, având ca rezultat mai puțin stres în cuzineții principali – un avantaj major pentru durabilitatea motorului.

Chiulasa cu patru supape pe cilindru folosită la motoarele oferite pentru ŠKODA CITIGO este fabricată din aliaj de aluminiu turnat. Galeria de evacuare este integrată în chiulasă. Scopul este de a atinge temperatura nominală în cel mai scurt timp. Galeriile de admisie sunt conectate în chiulasă într-o flanșă centrală. Ca rezultat, lichidul de răcire se încălzește mai repede când motorul este pornit la rece. În plus, în timpul operării normale a motorului, gazele de evacuare sunt răcite mai puternic și de aceea motorul este alimentat cu un raport optim de aer-combustibil. Acest proces reduce consumul și emisiile nocive ale gazelor. Amortizorul de torsiune al motorului aduce de asemenea un beneficiu avantajos. Motorul este instalat în caroseria mașinii prin intermediul unor suporți de metal și cauciuc. Este cea mai ușoară soluție printre competitorii acestei mașini. În plus, în compartimentul motorului sunt folosite soluții de optimizare a greutății izolației și amortizării fonice. Mașina a fost proiectată să asigure spațiu suficient în panoul dintre motor și cabină. Aceasta permite ca izolația panoului să fie fabricată având la bază această soluție ieftină și cel mai important, ca o piese ușoară, ştanțata. Caroseria este amortizată fonic și izolată în detaliu. Aceste măsuri și în general, soluțiile de izolație și amortizare fonica oferă pasagerilor din ŠKODA CITIGO un nivel mic de zgomot și o experiență plăcută.

Şasiu, transmisii, caroserie

Tehnologii inteligente de transmisie şi de direcţie şi construcţie uşoară

› Direcţia asistată electromecanic funcționează în funcţie de necesar
› Cutia de viteze manuală, dar şi cea automatizată sunt deosebit de uşoare
› Oţelurile de înaltă rezistenţă reduc masa automobilului
› Nivel excelent al caracteristicilor acustice şi al vibraţiilor

Conceptul compact de ansamblu al modelului ŠKODA CITIGO, cu console scurte, în faţă şi în spate, cu ampatamentul lung şi structura rigidă, formează baza pentru şasiul reglat cu precizie şi pentru caracteristicile dinamice bune. Construcţia uşoară, din oţeluri de înaltă rezistenţă reduce greutatea şi sporeşte nivelul de siguranţă. Greutatea redusă, de asemenea, pentru transmisia manuală şi cea automatizată, precum şi modul inteligent de funcţionare al direcţiei, reduc şi mai mult greutatea maşinii.

Puntea din faţă beneficiază de suspensie MacPherson cu braţe triunghiulare. Componenta cheie este cadrul inferior pe care sunt prinse braţele şi care include o bară stabilizatoare ataşată direct de braţe, de sistemul de direcţie şi suportul articulat pe care este montat motorul. Având o grosime de doar 1,88 mm, cadrul inferior fabricat din oțel de înaltă rezistenţă este foarte uşor şi totuşi foarte rigid. Şi puntea spate cu bară stabilizatoare este uşoară şi extrem de compactă. Bara stabilizatoare foarte rigidă, cu un coeficient de torsiune foarte ridicat a fost concepută special în acest sens. Pentru ŠKODA CITIGO începând cu linia de echipare Active este disponibil un Pachet pentru drumuri grele, care crește garda la sol cu 15 mm.

Sistemul de frânare de înaltă performanţă al modelului ŠKODA CITIGO garantează distanţe scurte de frânare şi un nivel ridicat de stabilitate. Discurile de frânare ventilate sunt utilizate pentru puntea faţă, economisind 1,5 kg la greutatea maşinii. Aceasta are efect pozitiv asupra confortului la condus. Pe puntea spate este instalată o frână cu tambur, utilizată, de asemenea, pentru frâna de mână mecanică. Automobilul mai dispune şi de un sistem de servofrână şi de un senzor integrat pentru luminile de frână. Performanţele de frânare sunt divizate pe două intervale. Pentru frânarea confortabilă, controlul este esenţial. Dacă este necesară frânarea puternică, este activat al doilea nivel pentru forţa de frânare. Astfel se reduce semnificativ forţa care trebuie aplicată cu piciorul, ceea ce sporeşte siguranţa.

Direcţia asistată electromecanic economiseşte combustibil

Pentru ŠKODA CITIGO este utilizată o direcţie electromecanică cu actuator pe coloana de direcţie, pentru toate liniile de echipare, inclusiv pentru ediţia specială Monte Carlo şi modelul special FUN. Asistarea intervine doar când este nevoie.

ŠKODA CITIGO mai dispune şi de o coloană de direcţie telescopică pentru siguranţă. Astfel, riscul de rănire în cazul unei coliziuni este redus, datorită elementelor speciale de deformare predefinită.

Cutii de viteză deosebit de uşoare

ŠKODA CITIGO poate fi echipată fie cu o direcţie manuală cu 5 trepte, sau cu una automatizată. Inginerii s-au concentrat asupra designului compact, cu greutate foarte redusă. De asemenea, ei au reușit să reducă greutatea optimizând toate componentele. Folosind şi diferite alte măsuri, a fost sporită eficienţa. Transmisia manuală cântăreşte doar 27 kg.

Cu o greutate de sub 30 kg, transmisia automatizată, având denumirea ASG, este, de asemenea, una dintre cele mai uşoare cutii de viteze construite vreodată. Șoferul trebuie doar să aleagă între treptele ‘D’, ‘N’ şi ‘R’. El poate, de asemenea, trece oricând şi în modul manual. În modul automat ‘D’, transmisia alege momentul de schimbare a treptei şi viteza în aşa fel încât să optimizeze consumul. Astfel, consumul este chiar mai mic decât la versiunea manuală. Punctul de schimbare a treptei este calculat în baza unor setări caracteristice predefinite, diferite în funcţie de profilul rutei şi de accelerarea automobilului.

Spre deosebire de versiunea obişnuită a unei cutii de viteze cu convertizor de cuplu, transmisia automatizată ASG de la ŠKODA CITIGO nu ar nevoie de poziția de parcare ‘P’. Pentru parcare, trebuie selectat modul ‘N’ (neutru). Această transmisie este disponibilă pentru ambele variante de motor, precum şi pentru cele trei linii de echipare (cu excepţia variantei Easy), pentru ediţia specială ŠKODA CITIGO MONTE CARLO şi modelul special ŠKODA CITIGO FUN. Datorită selectării momentului optim pentru schimbarea treptelor, cutia aceasta de viteze reduce consumul de combustibil cu până la 0,1 litri la 100 km în comparaţie cu transmisia manuală. Consumul mediu pentru motorul 1,0 litri 44 kW (fără Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare) este de doar 4,3 l la 100 km cu transmisia automatizată ASG şi de 4,4 l la 100 km cu transmisia manuală cu 5 trepte.

Structura caroseriei este rigidă, uşoară şi totuşi foarte sigură

Greutatea este redusă, consumul este mic şi, totuşi, nivelul de siguranţă este ridicat. Este posibil datorită tehnologiilor inovatoare de producţie. Structura caroseriei modelului ŠKODA CITIGO a fost adaptată în detaliu pentru a se obţine o greutate cât mai redusă, plus siguranţă şi confort. Încă din primele etape de proiectare, inginerii au acordate o foarte mare atenţie obţinerii unei caroserii extrem de rigide, cu o greutate redusă.

Componentele formate la cald reprezintă 8,1 % din caroseria modelului ŠKODA CITIGO. Acesta este un oţel care are proprietăţile ajustate în procesul de producţie, astfel încât materialul rezultat să fie mai dur. Componentele acestea sunt utilizate în zonele solicitate în cazul unei coliziuni, mai ale la uşile faţă şi montanţii B. Doar datorită acestor măsuri, masa caroseriei a putu fi redusă cu 13 kg.

De asemenea, profilele longitudinale, pragurile şi ramele laterale ale plafonului sunt realizate din oţeluri cu prelucrare în două faze. Alături de componentele formate la cald, aceste oţeluri de înaltă rezistenţă reprezintă baza siguranţei compartimentului pasagerilor. Ranforsări suplimentare, precum cadrul superior al uşilor, sporesc şi mai mult nivelul de siguranţă pasivă. Cel mai mic model al mărcii oferă cele mai bune valori din segmentul auto din care face parte – 17,2% din caroserie fiind realizată din oţeluri de înaltă rezistenţă, iar 39,3 % din oţeluri ultra-rezistente. Oţelurile tradiţionale, ambutisate, reprezintă doar sub un sfert (24,9 %) din greutatea caroseriei. Acestea sunt utilizate pentru componentele cu impact vizual ridicat, precum secţiunile laterale exterioare ale caroseriei sau pasajele roţilor din spate.

Designul caroseriei modelului ŠKODA CITIGO redefineşte standardele, inclusiv în privinţa siguranţei. Cu rigiditatea sa deosebită, îndeplineşte cele mai ridicate cerinţe în ceea ce priveşte confortul, datorită acusticii şi a vibraţiilor reduse.

‘Simply Clever’

De la umbrela de sub scaunul pasagerului din faţă, la podeaua falsă ajustabilă a portbagajului

› Dotările utile ‘Simply Clever’ fac viaţa la bord mai plăcută
› Spătarul scaunului pasagerului din față este rabatabil (versiunea cu cinci uşi)
› Compartimente de depozitare lângă locurile din spate (versiunea cu trei uşi)

Numărul mare de dotări şi funcţii Simply Clever, disponibile pentru toate modelele produse de fabricantul auto ceh de tradiţie, au devenit un real motto pentru întreaga gamă de produse: ‘SIMPLY CLEVER’. Chiar şi cel mai mic model dispune din abundenţă de aceste dotări, datorită cărora toate călătoriile devin mai simple. Este evident că proiectanţii s-au imaginat în locul pasagerilor, pentru a putea implementa cele mai inteligente idei. În continuare găsiţi o selecţie a dotărilor disponibile ca dotări standard sau opţionale pentru ŠKODA CITIGO.

› Umbrelă sub scaunul pasagerului din faţă
› Suport pentru vesta reflectorizantă sub scaunul şoferului
› Cârlig pliabil pe mânerul torpedoului
› Buzunare de depozitare din plasă pe laturile interioare ale spătarelor scaunelor din faţă
› Suport multimedia în consola centrală
› Suport pentru tichete pe parbriz
› Suport pentru pahare între scaunele faţă
› Suport pentru o sticlă de 1,5 litri în compartimentele de depozitare din portierele faţă
› Podea dublă ajustabilă în portbagaj
› Plase şi cârlige în portbagaj pentru fixarea bagajelor
› Spătarul este rabatabil la scaunul pasagerului din față (versiunea cu cinci uşi)
› Compartimente de depozitare lângă locurile din spate (versiunea cu trei uşi)
› Recipient detaşabil pentru resturi
› Cârlige pe montanţii B
› Suport pentru pahare în torpedou
› Suport pentru instrumente de scris în torpedou
› 1x port USB pe consola centrală

Ediţia specială ŠKODA CITIGO MONTE CARLO

ŠKODA CITIGO MONTE CARLO cu numeroase dotări speciale: un model distinctiv, dinamic, cu garda la sol coborâtă

› Versiune sport cu şasiu sport, cu garda la sol redusă cu 15 mm, difuzor spate şi eleron
› Detalii negre de design, jante cu design dinamic şi culori exterioare speciale
› Linie de echipare inspirată din succesul repurtat de ŠKODA în motorsport

ŠKODA CITIGO MONTE CARLO are un design de maşină de raliu şi include mai multe detalii dinamice în dotarea standard. Printre cele mai atractive dotări se numără şasiul sport cu garda la sol redusă, spoilerul din faţă şi eleronul în spate, precum şi detaliile de design negre, inspirate din motorsport. Interiorul este, de asemenea, atractiv, cu tapiţeria scaunelor Monte Carlo Red, special concepută pentru această linie de echipare.

ŠKODA CITIGO MONTE CARLO, disponibilă cu trei sau cu cinci uşi, are la bază dotările liniei de echipare Ambition. Designul său sport se observă de le prima privire, datorită centrului său de greutate coborât: şasiul sport coboară garda la sol a modelului cu 15 mm. Jantele din aliaj ușor, de 15 inchi se numesc Crux şi au finisaj negru şi anvelope de 185/55.

Spoilerul frontal modificat atrage imediat privirea. Rama grilei radiatorului şi carcasele oglinzilor exterioare au finisaj sportiv negru. Luneta şi geamurile laterale din spate au tentă închisă (SunSet). Partea din spate este caracterizată de elementele adiţionale care contribuie la valorile aerodinamice excelente: eleronul negru la nivelul plafonului şi masca din spate cu difuzor integrat. Blocuri optice spate cu ramă închisă la culoare (dotare standard începând cu linia de echipare Ambition), accentuează aspectul dinamic al modelului. În partea stângă a hayonului este aplicată denumirea mărcii ŠKODA, iar numele modelului, CITIGO, este înscris pe partea dreaptă, ambele fiind realizate din litere cromate. Emblema Monte Carlo este poziționată pe geamurile laterale din spate. Folia decorativă, care contrastează cu vopseaua maşinii şi este aplicată pe portiere şi în spatele modelului cu cinci uşi imită steagul de start de la raliu. Sunt disponibile următoarele culori exterioare: Alb Candy, Negru Deep pearleffect şi Roşu Tornado în ediţie specială.

Designul sport se continuă şi la interior

Interiorul este, de asemenea, marcat de culoarea de bază intercalată cu detalii marcante. De exemplu, tapiţeria roşie Monte Carlo Red are secţiunile centrale şi marginile scaunelor acoperite cu material contrastant, negru. Custurile roşii sunt prezente şi pe pielea care acoperă volanul sport multifuncțional cu trei spiţe, precum şi pe levierul frânei de mână şi nuca schimbătorului de viteze. Bordul negru cu planşa de instrumente cu ramă cromată, înscrisul Monte Carlo de pe pragurile portierelor şi covoraşele textile cu cusături roşii desăvârşesc designul în stil de raliu al modelului ŠKODA CITIGO MONTE CARLO. Consola centrală este roşie, ca dotare standard, iar mânerele interioare ale uşilor sunt cromate.

Sunt oferite toate motoarele disponibile pentru modelul de oraş. Toate îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6. ŠKODA CITIGO MONTE CARLO este disponibilă inclusiv cu motorul 1,0 G-TEC, care funcţionează cu CNG. Această versiune nu are garda la sol redusă.

Modelul special ŠKODA CITIGO FUN

ŠKODA CITIGO FUN cu numeroase dotări pentru confort

› Jante din aliaj uşor, sistem de infotainment Swing
› Folii autocolante decorative, tapiţerii exclusive, geamuri cu tentă închisă
› Trei variante de motor, transmisie automatizată ASG şi motor cu CNG

ŠKODA oferă această maşină agilă de oraş, de asemenea, în varianta modelului special atractiv CITIGO FUN. ŠKODA CITIGO FUN se caracterizează prin dotări speciale, precum jantele din aliaj uşor, sistemul de infotainment Swing, docking station-ul Move&Fun şi elemente exclusive de design, toate incluse în dotarea standard. Cele trei motoare disponibile includ şi varianta CNG.

Modelul special are la bază linia de echipare Ambition, la care au fost adăugate numeroase dotări atractive. Foliile autocolante decorative de pe capota motorului, portiere şi hayon îi conferă modelului CITIGO FUN un caracter extrem de atractiv, încă de la prima privire. Versiunea aceasta este marcată de sportivitate, oferind opţional şi jantele Scorpius din aliaj de 16 inchi cu anvelope de 185/50 R16. Jantele argintii de 14 inchi numite Apus sunt incluse în dotarea standard. Pachetul standard SunSet cu luneta şi geamurile laterale din spate cu tentă închisă accentuează look-ul unic al modelului ŠKODA CITIGO FUN.

Ediţia specială este vopsită în culoarea exterioară Albastru Crystal metalizat şi are consola centrală albastră, asortată. Sunt disponibile, de asemenea, mai multe culori uni: Alb Candy, Roşu Tornado, Galben Sunflower, Verde Kiwi, precum şi culorile metalizate Albastru Sapphire şi Negru Deep pearleffect.

Interior atractiv: bordul este alb

Detaliile colorate de la interior diferenţiază în mod evident modelul special ŠKODA CITIGO FUN. Bordul are finisaj Piano White pe întreaga sa lăţime, iar uşile au finisaj negru pe interior. Sistemul radio şi gurile ventilaţie au detalii cromate. Mânerele de la interiorul portierelor sunt, de asemenea, cromate. Tapiţeria textilă exclusivă are secţiunile centrale negre, iar marginile scaunelor sunt gri cu linii albe. Plafonul interior este negru.

ŠKODA CITIGO FUN are multe de oferit şi în privinţa confortului şi a tehnologiei. Suplimentar faţă de dotările liniei de echipare Ambition, oferă ca dotare standard un suport pentru smartphone, o oglindă în parasolarul şoferului şi covoraşe de ediţie specială. Este oferit şi pachetul sumar de piele, care include volanul multifuncțional cu trei spiţe îmbrăcat în piele, cu detalii albe.

Sistemul de infotainment Swing cu display color şi șase difuzoare oferă entertainment de primă clasă. Modelul mai oferă dispozitivul hands-free Bluetooth pentru telefon, precum şi un slot pentru card-uri SD. De asemenea, trebuie amintite şi interfeţele multimedia: intrarea AUX-IN (3,5 mm) şi port-ul USB. Modelul special dispune şi de interfaţa Move&Fun pentru smartphone-uri (cu suport pe bord – opţional pentru liniile de echipare Ambition şi Style). Când smartphone-ul se află în acest docking station, puteţi controla cu ajutorul său sistemul radio şi de redare a muzicii. Cu aplicaţia gratuită ŠKODA Move&Fun, disponibilă pentru Android şi iOS, hărţile sunt disponibile, de asemenea, off-line, pentru navigarea în întreaga Europă. Aceasta înseamnă că nu consumaţi date la navigare. Actualizările hărţilor sunt disponibile gratuit pentru primii trei ani. Aplicaţia oferă şi acces la informaţii specifice: când smartphone-ul este aşezat în docking station, computerul de bord îi furnizează informaţii cu privire la durata călătoriei, autonomie, temperatura antigelului şi multe altele, precum şi un program de training pentru un stil de condus eficient.

Modelul special este disponibil cu toate combinațiile de motor/transmisie disponibile şi pentru modelul standard ŠKODA CITIGO.

Motorul pe benzină 1,0 MPI este oferit cu variantele de putere 44 kW (60 CP) sau 55 kW (75 CP). Ambele motoare pot fi comandate şi în versiunea Green tec cu sistemul Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare şi pot fi combinate cu transmisia automatizată ASG. 1,0 G-TEC 50 kW (68 CP) poate fi utilizat cu gaz natural CNG.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.