Modelul Octavia a Škoda Auto va fi produs integral în Rusia, în ciuda crizei actuale, susţinând astfel trendul ascendent al mărcii Škoda în această tară. Producţia completă a început cu 11 luni înainte de data planificată iniţial.
Cota de piaţă a mărcii Škoda în Rusia a crescut la 2.5 %, vânzările acestei mărci fiind într-o depreciere mult mai mică decât în întreaga piaţă internă de automobile. În primele 3 trimestre ale anului, piaţa auto a scăzut cu 51% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În primele 9 luni ale acestui an, Škoda Auto a comercializat 25.345 de unităţi pe piaţa rusească.
Škoda Auto a demarat producţia de automobile în Rusia în anul 2007 la uzina din Kaluga, printr-un joint venture cu grupul VW. Astfel, începând cu octombrie 2007, sunt produse modelele Škoda Octavia Tour (liftback, Combi în august 2008) şi Škoda Octavia (liftback, Combi în august 2008). Asamblarea modelului Fabia a început în ianuarie 2008 (hatchback, Combi în ianuarie 2009). Anul acesta a început la Kaluga şi asamblarea modelelor Superb în luna aprilie şi Roomster în luna mai. Majoritatea modelelor sunt dotate exclusiv cu motoare pe benzină.
Începând cu luna octombrie, uzina din Kaluga, Rusia, este complet operaţională, dispune pe lângă linia de asamblare, şi de o linie de tinichigerie şi una de vopsire, permiţând producţia completă şi nu doar asamblarea maşinii. Primul model Škoda ce urmează a fi produs în Rusia este Škoda Octavia, fiind urmat îndeaproape şi de celălalte modele precum Superb şi Yeti.
Uzina de la Kaluga va ajunge la o capacitate de producţie de 150.000 de maşini în 2010. Numărul curent de angajaţi, 1800, va creşte până la 3000 anul viitor.
“Piaţa rusească de automobile a fost puternic afectată de actuala criză economică. În ciuda acestui fapt, ea rămâne o piaţă foarte atractivă pentru noi, cu un potenţial uriaş. Alături de India şi China, considerăm Rusia o piaţă dinamică, cu o perspectivă pozitivă în ceea ce priveşte viitorul ei. Unii experţi consideră că în momentul de faţă am ajuns la punctul minim al actualei crizei economice. Noi folosim întreaga capacitate de producţie a fabricii din Kaluga în vederea întăririi poziţiei brandului Škoda pe piaţă”, afirmă Reinhard Jung, preşedinte al Bordului Director Škoda Auto.
“Obiectivul vânzărilor mărcii Škoda pentru anul în curs este de 35.000 de maşini. În condiţiile actuale ale industriei auto, scopul nostru este sa întărim poziţia mărcii, prin creşterea cotei de piaţă, ajungând la 2.5% anul acesta faţă de 1.9% anul trecut. În prezent, cele mai populare modele Škoda în Rusia sunt Fabia, Octavia Tour şi Octavia. Contrar problemelor actuale, modelul Superb a avut parte de o primire foarte bună din partea potenţialilor clienţi şi din partea presei”, a adăugat Petr Janeba, director al Škoda Auto Rusia.
Şi în România marca îşi întăreşte poziţia. „Škoda îşi demonstrează puterea şi succesul ca marcă printr-o tendinţă de creştere în contextul crizei actuale. Pe lângă numărul record de vânzări internaţionale din toată istoria Škoda, luna septembrie a adus şi un procent de 10,9 din totalul de înmatriculări de maşini noi în România, comparativ cu o medie de 7,5% în perioada ianuarie – august. Introducerea pe piaţă a noului model Yeti, cu care Škoda debutează în clasa SUV-urilor compacte, aduce un plus de imagine şi de încredere mărcii cehe, ea fiind acum prezentă în toate segmentele care se bucură de interesul majorităţii clienţilor auto“, afirmă Vlad Rusu, Director de Marcă Škoda România.
Textul comunicatului, fotografiile şi video pot fi regăsite pe site-ul importatorului Škoda din România www.skoda.ro, pe site-ul oficial de presă al Škoda Auto, //media.skoda-auto.com, precum şi pe cel al importatorului Porsche România, www.presa.porscheromania.ro.
{mosloadposition user10}