Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Škoda auto in anul 2009: vanzari record si profit in ciuda crizei

Anul trecut, Škoda a fost unul dintre puţinii producători auto care, în ciuda condiţiilor foarte dificile de pe piaţa auto, au reuşit să realizeze un record de vânzări. În total au fost livrate 684.226 autovehicule, adică cu 1,4 % mai mult decât în 2008.

La baza creşterii volumului livrărilor se află mai ales evoluţia puternică a pieţei auto din China, ţară în care au fost vândute 122.556 vehicule (+106,7 %). La aceasta se adaugă recordul de vânzări înregistrat pe piaţa din Germania, unde Škoda Auto a vândut 162.328 vehicule (+44,3 %), mulţumită subvenţiilor de stat acordate sub forma “Primei de casare”.

Modelele cele mai vândute au fost Octavia cu 273.590 unităţi (+2,4 %) şi Fabia cu 264.173 unităţi (+7,1 %). Creşterea procentuală cea mai mare faţă de anul anterior a fost atinsă, cu 73,7 %, adică un total de 44.548 unităţi, de modelul Superb. De asemenea, şi primul model Škoda din segmentul SUV – Škoda Yeti – a trezit interesul cumpărătorilor. De la lansarea oficială din septembrie şi până la finele anului, au fost vândute 11.018 vehicule din acest model.

Rezultatele financiare ale grupului Škoda Auto au fost influenţate de criza economică mondială persistentă şi de scăderea pieţelor generale. Cifra de afaceri a grupului s-a redus cu 6,2 % faţă de anul precedent. Veniturile au fost generate din vânzările de autovehicule (85,6 %), piese originale şi accesorii (8,1 %), furnizarea de piese către concernul Volkswagen (4,6 %) şi furnizarea altor produse şi servicii (1,7 %).

Urmărind vânzările relevante pentru profitul operativ (adică exclusiv livrările către clienţii din China), se observă că acestea au scăzut faţă de anul anterior cu 74.000 vehicule, adică cu 11,8 %. Scăderea celor mai importanţi indicatori financiari a fost determinată, alături de vânzările mai scăzute, şi de cota mare a vehiculelor mai mici, cu profit redus şi de măsurile de susţinere a vânzărilor. În ciuda scăderii rezultatului financiar, grupul a reuşit să obţină o creştere mai mare de 100% a „cash-flow-ului din activităţi curente“. Lichiditatea netă a înregistrat o creştere remarcabilă, fiind, comparativ cu 2008, cu 52,4 % mai mare. Accentul în privinţa investiţiilor, s-a pus asupra investiţiilor de produs (Škoda Yeti şi Škoda Superb Combi).

Škoda Auto menţine şi pentru 2009 statutul celui mai important exportator al Cehiei, deţinând o cotă de aproximativ 7% din exporturile totale ale ţării.

„După cum ne-am aşteptat, anul 2009 a fost pentru Škoda Auto şi mai dificil decât anul, deja problematic, 2008. Rezultatul financiar a fost puternic influenţat de condiţiile nefavorabile ale pieţei auto, de presiunea crescută în privinţa concurenţei şi a preţurilor, cu precădere în Europa de Est, şi de scăderea pieţelor generale relevante. Problematică a fost şi volatilitatea crescută a coroanei ceheşti. Mulţumită disciplinei consecvente a costurilor şi a programului de economisire ne-am menţinut în mod evident profitabilitatea. Prin atingerea unui nivel ridicat al lichidităţii, am reuşit să păstrăm puterea şi stabilitatea financiară.” a spus Holger Kintscher, membru al consiliului de administraţie pentru domeniul comercial al Škoda Auto.

„Marca Škoda a reuşit să obţină rezultate bune chiar şi în anul de criză 2009. Datorită vânzărilor din Germania şi China, am raportat din nou un record de vânzări. Se văd deja rezultatele angajamentului timpuriu în zonele aflate în dezvoltare. Prin startul producţiei auto complete în Kaluga, Rusia şi Pune, India, în 2009 ne-am extins din nou activităţile externe. Ne-am consolidat gama de produse cu Škoda Yeti, Škoda Superb Combi şi Škoda Octavia Greenline, respectiv LPG. La începutul anului 2010 ne-am înnoit integral clasa compactă cu Fabia şi Roomster. În acest fel răspundem cererii crescute de vehicule compacte şi cu consum redus. Modelele noi din clasa compactă sunt Fabia RS, Fabia RS Combi şi Fabia Scout. Škoda dispune astfel de o gamă modernă şi atractivă de produse. Pe fundalul acesta, privim încrezători spre viitor şi spre evoluţia următoare a anului 2010.“, astfel rezumă Reinhard Jung dezvoltarea actuală a mărcii Škoda.

ianuarie – decembrie

2009/2008

u.m.

2009

2008

diferenţa în %

Livrări la client

mii vehic.

684,2

674,5

1,4

Vânzări*

mii vehic.

551,6

625,8

-11,9

Producţie**

mii vehic.

522,5

606,6

-13,9

Angajaţi ***

persoane

26 153

26 695

-2,0

Cifră de afaceri

mil. CZK

187 858

200 182

-6,2

Profit brut

mil. CZK

21 562

28 659

-24,8

Profit operativ

mil. CZK

5 924

13 620

-56,5

Profit înainte de impozitare

mil. CZK

4 702

13 376

-64,8

Profit în urma impozitării

mil. CZK

3 462

10 818

-68,0

Investiţii (incl. cheltuieli de dezvoltare capitalizate)

mil. CZK

11 719

14 556

-19,5

Cash-flow activităţi curente

mil. CZK

26 529

13 014

103,8

Lichiditate netă

mil. CZK

29 595

19 413

52,4

*) Vânzări incl. vehiculele SEAT vândute de către societatea-fiică SA şi vehiculele VW şi AUDI vândute de către societatea-fiică SAIPL
**) Producţie incl. vehiculele VW şi Audi produse la societatea-fiică SAIPL
***) Numărul de angajaţi la 31.12.2009 incl. personalul prin agenţii

Textul comunicatului, fotografiile şi video pot fi regăsite pe site-ul importatorului Škoda din România www.skoda.ro, precum şi pe cel al importatorului Porsche România, www.presa.porscheromania.ro.

Bucuresti, 22.03.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.