- Comisia nou formată din experți cu experiență vastă are menirea de a consilia producătorul de autoturisme în chestiuni de sustenabilitate și de implementare a măsurilor concrete de optimizare a sustenabilității
- Membrii sunt specialiști cu experiență internațională în aspecte de mediu, aspecte sociale, economie și governance
- ŠKODA AUTO este una dintre primele companii din Republica Cehă ce apelează la expertiza unui Consiliu Extern pentru Sustenabilitate
Mladá Boleslav – Pentru a-și atinge obiectivele ambițioase de sustenabilitate, ŠKODA AUTO a creat un Consiliu Extern pentru Sustenabilitate. Comisia externă nu se supune în niciun fel directivelor companiei și este formată din cinci experți internaționali ce vor pune idei noi pe masă și vor face sugestii privind măsurile actuale și viitoare de sustenabilitate. Astfel între producător și părțile interesate vor fi posibile discuții mai diversificate cu privire la sustenabilitate. Comisia a fost prezentată în cadrul unei mese rotunde organizate de ŠKODA AUTO la sediul său din Mladá Boleslav.
Thomas Schäfer, CEO ŠKODA AUTO, a declarat: ”Sunt încântat că suntem una dintre primele companii din Republica Cehă ce creează un Consiliu Extern pentru Sustenabilitate și abia aștept să lucrez cu o comisie de nivel atât de înalt. Este o ocazie excelentă să obținem noi perspective de la această echipă externă, să purtăm dialoguri deschise și să discutăm subiectele controversate. Sunt convins că acești specialiști ne vor ajuta să aducem ŠKODA AUTO la următorul nivel al sustenabilității.”
ŠKODA AUTO a creat Consiliul Extern pentru Sustenabilitate, care este un grup independent de experți, ce nu se supune niciunor directive din partea companiei. Cei cinci specialiști au rolul de a oferi consiliere la implementarea măsurilor de sustenabilitate planificate. Astfel, producătorul de autoturisme pune accent adițional pe importanța sustenabilității și a responsabilității sociale. Echipa formată din experți cu experiență internațională va introduce noi idei, perspective și abordări în domeniul sustenabilității.
Comisie de înalt calibru formată din experți în aspecte de sustenabilitate
Printre membrii comisiei se numără și Ladislav Miko, fost Vice-Director General pentru Sănătate și Siguranță Alimentare a Uniunii Europene. Un alt membru al echipei este Soňa Klepek Jonášová. Ea a înființat un institut dedicat economiei circulare, precum și mai multe hub-uri și platforme ce consiliază companiile cu privire la aspecte de sustenabilitate. Din comisie face parte și Hans Reitz. El a înființat și conduce Grameen Creative Lab, un incubator în domeniul social business. Reitz este, de asemenea, consilierul câștigătorului premiului Nobel, Muhammad Yunus. Iar Jan Bureš aduce la masa rotundă expertiză în domeniul investițiilor bancare și al analizei piețelor financiare. Bureš este directorul economic al Patria Finance, o bancă de investiții cehească înființată în 1994. ŠKODA AUTO a reușit să o recruteze în echipă și pe Sandra Feltham. Ea a înființat Flagship, o companie de consultanță ceho-britanică și este, de asemenea, președinte al Business Leaders Forum, cea mai veche asociație cehească dedicată responsabilității sociale.
Deschidem un nou drum cu Consiliul Extern pentru Sustenabilitate
ŠKODA AUTO este una dintre primele companii din Republica Cehă ce a numit un Consiliu Extern pentru Sustenabilitate, cu scopul de a beneficia de consilierea unei comisii independente de experți pe chestiuni de sustenabilitate. La discuțiile mesei rotunde din 1 decembrie cu reprezentanții media la sediul principal din Mladá Boleslav, compania a prezentat noua echipă și, de asemenea, a făcut o prezentare detaliată a celorlalte activități ale sale dedicate sustenabilității.
Astfel, și-au prezentat activitatea Maren Gräf, Membră a Consiliului de Administrație, responsabilă pentru Oameni și Cultură, Michael Oeljeklaus, Membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru Producție și Logistică, Karsten Schnake, Membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru Achiziții, Michal Kadera, Directorul pentru Relații Externe și Christian Schrader, Directorul pentru Strategia Companiei și Managementul Inovațiilor.
Cu strategia sa ŠKODA NEXT LEVEL 2030, producătorul auto ceh a ridicat încă o dată ștacheta obiectivelor sale ambițioase de sustenabilitate. În completarea strategiei ‘Green Future’, cu cei trei piloni ai săi ‘Green Factory’, ‘Green Product’ și ‘Green Retail’, ŠKODA AUTO se angajează, de asemenea, să fie un bun corporate citizen aducând contribuții substanțiale în cadrul societății.
Anul trecut, producătorul de autoturisme a atins mai multe obiective ale sale de sustenabilitate, cu valoare de reper important în evoluția acestui domeniu. Astfel, la finele anului 2020, fabrica de piese și componente din Vrchlabí a devenit prima unitate de producție ŠKODA cu amprentă neutră de CO₂ pentru producție. La începutul anului 2021, producătorul auto ceh a început, de asemenea, să construiască și să opereze cea mai mare instalație fotovoltaică din Republica Cehă, la fabrica sa principală, situată în Mladá Boleslav. Începând cu 1 octombrie, compania testează două camioane electrice pentru transporturile sale interne. Dar măsurile de sustenabilitate nu se termină pentru ŠKODA la porțile fabricilor sale: compania promovează, de asemenea, biodiversitatea în jurul globului, în zonele din apropierea fabricilor sale, implementând o gamă amplă de măsuri, inclusiv inițiativa ‘One car, one tree’ lansată în 2007. Astfel în octombrie 2021, compania plantase deja 1 milion de copaci. Inițiativa #ŠKODAAUTOhelps a strâns peste 100 de milioane de coroane cehești pentru servicii sociale și de sănătate, precum și pentru regiunile din apropierea sediilor ŠKODA. Pentru victimele tornadei care a afectat Moravia în iunie 2021, compania, angajații săi și sindicatul KOVO au doant aproape 10 milioane de coroane cehești pentru ajutoare de urgență.
Detalii despre măsurile pe care ŠKODA AUTO le ia pentru sustenabilitate, inclusiv rezultatele acestora și stadiile în care se găsesc proiectele de acest fel sunt detaliate în raportul de sustenabilitate al companiei, ce este publicat din doi în doi ani.