de invatare a disciplinelor stiintifice in 5.000 de scoli din Europa
Proiectul Inspiring Science Education oferă acces la resurse digitale şi oportunităţi de învăţare
Profesorii au şansa să îşi îndrume şi inspire elevii să realizeze propriile descoperiri ştiinţifice, să observe şi să înţeleaga modul în care se manifestă fenomenele naturale şi ştiinţifice, să aibă acces la instrumente interactive de ultimă generaţie chiar din sala de clasă.
SIVECO Romania este partener în proiectul european Inspiring Science Education care se desfăşoară în perioada aprilie 2013 – iulie 2016 având ca scop furnizarea de resurse digitale prin intermediul cărora educaţia în domeniul ştiinţific sa devină mai captivantă şi mai distractivă.
Proiectul sprijină crearea unui sistem care îi va ajuta pe profesori să elaboreze şi să furnizeze scenarii educaţionale, utilizând o gamă variată de resurse şi instrumente eLearning existente (laboratoare virtuale şi Augmented Reality), inclusiv folosind dispozitive mobile şi tehnologii pentru persoanele cu dizabilităţi şi nevoi speciale.
În cadrul proiectului se vor organiza grupuri de lucru, schimburi de experienţă care oferă acces la comunităţi specializate pentru cadrele didactice şi pentru formatorii de profesori, pentru a-i ajuta să descopere moduri în care predarea ştiinţelor devine captivantă. De asemenea, elevii dispun de o varietate de instrumente inovative şi resurse digitale care le oferă oportunităţi de a colabora unii cu alţii (în sala de clasă şi în afara ei) sau cu alte persoane în afara sălilor de clasă.
SIVECO, împreună cu ceilalţi parteneri ai proiectului contribuie la definirea unei metodologii sistematice de descriere a resurselor şi instrumentelor de eLearning şi este implicată în crearea infrastructurii de conţinut educaţional.
„Inspiring Science Education invită la modernizarea educaţiei şcolare prin accesul la instrumente online, interactive şi resurse digitale din întreaga lume ce pot fi utilizate pentru predarea disciplinelor ştiinţifice”. Se vor desfăşura activităţi pilot în 5000 de şcoli primare şi secundare din 15 ţări europene. Pe parcursul activităţilor, profesorii vor apela la simulări interactive, jocuri educaţionale şi aplicaţii de tip eScience, pe care le vor completa cu activităţi extraşcolare precum: excursii la centre ştiinţifice şi parcuri tematice sau vizite virtuale în centre de cercetare”, a declarat Monica Florea, director departament Research & Development în cadrul SIVECO Romania.
Inspiring Science Education este un proiect pan-european în care sunt implicaţi parteneri din 15 ţări, inclusiv experţi din domeniul ştiinţific. Mai multe informaţii despre proiect se pot gasi vizitând: //www.inspiring-science-education.net, https://www.facebook.com/InspiringScienceEducation, https://www.linkedin.com/groups/Inspiring-Science-Education-7463787, https://twitter.com/InspiringScienc.
Proiectul este finanţat de către Uniunea Europeană din fondurile Programului Operaţional pentru Sprijinirea Politicii Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, componentă a Cadrului General al Programului pentru Competitivitate şi Inovare.
Parteneri Inspiring Science Education:
Intrasoft International, Luxembourg; Universitaet Bayreuth, Germania; Ellinogermaniki Agogi Scholi Panagea Savva, Grecia; Humboldt-Universitat Zu Berlin, Germania; Universitaet Duisburg-Essen, Germania; Institouto Ekpedeftikis Politikis, Grecia; Bulgarian Research and Education Network, Bulgaria; Hrvatska Akademska I Istrazivacka Mreza – Carnet, Croaţia; ATiT, Belgia; Helsingin Yliopisto Uhelsinki, Finlanda; Tiedekeskussäätiö Heureka, Finlanda; European Physical Society Association, Franţa; Cardiff University, Marea Britanie; MENON, Belgia; SIVECO Romania SA, Romania; Consiglio Nazionale Delle Ricerche, Italia; Velti Anonymos Etairia Proionton Logismikou & Synafon Proionton & Ypiresion Velti, Grecia; Universita Degli Studi Guglielmo Marconi-Telematica, Italia; Coventry University, Marea Britanie; University of Piraeus Research Center, Grecia; Universidad Internacional De La Rioja, Spania; Nucleo Interactivo De Astronomia, Portugalia; Learnit3d, Marea Britanie; Dublin City University, Irlanda; Fraunhofer-Gesellschaft Zur Foerderung Der Angewandten Forschung, Germania; Institute of Accelerating Systems and Applications, Grecia; Universiteit Twente, Olanda; Vernier Technology (Europe), Irlanda; Dimitrios Polymatidis, Grecia.