- 94% dintre principalele site-uri de comerț electronic comit cinci sau mai multe erori de bază în procesul de checkout
- 42% dintre companii au făcut cel puțin trei greșeli la formatarea informațiilor de plată sau la afișarea mesajelor de eroare
- 75% nu au permis clienților să-și salveze informațiile de plată pentru o utilizare ulterioară
- 1 din 5 cumpărători online a abandonat o achiziție în ultimul an din cauza unui proces îndelungat de plată
Stripe, platforma de infrastructură economică online, a realizat o analiză detaliată a 800 de site-uri de top din Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Suedia, Italia, Polonia și Olanda, descoperind erori semnificative în paginile de checkout ale multora dintre cele mai vizitate site-uri web din lume. Majoritatea site-urilor (94%) au avut cinci sau mai multe erori pe paginile lor de plată.
Consumatorii europeni se așteaptă la o experiență de plată rapidă și intuitivă, 21% spunând că vor renunța la o achiziție dacă checkout-ul durează mai mult de un minut. Comercianții nu reușesc să treacă acest test de un minut, 44% dintre consumatori spunând că, în medie, le ia mai mult de trei minute pentru a finaliza o achiziție. Drept urmare, aproape unul din cinci (17%) cumpărători online au abandonat o achiziție în ultimul an din cauza unui proces îndelungat de plată.
Unele dintre cele mai frecvente erori sunt: neacceptarea portofelelor digitale, cum ar fi Apple Pay și Google Pay, lipsa unei tastaturi numerice pentru introducerea numerelor de card pe dispozitivele mobile și permiterea operării tranzacțiilor având numere de card sau date de expirare incorecte.
Odată cu abandonarea a 68% (sursa aici) din toate coșurile de cumpărături online, remedierea erorilor de bază ale paginii de plată și eliminarea tuturor posibilelor neconcordanțe în procesul de tranzacționare poate duce la creșteri mari ale vânzărilor, mai ales pe măsură ce tot mai mult din ceea ce înseamnă comerț se realizează în mediul online/electronic.
Pagini de checkout care generează fricțiuni
Unele dintre cele mai frecvente erori făcute sunt cele care creează fricțiuni inutile pentru utilizatori:
- 42% dintre companii au făcut cel puțin trei greșeli la formatarea informațiilor de plată sau la afișarea mesajelor de eroare – aceste greșeli includ lipsa avertizării clienților în cazul în care aceștia au introdus un număr de card invalid sau dacă au încercat să plătească cu un card expirat
- 61% nu au acceptat completarea automată a adresei și 9% nu au acceptat nici completarea automată a adresei, nici completarea nativă a adresei
- 10% din paginile de plată nu au permis clienților să-și folosească în mod implicit adresa de facturare ca adresă de expediere
- 75% nu au permis clienților să-și salveze informațiile de plată pentru o utilizare ulterioară.
Lipsa optimizărilor pentru dispozitive smartphone
Peste o treime (37%) dintre consumatori afirmă că își fac majoritatea cumpărăturilor de pe un dispozitiv mobil, astfel încât construirea unei pagini de plată de succes, adaptate unui ecran mic este crucială, dar multe dintre cele 800 de site-uri examinate de Stripe au oferit experiențe mobile suboptime:
- 89% din paginile de plată analizate nu au acceptat Apple Pay
- 85% din paginile de plată nu au acceptat Google Pay
- 20% dintre site-uri nu au pus la dispoziție o tastatură numerică pentru a facilita introducerea numărului de card pe dispozitive mobile
Pierderi în vânzările europene
Multe dintre site-urile de comerț electronic de top din Europa nu oferă un proces simplu de checkout utilizatorilor din alte țări europene, ceea ce contribuie la pierderi, 17% dintre consumatori spunând că au abandonat o achiziție în ultimul an, deoarece metoda lor de plată preferată nu era disponibilă.
Companiile ar trebui să adapteze metodele de plată pe care le oferă în funcție de locația clienților lor.
„Cele mai mici erori dintr-o pagină de plată pot crea pierderi semnificative de venturi chiar și cele mai de succes site-uri de comerț electronic din lume se luptă să-și perfecționeze plățile. Un formular simplu de plăți, afișarea opțiunilor de plată potrivite pentru fiecare consumator individual și simplificarea întregii experiențe mobile, necesită multă atenție și o adaptare aproape constantă.” a menționat Marcin Misztal, Director Stripe pentru Europa Centrală și de Est.
Puteți vizualiza aici raportul complet.