Sistemul Bosch ESP®premium, aflat în dotarea ultimei generaţii BMW Seria 7, este primul sistem de reglare a forţei de frânare echipat cu o interfaţă FlexRay. Cu ajutorul acestei noi tehnologii, sistemul comunică cu senzorii aferenţi, cu sistemul de reglare a vitezei de deplasare ACC (Adaptive Cruise Control), cu sistemul integrat de control al şasiului (ICM), precum şi cu unităţile de comandă ale motorului şi cutiei de viteze. Spre deosebire de magistrala CAN utilizată până în prezent, FlexRay asigură o rată de transfer a datelor superioară, sub forma unor pachete de date de mari dimensiuni, în aceleaşi condiţii de înaltă securitate.
După modelul magistralei CAN, FlexRay poate transmite şi informaţii referitoare la evenimentele care intervin, oferind însă şi posibilitatea de emitere, în timp real, a unor semnale determinate. „FlexRay oferă noi posibilităţi de interconectare şi asigură o bază excelentă pentru comunicarea unor date cuprinzătoare, în intervale de timp limitate, între sistemele curente şi viitoare de asistare şi de siguranţă din clasa premium“, declară Klaus Meder, Preşedintele Departamentului Bosch Sisteme de Control al Şasiului. Pe lângă acest sistem de reglare a forţei de frânare, Bosch produce pentru BMW Seria 7 şi unităţile de comandă pentru ACC şi pentru motorul diesel, acestea fiind dotate, de asemenea, cu o interfaţă FlexRay.
Programul Electronic de Stabilitate (ESP®) asigură, în situaţii critice de deplasare, stabilizarea autovehiculului, prin repartizarea pe fiecare roată a forţei de frânare necesare. Acest procedeu de reglare electronică a forţei de frânare se află şi la baza altor sisteme de asistare, permiţând, de exemplu, utilizarea funcţiei Stop&Go a sistemului ACC. Mai mult, semnalele furnizate de senzorii ESP® permit, în combinaţie cu unitatea de comandă a sistemelor de reţinere, declanşarea mai rapidă a airbagurilor. Aceste sisteme, dar şi cele care vor fi dezvoltate în viitor, presupun un schimb în timp real de date de dimensiuni tot mai mari. FlexRay permite comunicarea rapidă şi sigură a datelor, acestea putând fi transmise prin două canale, care se pot regla în mod flexibil, pentru a asigura fie un transfer redundant cu o viteză de până la 10 MB/s, fie unul rapid cu o viteză de până la 20 MB/s. Sistemul de transfer de date CAN utilizat la scară largă până în acest moment nu atinge, în varianta sa cea mai recentă, decât viteze de până la 1 MB/s.
Alături de BMW, Daimler, Freescale, General Motors, NXP Semiconductors şi Volkswagen, Bosch este unul dintre partenerii principali ai Consorţiului FlexRay. În această calitate, compania a jucat un rol esenţial la standardizarea protocolului de comunicare. Bosch a dezvoltat, pentru FlexRay, un modul de control al protocolului, care a trecut încă din 2006 testul de conformitate. Opt firme producătoare de semiconductori au obţinut, între timp, licenţa de fabricaţie. Acest modul se află la baza a numeroase elemente ale interfaţei FlexRay, contribuind în mod decisiv la introducerea pe scară largă, la nivel mondial, a componentelor hardware necesare. În plus, Bosch a dezvoltat, alături de CUBAS, un software de bază pentru unităţile de comandă, în care a fost deja implementat protocolul FlexRay conform standardelor AUTOSAR.
{mosloadposition user10}