SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de construcții din România, listat la Bursa de Valori București în piața AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, anunță rezultatele financiare aferente trimestrului I 2023.
Compania a realizat o cifră de afaceri de 63,1 mil. lei, similară cu aceeași perioadă a anului precedent, și un profit net de 132,8 mii lei. În perioada analizată, vânzările din canalul B2B au contribuit la creșterea ușoară a vânzărilor totale, cu o evoluție favorabilă de 15,5% față de primul trimestru al anului 2022.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: „În contextul unui an dificil cum este 2023, SIPEX s-a adaptat și a reușit să mențină echilibrul privind rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului. Atenția deosebită a SIPEX rămâne concentrată pe menținerea și creșterea profitabilității în trimestrele următoare ale anului 2023, precum și pe creșterea marjei brute a companiei. În plus, ne adaptăm constant la evoluțiile pieței materialelor de construcții și vom acționa cu promptitudine în fața schimbărilor. În acest sens, estimăm că rezultatele financiare din trimestrul II vor înregistra o creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.”
Rezultatul net a înregistrat o diminuare urmare a creșterii cheltuielilor operaționale, în principal, cele privind mărfurile, dar și cele cu salarii sau utilități. În subsidiar, compania a majorat stocurile pe fondul creșterii nivelului de aprovizionare, aflat în strânsă legătură cu intensificarea activității de desfacere.
Strategia SIPEX pe termen scurt și mediu este construită în jurul următoarelor direcții și se concentrează pe următoarele acțiuni:
- Încheierea de parteneriate cu noi furnizori, ale căror produse să completeze pachetul de produse pe care SIPEX îl oferă clienților.
- Ținerea sub control a unor cheltuieli legate de activitatea zilnică a companiei, dar și atenția acordată vitezei de rotație a stocurilor.
- Obiectivul de transfer pe Piața Reglementată, estimat pentru anul viitor, necesită o perioadă de pregătire, inclusiv privind raportarea rezultatelor financiare în format IFRS, demers pentru care am inițiat deja procedurile care se impun.
SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de business: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate. Distribuția se realizează prin cele trei canale:
- Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.
- Segmentul de piață B2B (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice, care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.
- Magazin online propriu – în curând cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare aferente trimestrului I 2023 îl găsiți aici.