SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de construcții din România, listat la Bursa de Valori București în piața AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 25 de ani pe acest segment, anunță rezultatele financiare preliminare pentru anului 2022. Compania a obținut un profit net în valoare de 20,1 milioane lei, în creștere cu 25,45% față de cel realizat în 2021, susținut de vânzările mai mari B2B (business to business).
Eforturile depuse de SIPEX în anii anteriori, prin dezvoltarea celor mai noi puncte de lucru, relocarea punctelor de lucru unde volumele de vânzări au crescut, și consolidarea segmentului B2B, au generat o creștere cu 12,5% a cifrei de afaceri în anul 2022 comparativ cu anul anterior, până la 291,7 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: „Am înregistrat cel mai bun an de la înființarea companiei în 1997, profitul net depășind bugetul anunțat în iunie 2022. Rezultatele trebuie analizate în contextul unor provocări serioase din piața materialelor de construcții global și național. Am avut o evoluție favorabilă în toate cele 3 canale, canalul B2B contribuind cel mai mult la creșterea cifrei de afaceri ca urmare a avansului numărului de clienți. Rezultatele înregistrate în 2022 confirmă maturitatea afacerii SIPEX, suntem continuu preocupați de identificarea soluțiilor optime de aprovizionare a celor 12 centre logistice deținute la nivel national. Ne bazăm în primul rând pe partenerii noștri producători, astfel încât să oferim mereu noutăți în materie de produse și tehnologii prietenoase cu mediul.”
Strategia SIPEX pe termen scurt și mediu este construită în jurul următoarelor direcții:
- diversificarea pachetului de produse;
- dezvoltarea punctelor de lucru existente și deschiderea unor centre de distribuție noi;
- creșterea canalelor de vânzare B2B și online;
- ajustarea politicii de personal cu accent pe retenția angajaților, inclusiv prin derularea programului de stock option plan.
Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.
Distribuția se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.
● Business to business (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.
● Magazin online propriu – în curând cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare preliminare îl găsiți aici.