Noua cultură creată de Internet şi de conceptul de interactivitate a condus la un proces educaţional şi cultural caracteristic unei adevărate societăţi informaţionale
Comisia Naţională a României pentru UNESCO a organizat recent la Biblioteca Centrală Universitară "Simpozionul dedicat Bibliotecii Virtuale", eveniment care a reunit personalităţi, instituţii şi companii implicate în promovarea utilizării tehnologiei în educaţie şi cultură.
Programul simpozionului a inclus prezentări susţinute de Monica Manolache – consilier asistent Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor, Prof.Univ.Dr. Doina Banciu – Director General ICI, Radu Jugureanu – SIVECO Romania, Dan Matei – Director CIMEC şi Prof.Univ.Dr. Valentin Plesu , UPB.
Punctul comun al prezentărilor a fost reprezentat de avantajele pe care mediul virtual le oferă elevilor, profesorilor şi în general societăţii.
Biblioteca virtuală, lecţiile interactive, calculatoarele, Internetul sunt doar câteva exemple care uşurează şi facilitează procesul de căutatare, descoperire şi cunoaştere.
Lucrările pe care Biblioteca Centrală Universitară la pune la dispoziţia cititorilor demonstrează incă odată transformarea pe care procesul de cunoaştere a cunoscut-o odată cu apariţia Internetului şi introducerea tehnologiei în multe doemnii – informaţia este disponibilă în momentul în care ai nevoie de ea.
"Educaţia şi cultura sunt două domenii care au reuşit să se adapteze la era tehnologiei, acest proces fiind rapid şi cu rezultate excelente, deoarece într-un timp foarte scurt putem să ne lăudăm cu biblioteci virtuale, calculatoare şi internet în şcoli, programe de master bazate pe soluţii de e-learning moderne, conţinut educaţional multimedia 100% românesc premiat ca fiind cel mai bun în lume şi aici mă refer la premiul pe care l-am obţinut anul trecut cu lecţiile AeL la World Summit Award on The Information Society", declară Radu Jgureanu, eContent Project Manager la SIVECO Romania.
Sistemul educaţional din România a acceptat şi s-a aliniat cerinţelor pe care le impune societatea viitorului, dovada palpabilă a acestor transformări fiind reprezentată de programul Sistem Educaţional Informatizat, proiect iniţiat de Ministerul Educaţiei şi Cercetări al cărui obiectiv strategic este alfabetizarea digitală a societăţii şi folosirea tehnologiei, ca sistem de suport în sistemul de învăţământ.
"Prin programul SEI, şcoala românească a trecut înaintea societăţii în ansamblul său în ce priveşte informatizarea. Rămâne de văzut care vor fi mecanismele prin care să reuşim să generalizăm la nivelul societăţii aceste experienţe pozitive", apreciază Alexandru Mironov, Secretar General CNR UNESCO.
{mosloadposition user10}