şi transfer de date
BMW are o tradiţie bogată ca pionier al tehnologiilor de comunicare în automobil şi începe, după o perioadă de teste, implementarea acestor servicii şi în România, oferind standard un SIM de date în orice automobil BMW. Sunt disponibile serviciul de apel de urgenţă, flux RSS care preia ştirile Mediafax, Gazeta Sporturilor şi Metropotam, precum şi sistemul Teleservices, pentru comunicare automată a informaţiilor de revizii către service-ul BMW.
Încă din 2001, BMW a fost primul producător din lume care a lansat un portal bazat pe internet care putea fi accesat în automobil – BMW Online. Acesta furnizează o serie de informaţii optimizate pentru a fi afişate pe ecranul central din maşină – printre acestea se numără căutarea hotelurilor, a restaurantelor, a farmaciilor sau a bancomatelor, ştiri curente, informaţii meteo, ghid de călătorie şi BMW Routes, informaţii despre ţară şi parcări, funcţii extinse office, care includ accesare e-mail, sau servicii Google.
Un SIM de date integrat în automobil asigură accesul la serviciul BMW Online. Ulterior, acelaşi SIM a permis dezvoltarea unei serii de funcţii precum apelul de urgenţă, comunicarea autonomă cu service-ul autorizat prin BMW Teleservices, funcţii de comunicare cu automobilul la distanţă BMW Remote (verificarea stării automobilului, încuiat, descuiat) sau servicii concierge.
Începând cu luna de producţie iulie, BMW a integrat gratuit SIM-ul de date şi pentru clienţii din România, într-un program de teste. Cu luna noiembrie, BMW începe comunicarea oficială a serviciilor sale pe bază de SIM în România.
Serviciile oferite standard pe orice automobil BMW, pentru moment, sunt: apel de urgenţă, funcţiile BMW Teleservices. Pachetul BMW Online este disponibil gratuit numai pe BMW Seria 7, altfel este inclus în pachetul BMW Connected Drive Services care include şi sistemul de navigaţie. În prezent, unul din două automobile BMW livrate în România sunt echipate cu sistemul de navigaţie şi, prin BMW Online şi BMW Apps, ambele incluse în BMW Connected Drive Services, funcţionalitatea sistemului de navigaţie poate fi extinsă semnificativ.
BMW Online în România oferă clienţilor informaţii despre prognoza meteo, funcţia de căutare prin serviciul Google Maps cu transferul desitnaţiei în sistemul de navigaţie (în cazul în care acesta este disponibil), şi serviciu de ştiri RSS. Acesta din urmă este optimizat pentru România şi foloseşte ca surse Mediafax pentru ştiri generale, Gazeta Sporturilor pentru ştiri sportive şi Metropotam pentru informaţii culturale şi evenimente.
BMW Teleservices – completează cel mai avansat program de întreţinere al automobilului, Condition Based Service şi BMW Service Inclusive.
Toate modelele BMW dispun standard de sistemul Condition Based Service. Acesta foloseşte un algoritm care monitorizează stilul şi parametrii de condus precum şi informaţii de la senzorii automobilului pentru a evalua dinamic intervalul corect de revizii. Astfel, programul de revizii se desfăşoară pe intervale mai scurte pentru cei care abordează un stil sportiv de condus şi oferă garanţia unei întreţineri corecte. Pe de altă parte, clienţii care au un stil de condus eficient, beneficiază de intervale de revizii mai mari şi astfel costuri mai mici de întreţinere.
Programul de întreţinere pentru automobilele BMW este completat de programele BMW Service şi Repair Inclusive. În versiunea standard, acesta este oferit gratuit şi acoperă integral operaţiile de service de bază (manoperă şi consumabile pentru schimbul de ulei şi filtre, precum şi inspecţiile de bază), conform Condition Base Service. BMW Service Inclusive este oferit pentru 5 ani sau 100.000 km şi poate fi extins, contra cost, până la 10 ani sau 200.000 km. De asemenea, pot fi extinse serviciile de bază pentru a include toate operaţiile de revizii sau poate fi extins pachetul de garanţie.
Prin cu integrarea SIM-ului de date în automobil, este oferit şi sistemul BMW Teleservices, care completează funcţionalitatea sistemelor Condition Base Service şi BMW Service Inclusive. Atunci când automobilul detectează că trebuie făcută o operaţiune de revizie, informaţia este comunică automat către un service autorizat BMW. Pe baza informaţiilor primite, un consilier de service îl contactează direct pe client pentru a program vizita în service. Prin această funcţie, intervalele de service pentru automobile sunt urmărite cu mai mare atenţie şi, în acelaşi timp, service-ul se poate pregăti din timp pentru vizita clientului.
Repere BMW şi soluţii de comunicare
1994. Primul sistem de navigaţie în Europa
1999. BMW Assist cu BMW Emergency Call (premieră în Europa, din 1997 în USA), sistem care foloseşte un SIM integrat în automobile
2001. iDrive (premieră mondială)
2001. BMW Online – portal web în automobil (premieră mondială)
2003. BMW Teleservices – extinde BMW Assist
2004. Interfaţă iPod complet integrată în automobil (premieră mondială)
2004. Head-up Display.
2008. Primul automobil cu browser web integrat (premieră mondială)
2010. BMW Apps şi MINI Apps (premieră mondială)
2010. MyBMW Remote
2014. BMW este primul producător care integrează comunicarea automobilului cu un smartwatch.
2014. BMW extinde Apps pentru Android.
2014. BMW dezvoltă un portal prin care aplicaţii on-line pot fi plătite pentru a fi activate în sistemul iDrive al automobilului. Acestea includ serviciile concierge sau de muzică on demand.
2015. BMW integrează în premieră mondială comunicarea automobilului cu Apple Watch.