Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications & Președinte Fundația PRAIS: Ce contează în afaceri? Viziunea!

Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications & Președinte Fundația PRAIS

Interviu cu Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications & Președinte Fundația PRAIS

Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications & Președinte Fundația PRAIS
Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications & Președinte Fundația PRAIS

Ce îți place cel mai mult la domeniul comunicării și relațiilor publice?

Este remarcabilă capacitatea uriașă de a inspira, motiva, educa, informa prin intermediul comunicării. De aici, impactul pozitiv măsurabil pe care fiecare campanie creată de noi, îl are asupra comunităților cărora ne adresăm.

Ce s-a schimbat în ultimii trei ani? – o comparație a strategiilor/tacticilor utilizate în 2019-2020-2021

Fiind un HUB de comunicare, experiența noastră din ultimii 3 ani este legată de transformarea tehnologică, digitalizarea proceselor de management și implementare teritorială. Față de anii anteriori, am crescut performanțele proiectelor pe care le dezvoltăm oriunde în țară și internațional. Toate acestea ne-au permis să ne concentrăm energiile și talentul pe inovație și creativitate.

Ca echipă, am exersat și ne-am testat eficiența și încrederea reciprocă. Rezultatul? Am devenit aviatori pe supersonice într-o escadrilă a cărei deviză este „Toți pentru unul, unul pentru toți!”

Ce strategii au funcționat cel mai bine în 2021?

Promovăm în rândul clienților și partenerilor noștri strategii anuale multiplan, rezultatele fiind pe măsură. Concret, ce contează în afaceri? Viziunea! Ca să o materializăm și în domeniul comunicării, proiectăm strategia ca o schemă logică, ușor de privit „de sus”.

Marcăm obiectivele clar, generăm acțiuni asociate comunicării interne, corporate, brand, CSR, HR. Nu în ultimul rând, includem componenta prevenirii situațiilor de criză. Imaginea publică solidă nu se construiește haotic, din când în când sau la ananghie.

Din ce domenii sunt cei mai activi clienți ai agenției?

Avem o lungă tradiție în FMCG, industria alimentară fiind un domeniu în care evoluăm de 25 de ani. Vânzările directe, asociațiile care reunesc companii de marcă, consultanța legală sunt alte domenii în care portofoliul de clienți ne-a permis să acumulăm o vastă experiență. Suntem alături de clienții noștri pe termen lung și de 25 de ani.

Ce se caută în PR acum?

Totul sau nimic! Astăzi clienții așteaptă: idei de proiecte și campanii foarte bune, viabile, clare, ușor de implementat, cu rezultate până la cer. Caută maturitate în gândire, viteză de reacție, claritate și adaptare la orice schimbare, toate acestea în bugete sustenabile. Sună bine, ușor, la îndemână? Da!

5 lucruri care au dispărut sau și-au diminuat importanța/impactul în ultimii ani?

Transformarea tehnologică legată de pandemie a condus la înlocuirea conferințelor de presă, tururilor media cu campanii directe, personalizate către presă, influencers. La fel, conferințele în săli mari, evenimentele, aniversările de companie, petrecerile costisitoare cu zeci, sute de participanți au fost înlocuite cu întâlniri și reuniuni de tot felul pe platformele digitale.

Un aspect mai puțin discutat este cel legat de economiile reale făcute de companii la bugetele alocate acestui tip de activități și creșterea de facto a eficienței lor, în planul comunicării.

5 tendințe în PR pentru 2022?

Vizibilitate maximă obținută în ritm alert. Impact mare, măsurabil. Comunicare elaborată, totul scurt și la obiect! Audiențele sunt hrănite zilnic cu milioane de informații la liber, în social media, radio, TV. Cum ajungem la ei cu adevărat? Vizual, prin imagini și filme asociate cu texte empatice, scurte. Un mare plus ca încredere și bună reputație îl va aduce, și în acest an, implicarea socială, pe termen lung a companiilor.

Cât de importanți sunt influencerii în 2022? Se caută bloggeri sau social media influenceri?

Sunt subiectivă, știu! Transformarea de care discutăm aduce de câțiva ani pe scenă o categorie nouă profesională care nu este încă în CAEN: bloggerii, influencers, jurnaliștii digitali. Oameni cu mult talent, condei, creativitate! Ei au devenit o resursă și un liant valoros între companii, branduri, persoane publice și publicul larg. Mici sau mari, impactul lor este uriaș. Atât eu, cât și echipa mea lucrăm împreună cu ei extraordinar, de ani buni. Câte proiecte, experiențe deosebite! Multe altele vom face și în 2022!

Care sunt platformele social media folosite cel mai mult de clienți? Unde se află publicul lor cel mai mult?

Peste tot unde platformele social media includ profilul audiențelor țintite!

Online sau offline? Ce funcționează acum mai bine în PR? (eventual detaliat și ce din offline și ce din online ajută cel mai mult, adică menționat ce se face efectiv)

Acum funcționează foarte bine proiectele de comunicare online, de la campanii media, la evenimente, la proiecte CSR. Incredibil, dar adevărat! Sunt sigură că vom reveni pas cu pas și offline. La alte dimensiuni, frecvență și costuri.

Pentru că 2021 s-a încheiat curând, care e campania din 2021 care ți-a plăcut cel mai mult?

Am derulat în 2021 peste 100 de proiecte. Suntem mândri de fiecare dintre ele și profund recunoscători pentru încrederea acordată de clienții și partenerii noștri. Mă întorc de fiecare dată cu emoție la marea noastră dragoste: proiectele naționale de marketing social pe care în cadrul Fundației PRAIS le inițiem și dezvoltăm an de an.

Așadar, voi menționa un nou proiect social adresat tinerei generații, pe care l-am scris în vară: “Planeta Albastră Contează pe Tine! PACT și care a prins viață în septembrie. În numai 2 luni, peste 80 de școli din 50 de localități și 21 de județe au dorit să vină alături de noi!

Ce campanie internațională de comunicare/PR/publicitate ți-a atras cel mai mult atenția?

BBC EARTH #GreenPlanet

Ce nu ți-a plăcut în 2021 – legat de PR/marketing/publicitate.

Mă documentez permanent și mă motivează tot ceea ce fac bun, grozav confrații mei din țară și străinătate. Vezi? Am decis să privesc mereu către stele!

Obiective pentru 2022?

Ne dorim ca „Escadrila PRAIS” să zboare sus, cât mai sus, așa cum o face de 25 de ani! Pasărea din sigla noastră ne va inspira să fim mereu mai buni!

Cuvântul care descrie 2022 pentru tine?

PASIUNE!

Despre Silvia Bucur

Silvia Bucur a fondat în urmă cu 25 de ani, compania de consultanță în comunicare integrată PRAIS Corporate Communications, premiată cu IPRA Golden Word Award și IPRA Grand Prize la Tokyo. Cu un model de business tip HUB și o echipă puternică de seniori care acordă asistență PR unui portofoliu de clienți internaționali, Silvia își dedică o parte din timp pentru a susține cauze sociale precum accesul la educație, cunoaștere, etică, valori morale, stilul de viață sănătos al tinerei generații, grija față de natură. Pentru a răspunde acestei pasiuni a creat acum două decenii, Fundația PRAIS. Alături de echipa sa a inițiat și dezvoltat zeci de proiecte naționale și cross-countries CSR și Social Marketing recunoscute local și internațional.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.