Brandient a repozitionat “diamantul” portofoliului Heineken Romania
Silva este un brand respectat, nascut acum 40 de ani in Transilvania, si unul dintre cele mai reprezentative branduri locale — fiind chiar prima bere de export a Romaniei. In prezent, brandul este “diamantul” din portofoliul Heineken Romania. In continuarea traditiei sale, Silva porneste pe un drum de reinterpretare a vechilor retete si de creare a unora noi, provocata de asteptarile consumatorilor moderni — si lanseaza o colectie de trei beri locale, craft-quality: noua “Mandra Romaneasca” — o Pale Ale creativa, alaturi de savuroasa si imbunatatita Premium Blonde Lager — “Blonda Desavarsita”, si de faimoasa Strong Dark lager — “Neagra legendara”.
In acest context, Brandient a fost comisionat de Heineken Romania sa ofere consultanta pentru procesul de repozitionare si de redesenare a intregii game.
Repozitionarea unui produs intr-o categorie adjuncta presupune crearea unui teritoriu de asocieri nou sau colateral, specific comportamentului consumatorului din noua categorie, iar rezultatele research-ului strategic au fost incurajatoare pentru scopul proiectului. Asezata pe noua ruta strategica, Silva este o “bere craft-quality autentic romaneasca”. Brandul are radacini in trecutul sau si este inspirat de viitor, asa cum evoca si noul slogan “Berea e noua, dragostea e veche” — o promisiune matura intr-o maniera sensibila si subtila.
Estetica noului packaging Silva este o dovada a angajamentului Heineken la excelenta in design si branding — un pas inainte fata de dogma abordarii berilor industriale. Noul design transmite adevaratul spirit Transilvanean al identitatii brandului — sub un tratament stilistic “mestesugaresc”, un manifesto pentru natura locala si pentru berea savuroasa originala. Brandul este astfel reflectat ca fiind Puternic, Simplu si Modest.
Echipa Brandient a creat de asemenea platforma vizuala a brandului si fundamentele acestuia — iar mai jos este frumoasa poveste a brandului, pentru a va deschide inimile catre Silva:
“Doar cea mai puternica dragoste poate supravietui, spori si evolua timp de 40 ani – prin vremuri bune, momente de cumpana, esecuri si victorii. Asa este dragostea noastra – dragostea pentru bere. Ea a fost cea care ne-a ajutat de-a lungul timpului sa dobandim cunoastere, iar cunoasterea ne-a adus maiestrie in a dezvolta gusturi desavarsite. Acea dragoste veche inca dainuie puternic.
Timpurile insa, mereu aducatoare de schimbare, sunt pregatite pentru ceva nou. Acum, e vremea sa fim iarasi pionierii locali – sa pasim pe scena, sa producem bere craft-quality si sa aratam cu mandrie cum se creeaza o diversitate de gusturi fara cusur.
Cu sprijinul mostenirii pe care o avem din urma, facem un pas inainte catre o noua varietate de stiluri: Blonda Desavarsita, un tribut adus istoriei noastre, Mandra Romaneasca – articularea spiritului inovator, si Neagra Legendara – dovada vie a berii noastre craft-quality si a dragostei pentru aceasta.
Aducem vechea noastra pasiune in aceasta noua calatorie, pentru ca noul are mereu nevoie de vechi.
Berea e noua, dragostea e veche.”