supuse unei interdictii de exploatare
Comisia Europeană a adoptat pe 4 decembrie cea de-a 20-a actualizare a listei europene a transportatorilor aerieni care fac obiectul unei interdicții sau restricții de exploatare în Uniunea Europeană, cunoscută ca „lista UE pentru siguranța aeriană”. Din cauza unor probleme importante privind siguranța, transportatorii aerieni certificați în Eritreea au fost adăugați pe listă. Pe de altă parte, în urma îmbunătățirii situației privind siguranța în Mauritania, a fost posibilă eliminarea de pe listă a tuturor transportatorilor aerieni certificați în această țară. Același lucru a fost valabil în cazul transportatorului iordanian Jordan Aviation, care a fost, de asemenea, eliminat de pe listă. S-au observat, de asemenea, progrese în Libia, însă autoritățile libiene au fost de acord ca transportatorilor libieni să nu le fie permis să opereze zboruri către Europa înainte de a fi pe deplin recertificați, în mod satisfăcător pentru Comisie.
Comisarul Siim Kallas, vice-președinte al Comisiei, responsabil cu transporturile, a declarat:„Comisia este pregătită să facă toate eforturile pentru a ajuta țările afectate de lista pentru siguranță să-și consolideze atât capacitățile tehnice, cât și cele administrative, pentru a depăși cât mai rapid și mai eficient posibil dificultățile cu care se confruntă în domeniul siguranței. Mă bucur că o țară și câteva companii aeriene au fost eliminate din listă. Acest lucru reprezintă un progres important. Dar siguranța trebuie să aibă întotdeauna prioritate și nu putem accepta niciun compromis în acest domeniu, fapt care explică decizia privind Eritreea.”
Noua listă o înlocuiește pe cea întocmită în aprilie 2012 și poate fi consultată pe site-ul web al Comisiei.
Toți transportatorii aerieni certificați în Mauritania au fost eliminați de pe listă în urma progreselor excepționale realizate de către autoritățile competente și în perspectiva unei vizite de verificare la fața locului, care urmează să fie efectuată în curând de către Comisie. Acest progres a fost confirmat de două misiuni finalizate cu constatări pozitive, desfășurate la fața locului de către Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI). Deoarece aceasta este prima dată când se elimină o interdicție totală, care afecta toți transportatorii aerieni ai unui stat, Mauritania și-a luat angajamentul de a autoriza zborurile către Uniune numai în condiții stricte.
Transportatorul aerian Jordan Aviation, certificat în Iordania, a fost, de asemenea, eliminat de pe listă, după soluționarea cu succes a deficiențelor constatate anterior. Aceste îmbunătățiri au fost evidențiate în timpul unei evaluări la fața locului efectuate de către Comisie.
Pentru a preveni riscurile, a fost necesară o interdicție de exploatare privind toți transportatorii aerieni certificați în Eritreea; aceasta s–a datorat unei probleme de siguranță constatate de OACI și rămase nerezolvată, precum și lipsei măsurilor de remediere adecvate, din partea autorităților competente din Eritreea.
Au avut loc consultări intense cu autoritățile aviației civile libiene și cu ministrul transporturilor din această țară. Ca urmare a acestora, autoritățile aviației civile libiene au fost de acord să mențină restricțiile voluntare aplicabile tuturor transportatorilor aerieni titulari ai unei licențe în Libia, fapt care se traduce prin interdicția acestora de a opera zboruri în UE până în momentul în care sunt pe deplin recertificați în conformitate cu standardele internaționale de siguranță. Implementarea măsurilor luate de autoritățile libiene va fi în continuare atent monitorizată de către Comisie.
Lista UE pentru siguranța aeriană a fost, de asemenea, actualizată pentru a elimina anumiți transportatori care și-au încheiat activitățile sau pentru a adăuga transportatori noi, înființați recent într-o serie de țări: Republica Congo, Republica Democratică Congo, Guineea Ecuatorială, Honduras, Indonezia, Kazahstan, Kârgâzstan, Filipine și Rwanda. În consecință, niciun transportator din Rwanda și din Honduras nu mai apare pe listă.
În fine, Comisia recunoaște eforturile depuse de autoritățile de supraveghere a siguranței aeriene din Aruba, Indonezia, Libia, Kazahstan, Kârgâzstan, Madagascar, Filipine și Rusia pentru reformarea sistemului de aviație civilă și, în special, pentru creșterea nivelului de siguranță și garantarea aplicării consecvente a standardelor de siguranță internaționale. Comisia este gata să ofere în continuare sprijin activ pentru realizarea acestor reforme, în cooperare cu OACI, statele membre UE și AESA, cu scopul de a ajuta unele dintre aceste țări să iasă de pe listă, odată ce situația siguranței se va fi îmbunătățit.
Comisia își menține angajamentul deplin de a susține, oricând este posibil, respectarea în mai mare măsură a standardelor de siguranță internaționale și a împuternicit Agenția Europeană de Siguranță a Aviației să efectueze o serie de misiuni de asistență tehnică menite să sprijine autoritățile competente din mai multe state în eforturile lor de a crește nivelul de siguranță.
Decizia Comisiei din 4 decembrie se bazează pe avizul unanim al Comitetului pentru siguranță aeriană, format din membri reprezentând cele 27 de state membre ale UE, Croația, Norvegia, Islanda, Elveția și AESA.
Lista europeană pentru siguranța aeriană, în forma sa actualizată, cuprinde toți transportatorii certificați în 20 de state, adică un total de 287 de transportatori înregistrați, ale căror operațiuni sunt interzise complet în Uniunea Europeană: Afganistan, Angola, Benin, Republica Congo, Republica Democratică Congo, Djibouti, Guineea Ecuatorială, Eritreea, Gabon (cu excepția a trei transportatori care efectuează zboruri cu anumite restricții și în anumite condiții), Indonezia (cu excepția a șase transportatori), Kazahstan (cu excepția unui transportator care efectuează zboruri cu anumite restricții și în anumite condiții), Kârgâzstan, Liberia, Mozambic, Filipine, Sierra Leone, São Tomé și Principe, Sudan, Swaziland și Zambia.
Lista include și trei transportatori individuali: Blue Wing Airlines din Suriname, Meridian Airways din Ghana și Conviasa din Republica Bolivariană a Venezuelei.
În plus, lista cuprinde 10 transportatori aerieni care fac obiectul unor restricții de exploatare, fapt pentru care sunt autorizați să opereze în UE în condiții stricte: Air Astana din Kazahstan, Afrijet, Gabon Airlines și SN2AG din Gabon, după cum s-a menționat mai sus, Air Koryo din Republica Populară Democrată Coreeană, Airlift International din Ghana, Air Service Comores, Iran Air, TAAG Angolan Airlines și Air Madagascar.
{mosloadposition user9}