impotriva recesiunii
In timp ce nenumarate companii de asigurari se lupta sa supravietuiasca pe o piata destabilizata de criza economica din ultimii trei ani, Signal Iduna Romania isi face planuri pentru noi proiecte. Strategia de business pe termen lung a companiei se bazeaza pe o investitie substantiala in resursele umane.
Signal Iduna Romania mizeaza pe o dezvoltare sigura a portofoliului, evitand pe cat posibil contractele care au tendinta de a se anula repede. Reteaua de agentii si departamentele Signal Iduna Romania se dezvolta sistematic, pe considerente de rentabilitate. In viziunea Signal Iduna Romania, succesul businessului este asigurat de calitatea afacerilor sale si de o activitate eficienta pe o perioada indelungata.
Asa cum precizeaza si Daniela Ionescu, Tied Agents National Sales Manager al Signal Iduna Romania, “elementul-cheie care asigura dezvoltarea si rentabilitatea companiei sunt oamenii, echipa de profesionisti care formeaza filiala din Romania a Signal Iduna.”
Compania investeste in fiecare agent in parte, fiind constienta ca succesul afacerii nu poate fi atins decat prin performanta si loialitatea angajatilor.
Altfel spus, managerii responsabili de bunul mers al companiei sunt antrenati sa execute mai multe functii decat cele care se numara in mod normal printre atributiile unor directori de agentii. Astfel, ei sunt instruiti sa inteleaga ca o echipa adevarata nu se poate construi pe baza unei fluctuatii permanente de angajati care intra si ies din companie, ci pe un nucleu de consultanti si de agenti de vanzarii antrenati si experimentati.
Din acest motiv, Signal Iduna Romania lanseaza un amplu program de traininguri care va cuprinde, printre altele, si managementul vanzarii la nivelul brokerilor regionali si locali. Astfel, “compania sustine dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor sai, printr-un program motivational care ofera plus-valoare”, a mentionat Daniela Ionescu.
Mai mult, Signal Iduna a creat un plan de finantare, pentru a oferi resursele necesare pregatirii nou-venitilor in domeniul asigurarilor, dar si vanzatorilor experimentati de pe piata. Iar produsele lansate de Signal Iduna Romania au fost gandite in asa maniera incat sa corespunda experientei acestor agenti de vanzare.
In plus, vanzatorilor experimentati din cadrul Signal Iduna li s-a deschis un nou orizont, acela de a experimenta in mod regulat vanzarea business to business, compania investind mult efort pentru antrenarea lor in acest domeniu. Trainingul se bazeaza pe o analiza atenta a necesitatilor fortei de vanzare, fiind organizat pe niveluri diferite.
Totusi, programul nu este niciodata acelasi, ci variaza de fiecare data, in functie de istoricul participantilor si de necesitatile acestora. Dupa fiecare training, se masoara rezultatele concrete si, in cazul in care o anumita etapa nu si-a atins scopul, aceasta este reorganizata si redefinita pentru a deveni eficienta.
Feedbackul primit de la angajati demonstreaza ca trainingurile Signal Iduna sunt un diferentiator, care ii motiveaza si ii ajuta sa evolueze pe scara profesionala.
In ceea ce priveste planul de cariera in cadrul Signal Iduna Romania, acesta joaca un rol crucial in structura companiei, fiecare functie fiind clar conturata si evaluata dupa anumiti parametri de eficienta.
Potrivit Danielei Ionescu, “promovarea in cadrul companiei urmeaza niste reguli stricte, ceea ce inseamna ca managerii ajung in aceasta pozitie abia dupa ce au experimentat un program indelungat de pre-management.” Asadar, Branch Managerii de azi sunt Regional Sales Managerii de maine.
De asemenea, directorii de agentie sunt recrutati din randul celor mai buni profesionisti de pe piata, dupa criteriul performantei si al eficientei, tocmai pentru ca ei reprezinta coloana vertebrala a retelei de agentii.
Prin urmare, acest sistem acorda importanta cuvenita fiecarei pozitii din cadrul companiei, iar functiile de conducere sunt, la randul lor, recunoscute si apreciate de catre toti angajatii. O importanta foarte mare este acordata cooperarii intre front office si back office.
Aceasta politica organizationala a inscris Signal Iduna Romania pe o linie ascendenta si stabila, dupa o perioada de instabilitate care a provocat esecul altor companii de profil de pe piata.
In acest context, Signal Iduna Romania incearca sa construiasca o organizatie care sa lase o “amprenta de profesionalism si responsabilitate” asupra propriilor angajati. Scopul principal al companiei este sa fie o „scoala serioasa de asigurari” din Romania si sa devina un punct de referinta in cariera celor care au facut sau fac parte din aceasta echipa.
Proiectul de viitor al Signal Iduna se concentreaza pe un business eficient si pe o crestere treptata, sustinuta de grupul din care face parte, care ofera suport strategic dar permite si o libertate totala de miscare profesionistilor din divizia locala. Succesul pe termen lung al afacerii este garantat de performanta si continua dezvoltare a managementului si a angajatilor Signal Iduna.