Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Siemens Race 2012 – Case study

Campania a castigat in 2012 5 premii dintre care 3 internationale:

  • Siemens Race a fost desemnata “Cea mai buna campanie regionala”, in cadrul European Excellence Awards 2012, Londra
  • Siemens Race a fost desemnata “Cea mai buna campanie online pentru o companie, in Europa, in 2012” in cadrul Digital Communications Awards 2012, Berlin
  • Cea mai buna campanie B2B, Webit Awards, Istanbul, 2012
  • Golden Award for Excellence la categoria "Comunicarea proiectelor de mediu”, Romanian PR Award, 2012, Bucuresti
  • Silver Award for Excellence la categoria "Digital PR and Social Media", Romanian PR Award, 2012, Bucuresti

Siemens Race a creat un instrument unic de comunicare online-offline care a demolat mitul conform caruia instrumentele de social media sunt mai putin eficiente in cazul companiilor de tip B2B. Liderii de opinie din mediul online precum si clientii Siemens au acceptat sa participe in aceasta aventura activand comunitatile online in discutii despre solutiile de dezvoltare durabila implementate de Siemens in Romania.

Background:
Siemens SRL este furnizorul nr. 1 in solutii de dezvoltare durabila in patru sectoare strategice: Energie, Industrie, Sanatate si Infrastructura. Cu toate acestea, in Romania, brandul era mai mult asociat cu electrocasnicele, motiv pentru care s-a dorit dezvoltarea unei campanii care sa comunice solutiile si tehnologiile verzi implementate de companie in diverse industrii, cu focus pe preocuparea companiei pentru dezvoltarea durabila.

Strategie:
Ideea Siemens Race a fost de la bun inceput legata de bloggeri si de dorinta de a gasi un mecanism prin care acestia sa fie atrasi sa participe in proiect, sa doreasca sa experimenteze solutiile Siemens din tara, sa asculte povestile din jurul lor si ulterior sa transmita aceste informatii mai departe, in comunitatile lor online.

De ce bloggeri?

  • Pentru ca audienta unora dintre ei depaseste 50.000 vizitatori unici pe luna (cam cat audienta principalului cotidian de business din Romania, Ziarul Financiar, sau dublul audientei Forbes).
  • Pentru ca prin intermediul lor se poate atinge atat un target de nisa (specializat in tehnologie, mediu) cat si unul general.
  • Pentru ca endorsementul lor creste credibilitatea mesajelor transmise.

Mecanism:
Mecanismul ales pentru Race trebuia sa fie distractiv si interactiv (compatibil cu mediul online), dar in acelasi timp sa incurajeze cercetarea si implicarea pro-activa si publica a fanilor in sustinerea bloggerilor. Solutia identificata a fost aceea a unui mix de online-offline prin care bloggerii, impartiti in 5 echipe de cate 2, calatoreau prin tara pentru descoperirea solutiilor de dezvoltare durabila si impartaseau experientele traite in online, catre comunitatile lor. In fiecare oras prin care treceau aveau checkpoints pe care le puteau rezolva doar cu sprijinul fanilor din mediul online care trebuiau astfel sa citeasca si sa-si insuseasca anumite cunostinte pentru a putea da raspunsurile potrivite si sa ajute astfel bloggerii sa mearga mai departe.

Siemens Race a generat astfel o competitie in doua lumi paralele: una offline (a bloggerilor) si una online (a fanilor care le ofereau informatiile necesare pentru trecerea check-point-urilor).

A fost un mecanism care a combinat povesti extraordinare, care nu fusesera facute publice pana atunci, cu endorsement-ul liderilor de opinie online, cu foarte multa cercetare, documentare si implicare activa a sute de mii de oameni.

Canale comunicare:

  • Online: Facebook, Twitter, Youtube, Blogs
  • Offline: presa si revista interna Siemens

Rezultate cantitative:

  • Conform Zelist, Siemens Race a avut o audienta de 200.000 de useri online care s-au implicat activ pentru a-i ajuta pe bloggeri.
  • 1.2 milioane de impresii
    • 560.000 pe bloguri
    • 340.000 pe Twitter
    • 140.000 pe Facebook
    • 60.000 presa online
    • 100.000 altele
  • Un business lead important pentru Siemens

Rezultate calitative:

  • Subiectele legate de solutiile Siemens cu focus pe dezvoltarea durabila au fost principalele teme de discutie in mediul online in timpul Race-ului.
  • Unele birouri nationale Siemens au preluat acest mecanism ca best practice, intentionand sa-l aplice in tarile lor.

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.