De mai bine de 140 de ani, SGS este sinonimul încrederii. Povestea firmei începe în anul 1878, atunci când un tânăr antreprenor inspectează un transport de grâne importat din Rusia, la sosirea acestuia la Rouen, în Franța. Își dezvoltă rapid afacerea, pornind de la ideea că a oferi încredere și siguranță comercianților de cereale reprezintă o mare oportunitate, cu un potențial de creștere enorm. În timp, această oportunitate s-a transformat într-un reper mondial al integrității și calității.
În 1913 firma inspecta deja 21 de milioane de tone de cereale pe an în Europa, poziționându-se ca lider detașat pe acest segment. În 1915 sediul central este mutat de la Paris la Geneva, fiind adoptat numele de Société Générale de Surveillance, SGS.
În 1930 compania era deja activă în 30 de țări, printre care și România. În România activitatea începe în 1922, SGS stabilindu-și operațiunile în portul dunărean Brăila, într-o perioadă în care acesta era a doua cea mai mare piață comercială internațională pentru cereale după Chicago. Până în 1927 a funcționat sub numele SGS Jacques Salmanowitz – Société Anonyme Roumaine de Surveillance, iar apoi, până în 1947, sub numele de Société Générale de Surveillance SGS. Este clar că firma era reprezentativă în perioada respectivă, căci pe data de 30 septembrie 1922 domnul Salmanowitz este decorat de Regele Ferdinand I cu Ordinul „Steaua României” în grad de Ofițer. Apoi, pe data de 6 septembrie 1929, primește din partea Ministrului Industriei și Comerțului medalia „Meritul comercial și industrial” clasa I. Nu în ultimul rând, pe 22 martie 1930, este decorat de Regele Mihai I cu Ordinul „Steaua României” în grad de Comandor.
După cel de-al doilea război mondial România a avut parte de schimbări politice majore, făcând în 1947 trecerea de la un regim monarhic, spre unul comunist. Schimbările politice și economice au creat un mediu de afaceri ostil, instabil și imprevizibil. De aceea, odată cu instaurarea comunismului, activitatea firmei în România a fost oprită.
Deși în anul 1939 fuseseră lansate serviciile destinate industriei miniere, în perioada anilor 1950 optzeci la sută din cifra de afaceri globală a companiei provenea, încă, din serviciile pentru agricultură. Apoi, în 1955, au fost adăugate în portofoliu serviciile industriale. În 1960 firma s-a extins în sfera testărilor nedistructive, începând de asemenea să ofere servicii pentru industria petrolului, gazelor și a produselor chimice. Din 1968 oferă servicii instituțiilor și entităților guvernamentale, mai ales în domeniul serviciilor vamale. În paralel, s-a pus accent pe extinderea internațională, 1967 fiind anul în care afacerile SGS se dezvoltă masiv în Asia, Africa și America Latină. Pe măsură ce societatea civilă devenea tot mai interesată de problemele de mediu, SGS își concentrează activitatea și pe acest sector, primele servicii din domeniul protecției mediului începând să fie furnizate la începutul anilor 1970.
În 1980 compania avea deja deschise 113 birouri și 57 de laboratoare la nivel mondial, cu 9.500 de angajați care activau în 140 de țări. Jumătate din venitul firmei era deja generat de servicii care cu doar 10 ani în urmă nici măcar nu existau încă. Apoi, în 1980, se dă startul serviciilor adresate industriei medicale și serviciilor din sfera certificărilor. 1981 este anul listării firmei la Bursa din Elveția (SIX Swiss Exchange). Doar câțiva ani mai târziu, în 1984, firma își extinde portofoliul prin servicii care deserveau industria auto.
Căderea comunismului a generat schimbări geopolitice majore, iar SGS își dezvoltă rapid operațiunile în toate țările fostului bloc comunist. În 1991 sunt deschise 28 de noi birouri în țările fostei URSS, iar în 1992 firma se extinde în China și alte câteva țări asiatice. Tot în 1992, SGS își reia activitatea în România prin înființarea SGS România SA cu sediului central în București. Subsidiara locală devine rapid lider național al industriei de testări, inspecții și certificări (TIC).
În perioada anilor 2000 Grupul își reașază activitatea pe 10 segmente cheie de business, 2001 fiind anul în care compania trece printr-un amplu proces de rebranding, ca urmare a deciziei strategice ca toate serviciile din portofoliu să fie oferite la nivel mondial sub un singur nume: SGS – un singur brand care deservește întregul lanț valoric la nivel mondial și în toate industriile.
În ultimii 20 de ani SGS a devenit un nume de referință în domenii inovatoare, precum digitalizarea, siguranța cibernetică, sustenabilitatea, managementul schimbărilor climatice etc. În prezent firma are 99.600 de angajați care operează o rețea de 2.600 de birouri și laboratoare în întreaga lume.
În România, cei 450 de angajați ai firmei deservesc o gamă largă de industrii prin intermediul a cinci divizii: Business Assurance, Conectivitate și Produse, Sănătate și Nutriție, Industrii și Mediu și Resurse Naturale. Serviciile sunt oferite în întreaga țară, printr-o vastă rețea de birouri și laboratoare acreditate ISO 17025.
Biroul din Constanța, situat în cel mai mare port românesc de la Marea Neagră, găzduiește un laborator de agricultură și minerale care oferă o gamă vastă de analize specifice. În Prahova (Brazi), firma operează un laborator pentru mediu, petrol și gaze. De asemenea, la București funcționează un laborator destinat produselor alimentare. SGS România deține o experiență bogată și se bucură de un sistem de management integrat certificat conform ISO 9001, ISO 14001 și OHSAS 18001, funcționând ca organism de inspecție de tip A conform ISO 17020.
SGS România este partenerul ideal pentru:
• Agricultură și servicii alimentare: inclusiv inspecția stocurilor, supravegherea încărcării și descărcării, audituri pentru produse alimentare și servicii de sustenabilitate cum ar fi auditul și certificarea ISCC
• Producție industrială și servicii pentru construcții: inclusiv inspecții cerute de lege sau voluntare, gestionarea proiectelor, supravegherea proiectelor, monitorizarea proiectelor și verificarea respectării reglementărilor. De asemenea, servicii de reglementare, inclusiv coordonare în materie de sănătate și siguranță a muncii pentru șantierele de construcții, sau servicii pentru lanțul de aprovizionare
• Servicii de mediu, sănătate și siguranță: inclusiv pachete complete de servicii analitice, de exemplu servicii pe teren, gestionarea probelor, servicii de laborator. Serviciile de sănătate și siguranță includ servicii de igienă industrială bazate pe legislația UE și locală, supravegherea construcțiilor HSE, audituri de conformitate, audituri energetice, caracterizarea și testarea deșeurilor și due diligence de mediu (EDD)
• Servicii de inspecție și laborator: pentru materii prime și produse finite din industria petrolului, gazelor și energiei cum ar fi țițeiul, produsele petroliere, cocsul, mineralele, oțelul etc.
• Servicii de siguranță, calitate și sustenabilitate: inclusiv evaluarea materiilor prime și componentelor utilizate pentru producția de bunuri cum ar fi textilele, electrocasnicele și produsele electronice