Grupurile media, regiile de vânzări interactive şi companiile online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst România şi Splendid Interactive anunţă că au decis de comun acord adoptarea unui set de principii care să guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editează şi/sau le reprezinta din punct de vedere al vânzării spaţiilor de publicitate.
Prin adoptarea setului de principii enunţat mai jos, semnatarii acestui comunicat îşi propun să facă încă un pas în direcţia maturizării industriei de publicitate online din România, prin furnizarea unui cadru coerent care să răspundă nevoii de stimulare a performanţei campaniilor online, indiferent de forma în care este cuantificată aceasta (prin atragerea de utilizatori pe site-urile clienţilor, prin generarea de lead-uri sau de acţiuni, etc.).
Această decizie vine într-un context în care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masă, gradul de penetrare depăşind deja 60% în mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor).
Astfel, internet-ul este singurul mediu care poate oferi clienţilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisă sau outdoor-ul), ci şi posibilitatea de a interacţiona direct cu actualii şi potentialii consumatori, metodă specifică publicităţii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Semnatarii îşi propun astfel să dezvolte şi să promoveze către clienţii de publicitate interesaţi de soluţii de performance marketing campanii construite pe următoarele principii:
1. Utilizarea, în exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, însoţite sau nu de o imagine grafică, reclamele de tip display urmând a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach şi creare de awareness. Se urmăreste astfel diferentţerea clară între cele două categorii de obiective urmărite preponderent de clientţ (brand awarness şi performanţă), atât prin mijloacele de promovare utilizate, cât şi prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).
2. De asemenea, recomandarea grupului de iniţiativă este de a se folosi imagini care prezintă produsul sau serviciul promovat (doar în situaţii excepţionale şi logo-ul clientului de publicitate) însoţite de prezenţa obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care să determine utilizatorii să acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovată, fapt care va creşte eficienţa şi rata de răspuns.
3. Totodată, vânzarea spaţiilor se va face în regim de run-of-network şi/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe întreaga reţea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemănător), încurajându-se targetarea reclamelor în funcţie de cuvinte şi expresii cheie sau criterii demografice, urmărindu-se astfel creşterea ratei de click şi, implicit, a eficienţei campaniilor de promovare online derulate, atât în interesul publisherilor, cât şi al agentiilor de media şi, mai ales, al clienţilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de iniţiativă rămâne deschisă pentru alte propuneri dar şi pentru alţi publisheri, grupuri media, regii interactive, agenţii digitale şi de media, precum şi pentru clienţii care doresc să contribuie constructiv la maturizarea pieţei online din România.
Semnatarii sunt de acord ca, începând cu data de 1 mai 2010, să aplice principiile şi recomandările de mai sus, în vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe reţelele de site-uri pe care le gestionează.
Informat despre iniţiativa propusă de către unii dintre membrii săi, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB România a comunicat faptul că “intenţionează să înfiinţeze un grup de lucru care să studieze şi să construiască recomandări şi bune practici în domeniul acestui tip de campanii. IAB România încurajează iniţiativele de autoreglementare a pieţei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea şi maturizarea acesteia.”
Val Voicu, CEO AdEvolution;
Orlando Nicoară, General Manager Apropo Media;
Calin Rotăruş, Managing Director ARBOinteractive;
Ana Diaconu, Managing Director Digital Ads
Dragoş Stanca, Managing Director F5;
Augustin Roman, General Manager Intact Interactive;
Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp;
Călin Fusu, Director General Neogen;
Adina Vasilescu, New Media Publisher Sanoma Hearst România;
Cristi Marinescu, Director Executiv Splendid Interactive.
{mosloadposition user10}