De mai multi ani, toate articolele cu privire la comert electronic in Romania ofera doar date pozitive: cresteri pe linie in ceea ce priveste numarul de magazine online, dar mai ales volumele de vanzari generate de business-urile ce vand produse si servicii pe internet. Creste de asemenea numarul de plati online cu carduri de debit sau credit, ceea ce influenteaza pozitiv si profiturile bancare. Pana si firmele de curierat au declarat in repetate randuri ca inregistreaza cresteri masive ale numarului de pachete livrate, comenzi generate tot de cresterile din e-commerce.
Desi toate perspectivele sunt pozitive pentru acest canal de comert modern, companiile din domeniu se lupta cu un grad ridicat al concurentei directe. Spre deosebire de mediul offline, in comertul online un magazin concureaza in mod direct cu magazine nu doar situate in apropiere, ci cu toate magazinele ce activeaza pe aceeasi nisa. Concurenta nu este locala, ci national si uneori chiar internationala. Acest lucru este dezavantaj si avantaj in acelasi timp, depinde totul de capacitatea unui magazin de a genera business de succes. Conteaza planul de afaceri, strategia de marketing, partea de relatii cu clientii si fiecare detaliu, fiecare alegere de business. Mai ales furnizorii!
Unul dintre cei mai importanti furnizori ai unui magazin online – indiferent de domeniul de activitate al retailerului – este compania care ofera serviciul de gazduire web. Afacerile de succes in e-commerce au nevoie de platforme extrem de stabile, servere dedicate, uptime peste 99,9%. Niciun magazin nu isi poate permite sa rateze o vanzare din cauza hostingului de slaba calitate. In acest domeniu, momentele in care serverul nu functioneaza inseamna comenzi ratate si implicit bani pierduti. De asemenea, un website care se incarca greu ar putea indeparta clientii, ar putea creste gradul de comenzi nefinalizate.
sursa foto
In prezent, marii retaileri online lanseaza adesea campanii promotionale importante, campanii de vanzari dintre care cea mai cunoscuta este Black Friday, in luna noiembrie. In astfel de perioade, numarul de vizitatori ai magazinelor atinge valori foarte mari intr-un interval foarte scurt de timp. Magazinele online care fac campanii agresive de marketing trebuie sa se asigure ca acopera complet partea de hosting cu solutii adecvate propuse de companii de top in domeniul web hostingului.
Recent, pe piata romaneasca de gazduire web s-a lansat www.thc.ro, o platforma de servicii web dezvoltata de o companie romaneasca ce are deja 5 ani de experienta internationala, cu mii de clienti din 147 de tari! Cu expertiza globala, brandul THC ofera companiilor romanesti de orice domensiune solutii de succes la calitate premium, asigurand in acelasi timp preturi minime. Firma detine datacenter-uri in mai multe tari, dar cel mai important pentru utilizatorii romani este cel existent in judetul Dolj. Cu astfel de parteneri, o afacere in e-commerce poate fi alimentata pentru crestere mai rapida si sanatoasa, serviciile de web hosting fiind de maxima importanta in acest context. Practic, magazinul online isi asigura clientii de o experienta placuta in mediul online, shopping fericit pe tot parcursul sesiunii de cumparaturi. Fara stres, fara timp pierdut, o abordare cu respect care este recompensata prin vanzari, incasari, profit.