a părăsit banda de producţie
Senzorul cu ultrasunete Bosch, integrat în sistemul auto de asistare la parcare, este utilizat, la nivel mondial, în producţia a peste 200 de modele de autovehicule şi reprezintă simţul „tactil” al sistemului electronic al autovehiculului în relaţie cu spaţiul înconjurător. Compania Bosch anunţă faptul că senzorul cu ultrasunete cu numărul 100 de milioane a părăsit de curând banda de produţie. Aceste dispozitive Bosch sunt produse în trei fabrici din Europa, Asia şi America.
Povestea de succes a senzorilor cu ultrasunete a început în anul 1993, atunci când Ford a introdus în dotarea modelului său Scorpio un dispozitiv de asistare la parcare. Dispozitivul a stârnit un interes deosebit în rândul posesorilor de autovehicule, iar la puţin timp după aceea, a fost lansată cea de-a doua generaţie de senzori, cu care a fost echipată Clasa S de la Mercedes-Benz. În 1995, Bosch a livrat pentru clienţii săi din industria de automobile un număr de 100.000 de senzori cu ultrasunete, pentru ca, după cinci ani, producţia anuală să atingă 2,5 milioane de senzori. În prezent, sistemele de asistare la parcare livrate de Bosch sunt utilizate de 14 mărci de autovehicule, dotând circa 200 de modele.
Această tehnologie se află deja la cea de-a patra generaţie. „În comparaţie cu senzorul cu ultrasunete produs în anul 1993, volumul modelului actual este de cinci ori mai mic. Prin urmare, senzorul necesită un spaţiu semnificativ mai mic de montare în autovehicul, oferind producătorilor un concept adaptiv de conectare, care uşurează montarea în bara de protecţie”, a explicat Rainer Kallenbach, Preşedintele Departamentului Vânzări Sisteme Auto Electronice. Senzorii cu ultrasunete, alături de aparatele electronice de control aferente, sunt produse de Bosch în trei fabrici din Europa, Asia şi America.
De la dispozitivul de asistare a parcării, la sistemul automat de parcare
Senzorul cu ultrasunete a fost dezvoltat, iniţial, numai pentru dispozitivele de asistare la parcare clasice, în scopul informării şoferului despre distanţa dintre bara de protecţie şi cel mai apropiat obstacol. Pe baza senzorilor cu ultrasunete a fost creat un sistem modular, utilizat astăzi de Bosch la implementarea tuturor funcţiilor actuale ale autovehiculului, care se bazează pe ultrasunete. Un exemplu actual este sistemul automat de parcare, inclus în dotarea celor mai noi modele Mercedes-Benz din Clasa A şi Clasa B. Acest sistem detectează, cu ajutorul senzorilor cu ultrasunete, spaţiile adecvate pentru parcare şi asigură parcarea autovehiculului în câteva secunde, prin intermediul servodirecţiei electrice, chiar şi în spaţii foarte înguste. Toate comenzile cu privire la direcţie sunt preluate de sistemul de asistare, şoferul contribuind la manevrele de parcare numai prin accelerare şi frânare.
Pentru autovehiculele cu servodirecţie hidraulică obişnuită, Bosch oferă, pe baza aceleiaşi tehnologii cu ultrasunete, o variantă a sistemului de asistare la parcare care presupune, în continuare, controlarea direcţiei de către şofer, însă manevrele de parcare sunt susţinute prin indicaţii clare ale sistemului, atât cu privire la unghiul de virare şi punctele de oprire, cât şi de schimbare a direcţiei. Această variantă a fost introdusă de curând, în premieră, în producţia modelelor Opel Insignia şi Mercedes Clasa E.
Până în anul 2011, sistemul automat de parcare dezvoltat de Bosch va fi inclus în dotarea a 17 modele de autovehicule, iar furnizorul se aşteaptă la o creştere semnificativă a acestui număr în viitorul apropiat. Bosch se bazează, în acest sens, pe faptul că între timp va fi dezvoltată, pentru producţia de serie, cea de-a doua generaţie a acestui sistem electronic de asistare, variantă care va permite nu numai parcarea automată în lateral, ci şi parcarea perpendiculară şi ieşirea din parcare.
{mosloadposition user10}