SensoPRO Milano, afacere de top în comerțul online cu produse cosmetice, a înregistrat o evoluție impresionantă și procesează zilnic mii de comenzi, fără erori, de când folosește sistemele ERP și WMS de la Senior Software. Datorită softurilor integrate, compania și-a îmbunătățit semnificativ operațiunile de aprovizionare, stocare și vânzare, reușind să-și dubleze numărul de comenzi livrate zilnic, în România, Bulgaria și Ungaria.
SensoPRO Milano, unul dintre cei mai mari retaileri online de produse cosmetice din România, și-a optimizat procesele de business cu ajutorul unei soluții integrate, formată din sistemele ERP și WMS de la Senior Software. Activitatea companiei a fost transformată complet, pentru a permite desfășurarea fără piedici a planurilor de expansiune, distribuitorul trecând de la pix și hârtie la procese automatizate și conectate.
În urma implementării SeniorERP – soft ERP pentru gestionare resurse și WMS – soft pentru management depozit, retailerul a înregistrat o creștere impresionantă a volumului de comenzi. Acesta a ajuns la peste 3.000 de colete expediate zilnic, dublu față de perioada anterioară utilizării sistemelor software, și până la 7.000 de comenzi în vârf de sezon sau pe parcursul derulării campaniilor promoționale. Având un portofoliu de peste 16.000 de produse, SensoPRO Milano administrează ușor și fără erori vânzările din România, Ungaria și Bulgaria, provenite din 4 magazine online proprii și 5 platforme de tip marketplace.
„Implementarea sistemelor ERP și WMS a reprezentat un pas crucial în eficientizarea proceselor de business. Înainte de parteneriatul cu Senior Software, capacitatea de livrare era de aproximativ 1.500 de comenzi pe zi. Acum, am reușit să dublăm acest număr, procesând peste 3.000 de comenzi zilnic și până la 7.000 de comenzi în vârf de sezon sau când desfășurăm anumite campanii, precum cea de Black Friday.
SeniorERP ne permite să gestionăm integrat afacerea, având acces instantaneu la date critice. Sistemul ERP ne asigură o vedere completă asupra operațiunilor, comenzilor, dinamicii stocurilor și a indicatorilor financiar-contabili, automatizând totodată o serie de procese consumatoare de timp. Pe de altă parte, cu ajutorul WMS-ului avem o imagine clară asupra stocurilor și locațiilor acestora, putem să planificăm corect aprovizionarea, iar performanța angajaților a fost mult îmbunătățită, timpii de picking fiind reduși cu 50%.
Legat de conectivitatea dintre cele două sisteme, pot spune că ERP-ul funcționează ca un creier, în timp ce WMS-ul este forța brațelor. Ambele lucrează în perfectă sincronizare. Orice planificare realizată în ERP se reflectă în WMS, iar orice acțiune din WMS este vizibilă instantaneu în ERP. Cele două programe informatice funcționează ca o oglindă, iar arhitectura lor ne permite să gestionăm întreaga activitate într-un singur loc”, a spus Viorel Haiducescu, Director Vânzări – SensoPRO Milano.
Comenzile provenite din cele nouă canale de vânzare online ale SensoPRO Milano sunt procesate eficient prin sistemul ERP și direcționate automat către depozit și, implicit, către sistemul WMS, pentru a fi pregătite de livrare. Alte avantaje obținute de companie în urma utilizării acestei soluții integrate, formată din softul de gestionare resurse și programul pentru management depozit, sunt:
- Adaptarea cu succes la cerințele fiscale specifice atât pieței interne, cât și celei internaționale, legate de monedă, cotă de TVA și nu numai;
- Sincronizarea activității de compunere a kiturilor, ce pot include până la 80 de produse, cu cererea, respectiv comenzile de vânzare aflate în sistem;
- Automatizarea operațiunilor de picking, prin integrarea soluției WMS cu dispozitive hands-free de scanare a codurilor de bare, precum pocket scanner și ring scanner;
- Localizarea facilă a produselor în cadrul depozitului și posibilitatea de a pregăti comenzile într-un timp mult mai scurt și fără erori.
De asemenea, cu ajutorul softurilor perfect integrate, retailerul online își gestionează centralizat resursele și a optimizat fluxurile de lucru din toate departamentele, întreaga echipă SensoPRO Milano având acces la date exacte și actualizate în timp real. Astfel, distribuitorul a obținut o imagine de ansamblu asupra afacerii, ceea ce îi permite să administreze businessul ca un tot unitar, într-un flux continuu.
„Suportul oferit de echipa Senior Software este un pilon fundamental în strategia noastră de afaceri. Din perspectiva operațională, acest parteneriat ne permite să ne îndeplinim obiectivele de dezvoltare, având la dispoziție un lider de piață și o soluție software matură, care ne asigură o creștere sigură a businessului. De asemenea, susținerea morală pe care o primim este un alt element cheie, având convingerea că suntem pe mâini bune și că putem găsi soluții eficiente în fața oricăror provocări”, a declarat Ionuț Ecobescu, CEO – SensoPRO Milano.
În ceea ce privește planurile de viitor, compania dorește să se extindă pe mai multe piețe externe și să își consolideze poziția atât în România, cât și în afara granițelor țării, dezvoltare care va fi susținută de cele două sisteme ERP și WMS și, bineînțeles, de suportul echipei Senior Software.