si de crestere a cifrei de afaceri la 2 milioane de euro
În doi ani, compania își propune să ajungă între primii trei jucători de pe piață de produse sanitare de marcă din România
Senso Ambiente, companie specializată în importul și distribuția de echipamente sanitare, cu peste 6 ani de experiență în domeniu și prezentă, printr-o rețea proprie de distribuitori, în peste 20 de orașe din România, anunță, în condițiile unei scăderi cu 40 % a pieței de produse sanitare de marcă din România, o cifră de afaceri de 2 milioane de euro pentru 2010. Pentru anul 2012, obiectivul este situarea între primii trei jucători pe piața premium de produse sanitare din România.
Astfel, compania adoptă, începând cu acest an, o strategie de menținere a cotei de piață de 11 % și de creștere a cifrei de afaceri. „Primul pas”, declară Virgil Lixandru, Director de Vânzări Senso Ambiente, „a fost creșterea numărului de distribuitori Senso Ambiente în toată țara”.
Astfel, dacă la începutul anului, compania înregistra în portofoliul său un număr de 38 distribuitori, în prezent, numărul acestora a ajuns la 70. „Până la sfârșitul anului, acest număr va crește cu aproximativ 30 %, ajungând la 90 de distribuitori în toată țara” continuă Virgil Lixandru.
Dintre acești 70 de distribuitori, 25 % sunt axați doar pe segmentul high luxury, 20 % pe cel mediu și 65 % pe gamele entry level. Deși ponderea cea mai mare o au distribuitorii de produse accesibile publicului larg, produsele aflate în portofoliul Senso Ambiente se adresează, în mare parte, celor de tip A, cu mărci precum Ideal Standard, Hansgrohe, Duravit, Huppe.
Ca parte din strategia de menținere a cotei de piață, compania a adus în România la începutul anului 2010 brandul Ideal Standard, care, conform lui Virgil Lixandru, „ a înregistrat, în primul trimestru al lui 2010, cele mai bune vânzări din portofoliul Senso Ambiente”.
Creșterea numărului de produse importate de Senso Ambiente a creat nevoia de a face investiții logistice. De aceea, au fost facute investiții într-un depozit de pe autostrada București-Pitești, de 2800 metri pătrați și o capacitate de stocare ridicată. ”Ca rezultat, timpul de livrare pentru toți distribuitorii din țară s-a redus cu 50 %, pentru că am putut crește astfel numărul produselor aflate în permanență în stoc”, continuă Virgil Lixandru. Odată cu achiziționarea depozitului, Senso Ambiente a făcut investiții în soluția de gestiune a resurselor întreprinderii (ERP) de la ORACLE, ce a permis eficientizarea și centralizarea rapidă a fluxurilor de comenzi de la distribuitor la producători.
Compania a dezvoltat, de asemenea, showroom-ul din București, ce prezintă, în acest moment, 12 colecții de produse sanitare de marcă, purtând semnătura unor designeri importanți, colaboratori ai unor case faimoase: colecțiile de la Duravit, Hansgrohe, Ideal Standard și altele: Starck, Starck X, Second Floor, Bacino Vero, Axor Citterio, Massaud, Uno, Carlton, Hansgrohe Raindance, Metropol, Ideal Standard Connect. Mărcile aduc în premieră concepte premiate pentru siguranță în baie: băi total tehnologizate, pentru persoanele cu incapacități motorii sau concepte de wellness bazate pe religia hindusă și filosofia budistă. “Showroomul nostru prezintă și o parte activă, unde clienții pot încerca sistemele de duș și panourile de duș din gama Hansgrohe și pot alege din multitudinea de soluții de baie oferite – Senso Ambiente fiind una dintre companiile ce a implementat conceptul Aquademia de la Hansgrohe”.
De asemenea, tot pentru facilitarea interacțiunilor cu distribuitorii, a fost creată o interfață pentru o comunicare mai eficientă între companie și cumpărători. Funcțional începând din aprilie 2010, site-ul Senso Ambiente este actualizat zilnic, în prezent existând un număr de peste 500 produse uploadate.
“Suntem încrezători că această strategie va fi benefică pentru companie. Datorită semnalelor venite din piață, cred că nu este foarte devreme să sperăm într-o revenire a pieței după a doua jumătate a lui 2011, cand acest segment va cunoaște o creștere de 15-20 %. În ce privește Senso Ambiente, până în 2012 vom fi printre primii trei jucători din această piață”, încheie Virgil Lixandru.
{mosloadposition user10}