pentru ANOFM
Agenția de strategie și manifestare creativă de brand Rusu+Borțun Brand Growers semnează identitatea și campania „Activ la orice vârstă” pentru Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).
În contextul în care peste 40% dintre seniorii activi din România (55-65 ani) nu au un loc de muncă, campania își propune să modifice percepțiile generale legate de angajabilitatea redusă a seniorilor, astfel încât să fie luați în considerare atunci când aplică la un post vacant, devenind astfel candidați viabili la interviurile de angajare. Proiectul se adresează atât posibililor angajați, cât și angajatorilor.
Din punct de vedere identitar, provocarea agenției a fost găsirea unui simbol puternic și relevant atât pentru angajatori, cât și pentru posibilii lor viitori angajați, seniorii activi.
„Am ales să desenăm un logo construit din cercuri concentrice fiindcă s-a dovedit un simbol cu foarte multe valențe. Poate fi o secțiune într-un copac, fiecare cerc simbolizând un an în plus de acumulări ale unui senior, deci un avantaj pentru angajator. Sau poate fi înțeles ca un tunel, simbolizând drumul fiecăruia, scop și responsabilitate – nu te oprești în tunel, dacă poți merge mai departe. Propagarea undelor este un alt posibil înțeles, ducând cu gândul la cauză și efect – decizia de a fi în continuare activ, influențându-i astfel și pe cei din jur. Mai mult, cercurile sunt deplasate unele față de altele, dând senzația de energie și dinamism", a declarat Marc Borțun (Creative Partner, Rusu+Borțun Brand Growers).
Insight-ului care stă la baza campaniei de comunicare a proiectului, conform căruia șomajul ridicat în categoria seniorilor afectează, de fapt, economia întregii țari, a fost tradus în două rute creative:
una pentru posibili angajați – care dramatizează prin intermediul unor personaje-copii efectul negativ pe care exemplul unui senior apt, dar care preferă să nu muncească, îl poate avea asupra viitorului României;
și o rută pentru angajatori – care ilustrează faptul că seniorii calificați pot și continuă să lucreze, dar efortul lor se risipește dacă nu îl depun într-un loc de muncă, angajatorii pierzând astfel resurse calitative când renunță să îi ia în considerare.
În centrul campaniei se află 4 spoturi TV regizate de Radu Muntean (2 adresate seniorilor, 2 adresate angajatorilor), care ilustrează cele două direcții creative.
„În contextul pieței de muncă actuale, îmbătrânirea activă se reflectă asupra tuturor membrilor comunității, având implicații la nivel macro (determinarea unor tendințe de creștere economică, integrarea socială a unui grup relativ pasiv și marginalizat, creșterea calității vieții) și la nivel micro (stabilitate familială și individuală mai mare, rol activ în societate etc.) Plecând de la aceste premise, cauza pe care o lansăm – Activează România! – reprezintă un apel la întreaga societate civilă românanească, întrucât pentru redresarea unui dezechilibru general este necesar un efort comun, susținut simultan de o societate unită”, a declarat Maria Sarivan (Brand Growing Planner, Rusu+Borțun Brand Growers).
Pe lângă TV, mixul de media al campaniei include print, online și radio, cât și materiale destinate educației despre îmbătrânirea activă (broșuri, flyere).
Campania a fost dezvoltată în cadrul proiectului „Fii activ la orice vârstă”, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și System Network Solutions.
Casa de productie a fost Multi Media Est, iar fotografiile campaniei au fost realizate de New Folder.