in ultimii trei ani
Phoenix Contact România, filiala locală a liderului mondial în tehnologii de conectare, și-a dublat cifra de afaceri în ultimii 3 ani. Această creștere a fost posibilă datorită organizării mai eficiente a activităților desfășurate, favorizată de utilizarea soluțiilor integrate SeniorERP și SeniorVisualBI.
Phoenix Contact România a fost înființată în 2005 ca o filială deținută 100% de compania Phoenix Contact GmbH & Co din Blomberg, Germania. Cu o prezență pe piață de 80 de ani, Phoenix Contact este lider în domeniul producției de componente pentru conexiuni electrice și pentru tehnologia automatizărilor industriale.
În 2009, după studierea mai multor oferte locale și internaționale, Phoenix Contact România a ales sistemul ERP oferit de Senior Software datorită intuitivității fluxurilor operaționale, a compatibilității cu business-ul de distribuție și referințelor clienților. SeniorERP înlocuia la momentul respectiv o aplicație care bloca fluxurile de lucru și afecta productivitatea angajaților companiei.
În prezent, Phoenix Contact România utilizează cu succes atât sistemul ERP, cât și soluția Business Intelligence și a reușit să își dubleze cifra de afaceri în ultimii trei ani, aceasta ajungând de la 12 milioane RON în 2011 la 24 de milioane în 2013. De asemenea, portofoliul de clienți a evoluat aproximativ în același ritm. Această dezvoltare a fost posibilă datorită unei mai bune organizări a activităților de vânzări, suport clienți și logistică, ceea ce a permis alocarea de resurse suplimentare în zonele direct productive.
"Specificul activității noastre, import și distribuție de articole electrice și electronice pentru industrie, presupune, pe lângă servicii de logistică, o gestionare rapidă a solicitărilor clienților noștri. Atunci când portofoliul de produse este de peste 70.000 de articole diferite, orice activitate dintre cele menționate devine o adevărată provocare. Aici am găsit un suport foarte potrivit în SeniorERP pentru că este un instrument flexibil, sigur în funcționare și cu o interfață simplă și intuitivă pentru utilizator. Mai mult decât atât, echipa de suport ne ajută în permanență să ajustăm sistemul conform schimbărilor survenite în zona de operațional. Evoluția continuă a nevoilor noastre a fost pe deplin susținută de flexibilitatea și operativitatea echipei Senior Software, iar influența SeniorERP în creșterea performanței companiei noastre este indiscutabilă.", a declarat domnul Silviu Toma, Director General Phoenix Contact România.
Având în vedere că Phoenix Contact România a optat pentru un sistem ERP diferit față de cel al corporației din care face parte, era necesară asigurarea transferului rapid și sigur de informații și documente între cele două sisteme. În acest sens, managerii au ales și componenta EDI (Electronic Data Interchange), care este integrată în SeniorERP și asigură comunicarea eficientă cu soluția ERP utilizată de compania-mamă.
Pentru a beneficia de rapoarte și analize avansate cu privire la indicatorii companiei, Phoenix Contact România a ales să implementeze și sistemul SeniorVisualBI, dezvoltat pe platforma Tableau Software, numărul unu mondial în vizualizarea datelor. Atât managerii, cât și angajații cu responsabilități decizionale utilizează soluția Business Intelligence pentru a analiza veniturile, profitabilitatea, costurile și multe altele. Aceasta contribuie astfel la fundamentarea unor decizii corecte și rapide și nu în ultimul rând la menținerea unui nivel crescut de eficiență.
Mai multe detalii in interviu!